sok z jarzębiny

1. Data: 2002-10-29 11:39:35

Temat: sok z jarzębiny
Od: "zbigniewx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj słuchałem w PR 1 Zielony Rynek , jak się robi sok z jarzębiny, (
wartość ogromna jeżeli chodzi o zestaw witamin)
czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie, i jak taki sok smakuje ?
Andrzej

1. Data: 2002-10-29 12:08:08

Temat: Re: sok z jarzębiny
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"zbigniewx" <z...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> wartość ogromna jeżeli chodzi o zestaw witamin)
> czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie, i jak taki sok smakuje ?

Radzilbym Ci poszukac slodkoowocowej odmiany jarzebiny. Naturalnie jesli
masz ogrod. Mam dwa przepisy ale owoce w nich traktuje sie wrzatkiem a potem
wode odlewa, zeby stracily swoja gorzkosc. Traca pewnie przy tym wiele
witamin. Soku z jarzebiny nigdy nie robilem ale pilem z odmiany
slodkoowocowej i nawet mi smakowalo.

Irek kochany

1. Data: 2002-10-29 12:47:54

Od: "zbigniewx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Radzilbym Ci poszukac slodkoowocowej odmiany jarzebiny.

Dziękuję za odzew, jak taka poznać ?
Andrzej

1. Data: 2002-10-29 13:15:17

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> Dziękuję za odzew, jak taka poznać ?
> Andrzej

najprosciej poszukac w archiwum pl.rec.ogrody lub jesli nic nie ma zapytaj,
wowczas bedziesz wiedzial, czy jest to do dostania w Polsce.

Irek kochany

1. Data: 2002-10-29 13:40:12

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"zbigniewx" <z...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Dziękuję za odzew, jak taka poznać ?
> Andrzej

sorbus aucuparia ssp.edulis DIECK lub inaczej sorbus aucuparia ssp.
moravica - tak odmiana odnaleziona na Morawach an poczatku ubieglego wieku o
slodkich, pelnych witamin i duzych owocach, daje o 1/3 wiecej owocow zdrzewa
wiecej niz zwykle jarzebiny. Teraz bedzie Ci latwiej szukac. Austriacy maja
tez swoj odmiany ale tam uwazana jest za najlepsza.

Irek kochany

1. Data: 2002-10-29 21:10:38

Od: "margola & zielarz" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości
> [...]
> wode odlewa, zeby stracily swoja gorzkosc. Traca pewnie przy tym wiele
> witamin. Soku z jarzebiny nigdy nie robilem ale pilem z odmiany

a ja w kwestii formalnej: slyszalam, ze owoce zwyklej jarzebiny wystarczy
przemrozic jakis czas. Taki syrop z jarzebiny byl w moim dziecinstwie do
dostania w Herbapolu i byl PYSZNY.

Margola Znienacka

obiad
co w kuchni ?