Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

1. Data: 2011-01-23 10:35:00

Temat: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Jaki parametr fizyczny powietrza zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Co zyskam?

Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%,
zawartość tlenu 20,9%.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

2. Data: 2011-01-23 10:56:03

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki parametr fizyczny powietrza zmieni się po zainstalowaniu
> rekuperatora?
> Co zyskam?

Cieplo?

3. Data: 2011-01-23 11:55:15

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote:
> [...]
> Co zyskam?
>
> Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%, zawartość

Wilgotność spadnie do ok. 15% (przy temp zewn. ok 0 stopni). Zawartość tlenu
raczej się nie zmieni ;)

--
Bartek

4. Data: 2011-01-23 12:03:03

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co zyskam?
>
> Obecnie powietrze u mnie ma taki skład: wilgotność względna 49-65%, zawartość

Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
raczej się nie zmieni ;)
Zyskasz: rozeschnięty parkiet, pęknięte regipsy, szybko suszące się pranie,
mniejsze rachunki za gaz, większe rachunki za wodę mineralną i krem nivea do
rąk. Śluzówki nosa będą wysuszone, co spowoduje częstsze choroby i większe
rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona upiecze Ci biszkopt, na drugi
dzień będzie miał konsystencję grzanki.
Niewątpliwą zaletą jest to, że wszelkie pleśnie i grzyby w domu zdechną z
odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

--
Bartek

5. Data: 2011-01-23 12:54:45

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> choroby i większe rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona
> upiecze Ci biszkopt, na drugi dzień będzie miał konsystencję grzanki.

Zapomniales o chorobach wenerycznych.

6. Data: 2011-01-23 13:35:00

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> Zapomniales o chorobach wenerycznych.

Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

--
Bartek

7. Data: 2011-01-23 14:07:18

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawa teoria. Możesz rozwinąć?

Nie interesuj sie, wazne bys powtarzal.

8. Data: 2011-01-23 14:44:47

Od: "nacocito" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
> procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
> raczej się nie zmieni ;)

Przy temperaturze 0 st.C i powietrzu pobieranym przez GWC, u mnie wilgotność
względna wynosi około 43%

> [...]
> choroby i większe rachunki za rutinoscorbin (lub cerutin). Gdy żona
> upiecze Ci biszkopt, na drugi dzień będzie miał konsystencję grzanki.

Parkiet położony na ogrzewaniu podłogowym jak był bez szpar i dalej jest w
idealnym stanie. Regipsy, podobnie w idealnym stanie.
Rachunki za gaz - nie wiem czy mniejsze bo nie mam porównania.
Prawdopodobnie tak.
Przy 43% wilgotności jest w domu sucho ale powietrze nie jest przesuszone.

> Niewątpliwą zaletą jest to, że wszelkie pleśnie i grzyby w domu zdechną z
> odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

Raczej nic nie ma szans się rozwinąć więc nie musi "zdychać"

9. Data: 2011-01-23 21:21:12

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
>
> Cieplo?

Portfel?

TK

10. Data: 2011-01-23 21:55:08

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
> procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
> raczej się nie zmieni ;)

Kudlaty kiedys pisal, ze wilgotnosc ma 40 - 60% uzywajac rekuperatora...

> odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

ze co??

Pozdro.. TK

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?