Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

181. Data: 2011-02-01 07:18:53

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "emarcin" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...więc wysokie kominy. Więc dobry "ciąg".

Raczej "podciśnienie" pojawiające się u wylotu wentylacji, w wyniku
zmiany kierunku wiatru na powierzchni dachu.

Pozdrawiam emarcin

182. Data: 2011-02-01 07:29:55

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"emarcin" <e...@t...pl> wrote in message

> Raczej "podciśnienie" pojawiające się u wylotu wentylacji, w wyniku
> zmiany kierunku wiatru na powierzchni dachu.
>
> Pozdrawiam emarcin

Bez wydatku energii sztucznej. Komin to silnik cieplny - bardzo ekonomiczny
i EKO - logiczny...

183. Data: 2011-02-01 08:38:13

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Bez wydatku energii sztucznej. Komin to silnik cieplny - bardzo
> ekonomiczny i EKO - logiczny...

...jak to różnicy cwaniacy korzystają z metki EKO. Jak jest EKO to sie
sprzeda. Wobec tego plastikowa szczotka jest eko bo nie wymaga niszczenia
drzew do produkcji, ale drewniana też jest eko, bo drewno jest odnawialne. I
szczotki sie sprzedają.

Teraz juz wiemy ze kominy tez mogą być eko. Grawitacyjne, bo nie potrzebują
prądu, a mechaniczne pewnie dlatego, ze nie wywiewają wiecej ciepła niż
trzeba - oszczedzaja energię.

Ekolodzy dzialą sie na ekoterrorystów, którzy cynicznie robia kase oraz
ekoidiotów którzy tym pierwszym nieświadomie pomagają.

Ale to chyba OT.

b.

184. Data: 2011-02-01 09:29:53

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
>
> Ekolodzy dzialą sie na ekoterrorystów, którzy cynicznie robia kase oraz
> ekoidiotów którzy tym pierwszym nieświadomie pomagają.

Podważasz filozofię, bo chyba nie fizykę?

185. Data: 2011-02-01 10:06:49

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podważasz filozofię, bo chyba nie fizykę?

Jezli twój komin grawitacyjny ma super cug to prawdopodobnie usuwa za dużo
powietrza z pomieszeń. Czyli sa niepotrzebne straty w wentylacji które
trzeba uzupełnić ogrzewaniem. Oszczedzilem 200W na braku wentylatora i
uruchmiłem piec 2kW na uzupełnienie strat. Jakiegos zysku ekologiczego w tym
nie widze.

b.

186. Data: 2011-02-01 11:12:46

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> [...]
> trzeba uzupełnić ogrzewaniem. Oszczedzilem 200W na braku wentylatora i
> uruchmiłem piec 2kW na uzupełnienie strat. Jakiegos zysku ekologiczego w

Usuwa spaliny jak i powietrze zużyte. Ilość usuwanych spalin regulujesz
ręcznie lub automatycznie na dopływie do pieca, wielkość wietrzenia szybrami
lub innymi zasuwkami na kratkach wentylacyjnych.

187. Data: 2011-02-01 12:14:26

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Usuwa spaliny jak i powietrze zużyte. Ilość usuwanych spalin regulujesz
>ręcznie lub automatycznie na dopływie do pieca, wielkość wietrzenia
>szybrami lub innymi zasuwkami na kratkach wentylacyjnych.

no to co? Co to ma wspólnego ze stratami miedzy went. grawitacyjną a
mechaniczna z reku?

b.

188. Data: 2011-02-01 12:27:07

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
> Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
>

> no to co? Co to ma wspólnego ze stratami miedzy went. grawitacyjną a
> mechaniczna z reku?

Ktoś pisał bzdury na temat wietrzenia grawitacyjnego...

189. Data: 2011-02-01 12:45:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 1 Feb 2011 12:12:46 +0100, Panslavista napisał(a):

> [...]
> ręcznie lub automatycznie na dopływie do pieca, wielkość wietrzenia szybrami
> lub innymi zasuwkami na kratkach wentylacyjnych.

Oczywiście.

Ogrzewanie mamy bardzo ekonomiczne i w dokładnej harmonii z wentylacją.
A w ogóle - rozśmieszyło mnie zdanie Twego przedpiścy: "Oszczedzilem 200W
na braku wentylatora". Czyżby to "oszczędzanie" działało jak w tym
żydowskim dowcipie o rabinie i kozie?
;-P

190. Data: 2011-02-01 20:19:58

Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:
> "emarcin"<e...@t...pl> wrote in message

> Bez wydatku energii sztucznej. Komin to silnik cieplny - bardzo ekonomiczny
> i EKO - logiczny...

Pod warunkiem że pędzony ciepłem słonecznym przełożonym na wiatr (te
strome dachy ustawione we właściwym kierunku...). Bo jak pędzony ciepłem
pieca (płaski dach budynku wpisanego a nie zorientowanego) to
elektryczny wentylator będzie mia lepszą sprawność poczynając od paliwa
kopalnego.

--
Darek

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?