spadająca moc świetlówki

21. Data: 2011-01-26 08:50:24

Temat: Re: spadająca moc świetlówki
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ihjgkn$2mh$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w
> wiadomości news:ihidt4$ph8$1@inews.gazeta.pl...

> jak chcesz tak nazywaj, ja uważam że to jest zajebiste do plafonów, jedno
> mnie męczy czy uda się tak wkręcić żarówkę by była skierowana do dołu
>
> ekscytuję się? no tak, bo takiego czegoś szukałem od długiego czasu,
> zamowilem jak to mam w zwyczaju bez allegro 2szt. z drobnym rabatem, a jak
> każdy grosz się liczy w końcu jestem polakiem

A tak na marginesie, liczyłeś opłacalność "inwestycji" w żarówki led?
Bo u mnie wychodzi tak:
Za prąd płacę 150zł miesiecznie z tego na oświetlenie wychodzi maks 20zł
miesięcznie. Ńie ma żadnej żarówki "energooszczędnej"
Nawet nie myśle o wymianie bo mi sie to nie opłaca. Nawet gdybym
zaoszczędził miesięcznie 50% to jest 10zł. Zarówka led to koszt 25zł
minimum. W domu mam kilkadzisiąt punktów swietlnych.

Krzysiek

22. Data: 2011-01-26 09:07:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
> zaoszczędził miesięcznie 50% to jest 10zł. Zarówka led to koszt 25zł
> minimum. W domu mam kilkadzisiąt punktów swietlnych.

Jeżeli zostaną użyte tam, gdzie się sprawdzają - oświetlenie nocne awaryjne
i ewakuacyjne - mogą być w prosty sposób zasilane z akumulatorów,
oświetlenie schodów, ścieżki do domu czy garażu, itp.

23. Data: 2011-01-26 09:25:55

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> i ewakuacyjne - mogą być w prosty sposób zasilane z akumulatorów,
> oświetlenie schodów, ścieżki do domu czy garażu, itp.

Tylko po co mam je zasilac z akumulatorów. Ładowac akumulator po to aby
zasilac z niego ledy?

Krzysiek

24. Data: 2011-01-26 10:19:29

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> Tylko po co mam je zasilac z akumulatorów. Ładowac akumulator po to aby
> zasilac z niego ledy?

Awaryjne - tzn.gdy z jakiegoś powodu nie ma zasilania z linii energetycznej.
Na tej samej zasadzie jak świeczki i łukasiewicz.

25. Data: 2011-01-26 10:39:47

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na tej samej zasadzie jak świeczki i łukasiewicz.

W moim przypadku bezsensowny wydatek. W ciągu ostatnich 5ciu lat pamietam że
raz nie było pradu przez ok 1godzine.

Krzysiek

26. Data: 2011-01-26 10:52:53

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kris" <k...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> W moim przypadku bezsensowny wydatek. W ciągu ostatnich 5ciu lat pamietam
> że raz nie było pradu przez ok 1godzine.

Wymieniłem więcej sytuacji.

27. Data: 2011-01-26 11:18:14

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Do oswietlania, poswietlania aranzacji wnętrz ok ledy sie nadaja mona nawet
sie pokusic aby swieciły ciagle np na ciemnej klatce schodowej- zuzycie
energi będzie symboliczne. Jednak wymiana w juz działajacych żródłach
swiatła zwykłych zarówek na drogie ledy jest z reguły nie nie opłacalna przy
ich dzisiejszych cenach.,

Krzysiek

Jaki żyrandol w salonie?
Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki