Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?

11. Data: 2011-01-23 21:55:41

Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:ihi64a$vc6$1@news.onet.pl...

> Portfel?

Krokodyl?

12. Data: 2011-01-23 22:04:12

Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krokodyl?

Raczej waz.

Pozdro.. TK

13. Data: 2011-01-23 22:48:12

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> Kudlaty kiedys pisal, ze wilgotnosc ma 40 - 60% uzywajac rekuperatora...

No to albo pisał bzdury, albo dodatkowo obficie nawilża. U mnie wilgotność w
salonie zimą waha się między 20 a 40% a nie mam wentylacji mechanicznej. W
salonie stoi 300l akwarium, z któego woda wyparowuje w tempie ok. 30l/tydzień,
używam nawilżacza praktycznie 24/h dobę (ok. 10l dziennie schodzi).

> ze co??

Wiem, że u niektórych śmierdzą. Tynki gipsowe wiążą bardzo dużo wilgoci, gdy
spada temperatura, wilgoć wyraźnie czuć. Przy tynkach cem-wap. tego problemu nie
ma i dlatego m.in. sporo ludzi wybiera cem-wap.
Zimą, gdy się grzeje, takie tynki wysychają błyskawicznie.

--
Bartek

14. Data: 2011-01-23 23:27:35

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W salonie stoi 300l akwarium, z któego woda wyparowuje w tempie ok.
> 30l/tydzień, używam nawilżacza praktycznie 24/h dobę (ok. 10l dziennie

No to sporo trzeba energii na odparowanie takiej ilości wody. Coś mi to
kiepsko wygląda od strony ekonomii.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

15. Data: 2011-01-23 23:30:31

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Wilgotność spadnie do ok. 15% (przy temp zewn. ok 0 stopni). Zawartość
> tlenu raczej się nie zmieni ;)

To weźcie mi wytłumaczcie po jaką cholerę mam obniżać wilgotność do 15%?
Czyli po co mi rekuperator? Po co mi dodatkowa wentylacja?

16. Data: 2011-01-24 07:37:02

Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to sporo trzeba energii na odparowanie takiej ilości wody. Coś mi to
> kiepsko wygląda od strony ekonomii.

Niestety. U mnie drogiej energii elektrycznej, bo schładzana podczas parowania
woda akwariowa, ogrzewana jest grzałką elektryczną i oświetleniem. Mój nawilżacz
jest ultradźwiękowy, bierze jedynie z 40W prądu, ale nie mam pojęcia jaka jest
skuteczność nawilżania takim czymś - z urządzenia wylatuje zimna mgiełka, która
nie jest parą wodną, lecz drobinami wody zawieszonymi w powietrzu.

--
Bartek

17. Data: 2011-01-24 07:58:11

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest skuteczność nawilżania takim czymś - z urządzenia wylatuje zimna
> mgiełka, która nie jest parą wodną, lecz drobinami wody zawieszonymi w

na odparowanie potrzeba tyle energii ile fizyka mówi. Nie pomogą cuda
techniki. Twój nawilżacz robi mgiełkę i ta mgiełka paruje w powietrzu
odbierając z niego ciepło (czyli obniżając temperaturę). Twój domowy układ
grzewczy musi to uzupełnić. Czyli liczysz: brakujące ciepło = masa
odparowanej wody x ciepło parowania.

Czyli licząc rózne tam rekuperatory należałoby tam to uwzględnić -
wentylacja obniża nam wilgotność, czesciowo ją uzupełniamy sami poprzez
oddychanie , gotowanie, pranie - ale resztę nale uzupełnić do poziomu
komfortu jakims nawiżaczem. Mokre pieluchy na kaloryferze liczymy tym samym
wzorem :-)

b.

18. Data: 2011-01-24 08:08:02

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczej waz.

U mnie łoś.

19. Data: 2011-01-24 09:22:47

Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-01-2011 o 08:58:11 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> odparowanej wody x ciepło parowania.
>
> Czyli licząc rózne tam rekuperatory należałoby tam to uwzględnić -
Bo to jest efekt braku GWC przeponowego, ja taki mam (oczywiście z reku)i
mam wilgotność
na poziomie 50% +-5%. GWC zapewnia podgrzanie powietrza i odpowiednie
nawilżenie. Złoże żwirowe jakie mam także czyści powietrze z pyłków
i innych zawiesin w powietrzu tak że jest idealne dla alergików.
GWC rurowy tego nie ma, on tylko podgrzewa/chłodzi pow.
Dlatego ci co chcą instalowac reku powinni od razu myśleć o GWC
bo to najlepsze połączenie.

--
Pozdr
JanuszK

20. Data: 2011-01-24 09:54:02

Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>GWC rurowy tego nie ma, on tylko podgrzewa/chłodzi pow.
>Dlatego ci co chcą instalowac reku powinni od razu myśleć o GWC

dlatego o tym mysle :-) Ale ja nie moge żwirowego (bezprzeponowego) bo mam
za wysoko wodę gruntową. A z przeponowego wilgoci niet.

b.

Otwarte warsztaty projektowania wnętrz
Montaż parapetów wewnętrznych.
żarówki
czym zaimpregnować (olej do drewna twardego)
czym myjecie podłogi z paneli?