czym myjecie podłogi z paneli?

1. Data: 2011-01-20 20:05:54

Temat: czym myjecie podłogi z paneli?
Od: ahimsa <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pytanie, jak w temacie, używacie jakiegoś mopa, czy zwykłej ścierki?

potrzebuję czegoś, co będzie dobrze myło a nie tylko głaskało podłogę,
nie trzeba będzie przy tym zasuwać na kolanach (duża powierzchnia) i co
nie będzie zostawiało wody na panelach, żeby nie spuchły.

proszę o rady.

--
pzdr
ahimsa

2. Data: 2011-01-20 20:11:37

Temat: Re: czym myjecie podłogi z paneli?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Jan 2011 21:05:54 +0100, ahimsa napisał(a):

> [...]
> nie trzeba będzie przy tym zasuwać na kolanach (duża powierzchnia) i co
> nie będzie zostawiało wody na panelach, żeby nie spuchły.

Tylko odwieczna szczotka do zamiatania owinięta dobrze wyżętą ścierką. I to
nie za często. Paneli nie wolno myć wodą, a jesli już, to kontakt z wodą ma
być jak najmniejszy (czyt. jak najkrótszy). Żaden mop tego warunku nie
spełni, tylko mocno wyżęta ścierka na szczotce - żeby uniknąć "zasuwania na
kolanach".

3. Data: 2011-01-20 20:23:37

Od: ahimsa <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-20 21:11, Ikselka pisze:

> [...]
> spełni, tylko mocno wyżęta ścierka na szczotce - żeby uniknąć "zasuwania na

znaczy, trzeba mi zakupić taką szczotkę na kiju.

dziękuję.

--
pzdr
ahimsa

4. Data: 2011-01-20 21:10:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 20 Jan 2011 21:23:37 +0100, ahimsa napisał(a):

> znaczy, trzeba mi zakupić taką szczotkę na kiju.

Jasne, taką najtańszą, najlepiej plastikową, skoro ma być w kontakcie z
mokrą ścierką.
Po umyciu podłogi i wypłukaniu ścierkę możesz nasączyć roztworem wody ze
środkiem pielęgnujacym i "przejechać" podłogę dla ładnego połysku.

> dziękuję.

Nie ma za co - najlepsze są rzeczy najprostsze :-)

5. Data: 2011-01-21 08:13:17

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dawna myję mopem płaskim, którego wyżąć można do porzadanej wilgotności i
nie ma żadnego problemu, ani z usuwaniem brudu, ani z puchnięciem. Panele
zazwyczaj są laminowane i kontakt z wilgotnym materiałem mopa mu nie
szkodzi. Trzeba by chyba chlustać wodą z wiadra, żeby spuchły. Dajcie spokój
z tą szmata na kiju, mamy XXI wiek;)

pozdr.

6. Data: 2011-01-21 08:19:11

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> spełni, tylko mocno wyżęta ścierka na szczotce - żeby uniknąć "zasuwania na

Płaski mop jak najbardziej taki warunek spełni, a jest o wiele
wygodniejszy w użyciu od szmaty motanej na kiju. Choć zasada w sumie ta
sama.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

7. Data: 2011-01-21 11:19:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Jan 2011 09:13:17 +0100, P. napisał(a):

> [...]
> zazwyczaj są laminowane i kontakt z wilgotnym materiałem mopa mu nie
> szkodzi. Trzeba by chyba chlustać wodą z wiadra, żeby spuchły. Dajcie spokój

Mopa używam do podłóg ceramicznych i uważam, że zdecydowanie za dużo wody w
nim pozostaje. Parkietu więc mopem nie zmywam, tylko ścierką, bo zbyt mi na
nim zależy. A panele na pewno nie są bardziej odporne, niz parkiet - po
paru myciach nie ma siły, zeby się ich brzegi nie wyłódkowały do góry. XXI
wiek swoją drogą, a woda od milionów lat ta sama i wszędzie wlezie.

8. Data: 2011-01-21 11:23:26

Od: "P." <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> paru myciach nie ma siły, zeby się ich brzegi nie wyłódkowały do góry. XXI
> wiek swoją drogą, a woda od milionów lat ta sama i wszędzie wlezie.

Ja piszę o mopie płaskim, którego można wyżąć w rękach, podobnie jak ścierę,
a różnica polega jedynie na wygodzie użytkowania;)

pozdr.
P.

9. Data: 2011-01-21 11:59:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 21 Jan 2011 12:23:26 +0100, P. napisał(a):

> Ja piszę o mopie płaskim, którego można wyżąć w rękach, podobnie jak ścierę,
> a różnica polega jedynie na wygodzie użytkowania;)
>
> pozdr.
> P.

Ja widziałam, ze te mopy płaskie się wyżyma w takim ściskaczu, no i to mnie
nie przekonywało...

10. Data: 2011-01-21 12:20:44

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ja widziałam, ze te mopy płaskie się wyżyma w takim ściskaczu, no i to
> mnie nie przekonywało...

Jak kupisz porządnego mopa, to i prawie na sucho podłogę przetrzesz.
J.

ciekawa świetlówka do plafonu
klamka/nieklamka
Jaki budzik DCF?