Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

91. Data: 2011-01-27 21:06:05

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ihsjn7$2p8$1@news.onet.pl...
> [...]

Jeszcze fixy. O tym dawno nie było, że robiąc went mech mozna zamiast
normalnie otwieranych okien dac fixy;))

92. Data: 2011-01-27 21:14:29

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
a.googlegroups.com...

93. Data: 2011-01-27 21:17:32

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
a.googlegroups.com...
> pln, planujac wszystko juz w fazie projektu.

Ty chyba pisales ze tylko za swojego Brinka 6,5tys(albo 8,5tys) dales

>Plus GWC ~2k pln i mamy
> zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
> jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).

I chyba to Ty tez pisales nie tak dawno ze rekuperator + reszta tak szybo
sie nie zwraca')

94. Data: 2011-01-27 21:42:44

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-01-2011 o 12:36:48 Kris <k...@w...pl> napisał(a):
że się szybko przyzwyczaja i nie czuje różnicy, zreszta ja sie też na tym
złapałem, dopiero obejrzenie dokładne okien i jednego parapetu uświadomiło
mi że mimo częsciowej wentylacji, że jest niedobrze, rosa na dolnej częsci
okna się robi a parapet wilgotny, czyli norma wymiany niewyrobiona.
--------------------------

Przy dużej różnicy temperatur i pewnym poziomie wilgotności rosa się musi
wykroplić. Żeby tak nie było, to musisz zrobić tam wiatr, a nie tylko
wietrzenie. Wiatr jest taniej zrobić wentylatorem. Po co rekuperator?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

95. Data: 2011-01-27 22:53:18

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze fixy. O tym dawno nie było, że robiąc went mech mozna zamiast
> normalnie otwieranych okien dac fixy;))

Mozna. Bardzo powżanie o tym myslałem - ale uznałem ze wygoda eksploatacyjna
w postacni łatwego mycia przeważa. I nabyłem otwierane - ładnych pare stówek
przepłaciłem bo w koncu to nie ja je bede mył :-)))

b.

96. Data: 2011-01-27 22:58:39

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poczatku zalozyl, ze bedziesz mial wentylacje mechaniczna i tylko
> jeden kanal spalinowy do kominka. Ile bys oszczedzil rezygnujac z tych

Toc Ci napisalem, ze gdybym nie robil wentylacji mechanicznej dzis to byc
moze zrobilbym wywiewki wentylacyjne i tez bym zaoszczedzil, choc prawde
mowiac rzad np. trzech wywiewek z zewnatrz wyglada gorzej jak jeden komin z
klinkieru.

> [...]
> niepotrzebny). Dodatkowe oszczednosci eksploatacyjne wynikaja z braku
> tego mega-mostka cieplnego dla pomieszczen znajdujacych sie na

Ten mostek to tak naprawde najwieksza z wad. U mnie akurat komin wychodzacy
bezposrednio przez dach z poddsza gdzie jest pokoj chlopakow to akurat komin
spalinowy kominka, wiec nic sie nie da zrobic tak czy tak. Reszta wychodzi
powyzej drugiego stropu, gdzie moge je ocieplic. Kominem nad kotlownia nie
przejmuje sie w ogole, bo powyzej jest strych, z boku garaz, wiec mostkowo
bez znaczenia.

> Co do zamiennikow - zdajesz sobie jednak sprawe, ze taka wywiewka
> wentylacyjna w dachowce dwie stowy kosztuje ? :)

Nie mam dachowki tylko blache, a rury spiro ocieplone welna do mechanicznej
tez za darmo zdaje sie nie sa.

> [...]
> zastepuje kominow tymi wywiewkami. Wszyscy buduja wielkie kominy..
> Oczywiscie ci, ktorzy nie maja wentylacji mechanicznej.

No jak sobie chca. Ja tez budowalem kominy i jakos nie zaluje. Alternatywa
jednak jest.

> [...]
> argumenty, ze went. mechaniczna z rekuperatorem to 20k pln, a
> grawitacyjna jest za darmo, to mnie poprostu sciska;)

Nic przy budowie nie jest za darmo. Grawitacja chodzi bez dodatkowej
energii, a mechaniczna trzeba napedzac jak by nie bylo.

> [...]
> zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
> jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).

Lato, mnie przekonuje tylko lato choc ten komfort kosztuje. Zima nie czuje
ze mi powietrza brak, choc po kapieli okno w lazience jest mokre. Na to tez
jest rada, zostawiam na noc otwarte do lazienki drzwi.

Pozdro.. TK

97. Data: 2011-01-27 23:00:26

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze fixy. O tym dawno nie było, że robiąc went mech mozna zamiast
> normalnie otwieranych okien dac fixy;))

Takich hardkorowcow to tu juz chyba nie ma. :-))

Pozdro.. TK

98. Data: 2011-01-28 06:16:12

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kris napisał:

> I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych?

Dokładnie nic...
Szczególnie w murowanym domu, gdzie nawet po półgodzinnym wietrzeniu
przy minus 10 na zewnątrz, temperatura w kilkanaście minut wraca do
wyjściowej.

Duża kubatura to też inna bajka... Ja mam coś ok 750 m3 dla 4 osobowej
rodziny.
Inna wentylacja niż otworzenie na chwilę okna kilka razy dziennie nie
jest właściwie potrzebna.

Wilgotność oscyluje między 30 a 45 proc.

Nie mam went mechanicznej i żadna tragedia się nie dzieje, nikt się nie
dusi, nic nie śmierdzi. Nie mam nawet jeszcze wyciągu zrobionego nad
kuchnią i po śmierdzących wyczynach kulinarnych wystarczy trochę
przewietrzyć - okna - i smród znika.

Przesadzacie z tą went mechaniczną jednak Panowie :-).

Aha... kominki wentylacyjne na dachu też wcale nie straszą swoim wyglądem.

https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
j#5567115911768073298
https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
j#5567115918853398466

Faktem jest, że tanie nie były, ale to już raczej do kosztów dachu się
wlicza, kanały w ścianach też nie wiem czy więcej kosztowały niż koszt
samej ściany - kształtki kupowałem chyba coś po ok 2 zł/szt o ile dobrze
pamiętam, albo nawet jeszcze taniej... murarz też nie liczył ekstra za
ich wmurowanie...

Went mechaniczna to jak dla mnie gadżet i jeżei w ogóle może być
opłacalny, to tylko przy drogich źródłach ciepła. Przy tanich to
kompletny bezsens ekonomiczny.

A zysk z komfortu...?

Wątpliwy...

pozdr
Robert G.

99. Data: 2011-01-28 08:38:21

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-01-2011 o 22:04:02 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

Zrób
> test ile spalasz gazu czy czegos tam innego przez tydzien z rawitacyjna
> a potem tydzien z mechaniczna. Zobaczymy czy marketingowe 80 odzysku
> ciepła będzie odczuwalne w kosztach ogrzewania.
Nie zrobię bo po 1. nie mam grawitacyjnej a po 2. mam mechaniczną i ją będę
używał bo nie mam kominów.
Jak dla mnie EOT w tym temacie.

--
Pozdr
JanuszK

100. Data: 2011-01-28 08:46:17

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 28-01-2011 o 00:00:26 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

> U?ytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

> Takich hardkorowcow to tu juz chyba nie ma. :-))
Dlaczego? ja mam trzy duże okna w wykuszu to są włąśnie fiksy,
znacznie lepiej wyglądają od zywykłych bo rama cienka a z zewn
je bez trudu umyję. To po co miałem dopłacać do nich :)

--
Pozdr
JanuszK

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?