spirala

11. Data: 2003-02-27 19:42:55

Temat: Re: spirala
Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Somwhere deep in the MATRIX, convinced that 27.03.03. was the real date
Spokes wrote:
ciach

> Istnieje spore ryzyko, ?e ci??a po wyje^ciu
> spirali be^dzie ci??? pozamaciczn?.

Jakie to ryzyko? Dane statystyczne - mozesz podac? Czy obracasz sie w
ramach ogolnikow?

Poczytaj:
Fertility outcome after ectopic pregnancy and use of an intrauterine
device at the time of the index ectopic pregnancy
A. Bernoux1, N. Job-Spira1, E. Germain2, J. Coste1 and J. Bouyer1,3

1 INSERM U292, Hôpital de Bice^tre, 82 rue du Général Leclerc, 94276 Le
Kremlin-Bice^tre Cedex and 2 Centre Hospitalier Hôtel-Dieu, Service
Epidémiologie, Prévention et Economie de la Santé, Clermont-Ferrand, France

Fertility after ectopic pregnancy (EP) was investigated in a
non-selected population taking into account intrauterine device (IUD)
use at the time of the EP. Between January 1992 and June 1996, 647 women
listed in the EP register of Auvergne (France) were followed up. The
analysis included only the 328 women who were seeking to become
pregnant: 23 women using IUD at the time of the index EP (IUD users) and
305 IUD non-users. Among IUD users, there was no recurrence of EP, and
the 1 year cumulative rate was 87% [95% confidence interval (CI):
73-100%] for intrauterine pregnancies and 86% (95% CI: 72-100%) for
deliveries. Among IUD non-users, the 2 year cumulative rate for
recurrence of EP was 28% (95% CI: 17-39%), and the 1 year cumulative
rates were 60% (95% CI: 53-66%) for intrauterine pregnancies and 44%
(95% CI: 38-56%) for deliveries. The adjusted intrauterine pregnancy
rate of IUD users was not significantly different from that of IUD
non-users. However, IUD non-users had more miscarriages, so their
delivery rate was lower.
Dlaczego wsrod kobiet stosujacych IUD nie pojawily sie ponownie ciaze
pozamaciczne?

> Wtedy nie tylko dziecko nie prze?yje, ale
> i Twoje zdrowie, a nawet ?ycie mo?e by? zagro?one.

> Ponadto spirala ma
> jeszcze wiele innych skutków ubocznych, o których je?li chcesz, to
> informacje ^(3)atwo znajdziesz.

Prosze wymien je. Bo znowu podajesz ogolniki.

Ale co do tematu pytania , ktore zapoczatkowalo watek : faktycznie nie
zaleca sie zakladania wkladek domacicznych nierodkom. Ale sa sytuacje
kiedy sam je zakladam (przykladowo pacjentka ze schizofrenia, stosujaca
silne leki psychotropowe). Ale nie jest to metoda z wyboru u dziewczyny,
ktora nie rodzila.
A skad biorą sie przesady dot wkladek ?
Z podrecznikow.
bo: ( artykul z Contraception z 2002 roku)
Abstract
This study examined current textbooks and manuals to discern whether
their presentations of the Copper T380A intrauterine device are
accurate, current, and objective. Thirteen medical student obstetrics
and gynecology texts used in the US and five from the UK were evaluated
for information presented about the Copper T-380A intrauterine device. A
scoring system was developed to record the presence or absence of
characteristics of intrauterine device usage. The two authors
independently reviewed the texts and completed code sheets. In general,
advantages of the device were under-reported while disadvantages were
exaggerated. Review of US texts identified inaccuracies regarding the
device's mechanism of action; 5 of 13 did not include its
prefertilization action. Despite evidence to the contrary, 9 of 13 texts
reported an increased risk of pelvic inflammatory disease associated
with intrauterine device use; 6 of 13 reported an increased risk of
ectopic pregnancy; and 4 of 13 reported an increased risk of
infertility. Review of UK texts yielded similar results regarding
advantages and disadvantages, as well as mechanism of action. The UK
texts presented fewer inaccuracies regarding intrauterine device risks.
Most texts from both countries implied that the intrauterine device is a
method of last resort. Texts commonly used by medical students on
women's health rotations may not be evidence-based in the information
presented about the intrauterine device.

No, to EOT.
Vlad

12. Data: 2003-02-27 22:03:44

Od: "Spokes" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze wymien je. Bo znowu podajesz ogolniki.

Źródło: http://www.aafp.org/afp/981200ap/canavan.html
Ból, nadmierne krwawienie,
wysunięcie się spirali (1 do 7% kobiet w pierwszym roku używania)
Ciąża pozamaciczna: prawie 2* większe ryzyko (dotyczy to tylko wkładek
wydzielających progesteron)
Przebicie macicy (zdarza się od 0,1 do 0,3% założeń )
Przemieszczenie się powrózka przytwierdzonego do spirali

Nie jestem naukowcem zajmującym się wkładkami, ale myślę, że źródło, które
podałem (American Family Physician) jest wiarygodne.

Podawałem ogólniki, gdyż myślę, że większość pacjentów nie jest
zainteresowana dokładnymi wyliczeniami w procentach; kiedy potrzebują oni
więcej informacji mogą przeszukać inne źródła lub porosić o podanie
dokładniejszych danych.
Dzieki za dyskusje na poziomie i za zachęcenie mnie do wgłębienia się w
temat.
Pozdrawiam, EOT,
Spokes

13. Data: 2003-02-28 07:50:06

Od: "kadet Janusz Wu" <janwar_anty@spam_@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl>:

> Dla kobiety nie ale dla tego drutowanego dzieciaka.

Tą jedną czy dwie komórki na krzyż nazywasz dzieckiem?
Jesteś śmieszny. M.in. dlatego, że wg Twojej definicji
niemal każda kobieta jest morderczynią, w sposób
naturalny nie pozwalając zagnieździć się zapłodnionemu
jajeczku.

--
3manko *** kadet Janusz Wu
=== fanatycy nie spadają z drzewa - sami się rodzą ===

14. Data: 2003-02-28 19:21:31

Od: "oskar" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja także miałam zalożoną spirale ,jednak wypadła.Dowiedziałam się że u
kobiet które nie rodziły taka spirala musi być dobrze założona.Z własnego
doświadczenia radze brać tabletki,jeśli dobrze tolerujesz,a najlepiej
skonsultyj się z naprawde dobrym lekarzem.

15. Data: 2003-02-28 19:56:12

Temat: Re: Re: spirala
Od: "KP" <k...@t...opoka.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

| Nie wiem czy wiesz - ale wiekszosc zaplodnionych jaj ulega samoistnemu
| poronieniu czy obumarciu.
| Tak wiec spora czesc kobiet co miesiac morduje swoje potomstwo nawet o
| tym nie wiedzac...

Wiem.

Umierają też i staruszkowie
i przeróżni inni.
Ale to chyba nie wszystko jedno,
czy sam umarł,
czy ja go zabiłem.

| Kazda uwolniona komorka jajowa to potencjalne dziecko.

To jeszcze nie dziecko.
Dopiero zapłodniona komórka jajowa
(trw. zygota, "nie wiem, czy wiesz")
to już jest nowy człowiek,
malutki,
czyli dziecko.
Jemu wolno umrzeć,
a mnie nie wolno go zabić.

Chyba to nie aż takie trudne do pojęcia.

KP

16. Data: 2003-02-28 21:00:45

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Feb 2003 20:56:12 +0100, KP wrote:

> To jeszcze nie dziecko.
> Dopiero zap?odniona komórka jajowa
> (trw. zygota, "nie wiem, czy wiesz")
> to ju? jest nowy cz?owiek,
> malutki,
> czyli dziecko.
> Jemu wolno umrze?,
> a mnie nie wolno go zabi?.

Pytanie piewrotnie dotyczyło tego, czy sa medyczne przeciwwskazania do
zastosowania IUD u kobiety, która nie rodziła. A Twoje wynurzenia nie
dotyczą tego tematu - w ogóle nie dotycza tenatyki grupy.

Zatem myślę, że fraza 'spadaj, trollu, NTG' jest w sam raz dla Ciebie.

BP, NMSP.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

17. Data: 2003-03-01 08:15:41

Temat: zygota
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 28 Feb 2003 20:56:12 +0100, "KP" <k...@t...opoka.org.pl>
wrote:

>To jeszcze nie dziecko.
>Dopiero zap?odniona komórka jajowa
>(trw. zygota, "nie wiem, czy wiesz")
>to ju? jest nowy cz?owiek,
>malutki,
>czyli dziecko.
>Jemu wolno umrzeae,
>a mnie nie wolno go zabiae.

Zygota nie jest malym czlowiekiem.
Bo musi sie dokonac cos, co nazywa sie "CIAZA".
Czyli musi zygota przez ~260 dni ( a juz bezwzglednie ponad 120 dni)
polaczyc sie z mamusia i razem musza ze soba wytrzymac. Przez ten czas
musi ten "potencjalny maly czlowiek" sluzyc za czesc organizmu matki.
Nie moze on mamusi systemu immunologicznego "zdenerwowac" , bo sie
mamusia go pozbedzie.

"Ten maly czlowieczek" nie jest przez ten czas oddzielnym (ani tym
bardziej samodzielnym ) organizmem. Bez "ochrony" mamusi i udzialu w
jej organizmie , poza jej macica, jeszcze zadna zygota nie doszla do
samodzielnosci. Jezeli sie to uda - to bedzie to jedno z najwiekszych
osiagniec medycyny.

A jak na razie, nawet pozyczajac macice od innej, nie-biologicznej
mamusi i umozliwiajac donoszenie ciazy - potwierdzamy tylko stara
prawde, ze kobieta jest naprawde cudem natury...

Co niniejszym proklamuje , jako stary i uparty feminista

dradam

18. Data: 2003-03-01 22:06:40

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Feb 2003 17:49:46 +0100, "Spokes" <a...@w...pl>
wrote:

>Ale je?li chcesz wiedzieae, to nawet z punktu widzenia tej grupy lekarzy,
>którzy nie maj? w sprawie spirali moralnych oporów, jest ona przeciwwskazana
>je?li jeszcze nie rodzi?a?.

Przeciwskazania zostaly dokladnie ustalone. Istnieje pewna podgrupa
nierodek, dla ktorych wlasnie IUD jest jak najbardziej wskazane.

> Istnieje spore ryzyko, ?e ci??a po wyj?ciu
>spirali b?dzie ci??? pozamaciczn?. Wtedy nie tylko dziecko nie prze?yje, ale
>i Twoje zdrowie, a nawet ?ycie mo?e byae zagro?one.

Pozwole sobie okreslic to stwierdzenie jako niczym nie poparty
zabobon.

> Ponadto spirala ma
>jeszcze wiele innych skutków ubocznych, o których je?li chcesz, to
>informacje ?atwo znajdziesz.

Pytanie bylo o przeciwskazania, a nie powiklania. A tak na marginesie
ryzyko zgonu ( dla matki) zwiazane z ciaza , jest o wiele wyzsze niz
z powodu zalozenia/posiadania IUD.

Pozdrawiam

dradam

porazenie nerwu trojdzielnego
depilacja
POMOCY
Łuszczyca
aktywność p.nowotworowa a gęst. elektronowa