Strona główna Grupy pl.rec.dom Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora? Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?

From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.rec.dom
Subject: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
Date: Fri, 28 Jan 2011 07:16:12 +0100
<4d3cb9cc$0$2460$65785112@news.neostrada.pl> <ihja6v$gqe$1@news.onet.pl>
<ihjbef$iam$1@inews.gazeta.pl> <op.vps2z9qu1cvm6g@jk-laptop>
<ihji7m$7ed$1@inews.gazeta.pl> <ihjmbu$2jn$1@news.onet.pl>
<1...@m...googlegroups.com>
<ihk1df$l8m$1@news.onet.pl> <ihk3vv$2sv$1@inews.gazeta.pl>
<ihkn2c$hmp$1@news.onet.pl> <4d3df6df$0$2499$65785112@news.neostrada.pl>
<ihktpp$g72$1@news.onet.pl> <4d3dfdbf$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<ihngdv$cg9$1@news.onet.pl> <op.vpwqzxrx1cvm6g@jk-laptop>
<ihoovb$lf3$1@news.onet.pl> <op.vpxhgub51cvm6g@jk-laptop>
<ihpuco$dmf$1@news.onet.pl> <op.vpxqda0g1cvm6g@jk-laptop>
<ihq5im$igq$1@news.onet.pl>

Użytkownik Kris napisał:

> I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych?

Dokładnie nic...
Szczególnie w murowanym domu, gdzie nawet po półgodzinnym wietrzeniu
przy minus 10 na zewnątrz, temperatura w kilkanaście minut wraca do
wyjściowej.

Duża kubatura to też inna bajka... Ja mam coś ok 750 m3 dla 4 osobowej
rodziny.
Inna wentylacja niż otworzenie na chwilę okna kilka razy dziennie nie
jest właściwie potrzebna.

Wilgotność oscyluje między 30 a 45 proc.

Nie mam went mechanicznej i żadna tragedia się nie dzieje, nikt się nie
dusi, nic nie śmierdzi. Nie mam nawet jeszcze wyciągu zrobionego nad
kuchnią i po śmierdzących wyczynach kulinarnych wystarczy trochę
przewietrzyć - okna - i smród znika.

Przesadzacie z tą went mechaniczną jednak Panowie :-).

Aha... kominki wentylacyjne na dachu też wcale nie straszą swoim wyglądem.

https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
j#5567115911768073298
https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
j#5567115918853398466

Faktem jest, że tanie nie były, ale to już raczej do kosztów dachu się
wlicza, kanały w ścianach też nie wiem czy więcej kosztowały niż koszt
samej ściany - kształtki kupowałem chyba coś po ok 2 zł/szt o ile dobrze
pamiętam, albo nawet jeszcze taniej... murarz też nie liczył ekstra za
ich wmurowanie...

Went mechaniczna to jak dla mnie gadżet i jeżei w ogóle może być
opłacalny, to tylko przy drogich źródłach ciepła. Przy tanich to
kompletny bezsens ekonomiczny.

A zysk z komfortu...?

Wątpliwy...

pozdr