spaghetti

1. Data: 2000-10-27 12:39:38

Temat: spaghetti
Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam wszystkich!

szukam inspiracji, pomyslow na temat sposobu przyzadzania tego makaronu.
z jakimi dodatkami jest najlepszy?
jak zrobic, zeby bylo oryginalnie?

z gory dziekuje za pomoc:)

pozdrawiam
-----------
LYLITH

1. Data: 2000-10-27 12:48:11

Temat: Re: spaghetti
Od: "Szczep/AN\\" <k...@o...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lylith" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> witam wszystkich!
>
> szukam inspiracji, pomyslow na temat sposobu przyzadzania tego makaronu.
> z jakimi dodatkami jest najlepszy?
> jak zrobic, zeby bylo oryginalnie?

Przepadam wręcz za Alio-olio (chyba nie znam pisowni) czyli czosnek i oliwa.
Na dobrej oliwie prażymy czosnek (dosyć sporo) i przyprawiamy Peperonchino
Cayena (ostrożnie). Po ugotowaniu spaghetti odcedzamy, ale nie płuczemy
zimną wodą. Do makarony wlewamy oliwę z czosnkiem, mieszamy i dodajemy
parmezanu.
Szybko i smacznie.

Szczepan

P.S.
Może znam jakąś odmianę przepisu, więc jeśli powinno być inaczej to chętnie
sprawdzę.

1. Data: 2000-10-27 12:50:48

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> szukam inspiracji, pomyslow na temat sposobu przyzadzania tego makaronu.
> z jakimi dodatkami jest najlepszy?
> jak zrobic, zeby bylo oryginalnie?

http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/lista.htm

Jader

1. Data: 2000-10-27 15:02:18

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.makaron.pl/przepis/archiwum/lista.htm
>
> Jader

Możesz też "pogrzebać" po dowolnym ze składników pod:
http://www.makaron.pl/szukaj.cgi
--
Pozdrawiam - Ryszard Balawajder
www.makaron.pl - www.makaron.ws - www.makaron.it

1. Data: 2000-10-27 17:04:52

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Szczep/AN\ <k...@o...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "lylith" <l...@p...onet.pl> napisa" w wiadomości

A czemu ma byc oryginalnie? Nie lepiej tradycyjnie?

Wladyslaw

1. Data: 2000-10-28 22:19:22

Temat: Re: spaghetti - jest troche textu
Od: "Popi" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry !!!!!!

Robilem wczoraj spaghetti a'la ja i nawet bylo spoko. To zasylam przepisik.
I jeszcze jedno proporcje wg gustu.

Na rozgrzany olej nawijamy 4 duze lub 5 malych cebul, pokrojonych w bardzo
drobna kostke i je musimy udusic (zbolanszowac tak troche wiecej), mozemy ja
posolic. Na drugiej patelni dusimy z maselkiem i sola okolo 1kg pieczarek
(czy je pokroimy czy nie to wg gustu - ja nie kroilem). Gdy mamy cebulke i
pieczarki to laczymy je ze soba i bełtamy wszystko razem. Po okolo 5 min
dodajemy pokrojona w kostke (troszke grubsza) papryke (mozna dodac 1
czerwona i 1 zielona - fajnie sie prezentuje wtedy na talerzu). Mozna
jeszcze dodac 3 zabki czosnku. Jeszcze 5 minutek i to co powstanie ma
wyladowac na makaronie. Posypujemy wszystko startym zoltym serem (ser im
ostrzejszy tym lepszy - a z drugiej strony ciekawe co by bylo gdyby posypac
to serem rokpol - taki pleśniowy?).
Podczas gotowania makaronu do wody dodajemy okolo 6 lyzek stolowych sosu
sojowego, oczywiscie wode solimy i dodajemy troche oleju, mozna tez dac
lyzeczke majeranku i pol kostki bulionowej).
Dla ozdoby posypac mozna natka pietruszki.
A później bierzesz widelec i to wszystko do jamu ustnej.

smacznego i pozdr

Popi

1. Data: 2000-10-29 17:40:50

Od: <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podczas gotowania makaronu do wody dodajemy okolo 6 lyzek
stolowych sosu
> sojowego, oczywiscie wode solimy i dodajemy troche oleju,
mozna tez dac
Myślę że zadaniem oleju sojowego w gotującej się wodzie
jest kwesta nie dopuszczenia do sklejania się samego
makaronu.... ale po co tak dużo tego oleju ? Nie wystarczy
tylko 1-2 łyżki oleju ?.

Nie podajesz na jaką ilość makaronu (na jaką ilość osób)
ale widząc że proponujesz AŻ 1 kg pieczarek to podejrzewam
że sos uzyskany z tych składników wystarczy dla 8 osób ?

Produkty zostały optymalnie dobrane przez Ciebie, żaden ze
składników nie wyklucza innego. Dzięki. Będziemy probować i
fotografować.

1. Data: 2000-10-30 08:24:57

Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czemu ma byc oryginalnie? Nie lepiej tradycyjnie?
>
> Wladyslaw

hej:)
a co masz na mysli mowiac: tradycyjne?
ja probowalam, juz wielu wariantow z sosem pomidorowym i mielonym mieskiem,
dodajac rozniste rzeczy do tego, ale jakos powoli sie przejada, a powiem
szczerze, ze jezeli chodzi o spaghetti, to nie mam odwagi (i pomyslow) na
eksperymenty.:)))))

pozdrawiam serdecznie
-----------
LYLITH

1. Data: 2000-10-30 08:29:03

Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz też "pogrzebać" po dowolnym ze składników pod:
> http://www.makaron.pl/szukaj.cgi
> --
> Pozdrawiam - Ryszard Balawajder

hej:)
dziekuje serdecznie. sprawdzilam adres juz w piatek, i sila powstrzymalam
sie w weekend od zrobienia przynajmniej polowy tych cudownych rzeczy:))))

-----------
LYLITH

1. Data: 2000-10-30 08:39:46

Od: "lylith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Popi <f...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tgqie$2...@l...man.rzeszow.pl...
> Dobry !!!!!!
>
> Robilem wczoraj spaghetti a'la ja i nawet bylo spoko. To zasylam
przepisik.
> I jeszcze jedno proporcje wg gustu.

dzieki:) nie omieszkam sprawdzic jak najszybciej:)
LYLITH

ryż z warzywami na sposob chinski
Meble
Wolowina - dla Mai (nie tylko)