sposob robienia zastrzykow

1. Data: 2006-03-11 14:26:17

Temat: sposob robienia zastrzykow
Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja mama ma zalecone zastrzyki z Naklofen 75mg/3ml i Mydocalm 100mg/1ml.
Zalecenie od ortopedy brzmi "dawkowanie w 2 oddzielnych strzykawkach".

W jednej przychodni robia jej po jednym zastrzyku w osobne posladki. Dzisiaj
poszla do szpitala na zastrzyk i pani pielegniarka obuzyla sie, ze nie tak
powinno sie robic zastrzyki. Ze nalezy wkluc sie w jeden posladek i
zmieniajac strzykawki, podac oba leki w to jedno wklucie w posladku. Kazala
tez przekazac te instrukcje osobie robiacej mamie zastrzyki w przychodni.

No i teraz pytanie - jak powiny byc podawane te zastrzyki?

Zazula

2. Data: 2006-03-11 14:58:10

Temat: Re: sposob robienia zastrzykow
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
Kazala
> tez przekazac te instrukcje osobie robiacej mamie zastrzyki w przychodni.

Pani pielęgniarka ma g***o do powiedzenie. Jeśli tak brzmi zalecenie lekarza
to musi tego przestrzegać - sama nie ma pojęcia o interakcjach leków...

K.

3. Data: 2006-03-11 16:11:35

Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i teraz pytanie - jak powiny byc podawane te zastrzyki?

Powinny byc podane nastepujaco: najpierw pierwszy, potem nalezy odlaczyc
sama strzykawke, lekko wysunac igle z posladka (doslownie pare milimetrow) i
wsunac ja ponownie, ale juz pod nieco innym katem, dolaczyc strzykawke z
drugim lekiem i podac :)

4. Data: 2006-03-11 16:45:25

Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pani pielęgniarka ma g***o do powiedzenie. Jeśli tak brzmi zalecenie
lekarza
to musi tego przestrzegać - sama nie ma pojęcia o interakcjach leków...

Doświadczona, mądra pielęgniarka wie czasem więcej niż żółtodziób Pan
Doktor... Szacunku trochę.

Morris

5. Data: 2006-03-11 16:57:38

Od: "CrazyIvan" <d...@w...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Doświadczona, mądra pielęgniarka wie czasem więcej niż żółtodziób Pan
> Doktor... Szacunku trochę.

O robieniu zastrzyków może tak... i tylko o tym. Może jeszcze o technice
podstawiania basenu. Napewno nie o interakcjach leków. I nie ma tu nic do
rzeczy doświadczenie ani brak szacunku. Po prostu inna bajka. Ludziom sie
wydaje, że pielęgniarka to taki prawie-lekarz. Zupełnie inny tok szkolenia i
inna problematyka studiów (obecnie, bo wcześniej było liceum albo studium
medyczne). A przede wszystkim nie ma prawa podejmować żadnych decyzji
odnośnie postępowania z pacjentem i tym bardziej krytykować lekarza, bo to
nie ona tylko on odpowiada za to prawnie.

6. Data: 2006-03-11 18:54:32

Od: Morris <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz tak się składa, że jestem lekarzem... i kilka razy pielęgniarka mi
juz dupę uratowała jak pomyliłem zlecenia albo dawkę, a nie myli sie
tylko ten co nic nie robi... dlatego będę bronił dzieczyn zawsze...

Morris

7. Data: 2006-03-11 20:38:27

Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Morris" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> Wiesz tak się składa, że jestem lekarzem... i kilka razy pielęgniarka mi
> juz dupę uratowała jak pomyliłem zlecenia albo dawkę, a nie myli sie
> tylko ten co nic nie robi... dlatego będę bronił dzieczyn zawsze...

Swiete slowa!! :)))

8. Data: 2006-03-11 20:49:50

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Morris" <m...@p...fm> napisał w
wiadomości

> Swiete slowa!! :)))

popieram. jednak juz niekoniecznie na sorze :>

--
pozdro
ape

9. Data: 2006-03-11 22:20:04

Od: "CrazyIvan" <d...@w...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz tak się składa, że jestem lekarzem...

wiesz, tak się składa, że ja też

i kilka razy pielęgniarka mi juz dupę uratowała jak pomyliłem zlecenia albo
dawkę, a nie myli sie
> tylko ten co nic nie robi... dlatego będę bronił dzieczyn zawsze...

no cóż...

10. Data: 2006-03-11 22:23:13

Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Doświadczona, mądra pielęgniarka wie czasem więcej niż żółtodziób Pan
> Doktor... Szacunku trochę.

Jakiego szacunku? Moja odpowiedź dotyczyła akurat tego przypadku, więc pisz
w kontekście. Są oczywiście jednostki, które robią dobrą robotę, ale wielu
się zdaje, że pozjadały wszystkie rozumy - tak jak w ww. przypadku.

K.

zapalenie pęcherza
Wielki problem-Krótkowzrocznos c
żółtaczka zakaźna / sens szczepienia