sposoby myślenia

1. Data: 2003-04-24 21:09:41

Temat: sposoby myślenia
Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

to mnie zawsze intrygowało :] czy wszyscy myślimy w ten sam sposób? chodzi o
sprawy czysto (a może nie czysto;) techniczne.. jak wygląda Wasze myślenie?
czy jest to "rozmowa" czy widzicie obrazami czy to zależy od sytuacji...?
hmmm?
please :]

1. Data: 2003-04-24 21:17:58

Temat: Re: sposoby myślenia
Od: "patrycja." <p...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Silvio_Manuel"

> Myślenie jest nieodłącznym elementem ROZUMIENIA. IMHO jest tak, że
> myślimy w zróżnicowany sposób ale rozumujemy niestety bardzo podobnie.

ale mi chodzi o to _jak_ myślisz. co się dzieje w Twojej głowie jak jesteś
sam, jak nie rozmawiasz, nie piszesz... myślisz.. :) czy to jest jakby
rozmowa.. mówisz w myślach czy np. widzisz obrazy o których myślisz... jak
to jest???

1. Data: 2003-04-24 21:18:24

Od: Silvio_Manuel <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik patrycja. napisał:
> [...]

Myślenie jest nieodłącznym elementem ROZUMIENIA. IMHO jest tak, że
myślimy w zróżnicowany sposób ale rozumujemy niestety bardzo podobnie.

pozdrawiam
Silvio Manuel

1. Data: 2003-04-24 21:46:55

Od: Silvio_Manuel <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sam, jak nie rozmawiasz, nie piszesz... myślisz.. :) czy to jest jakby
> rozmowa.. mówisz w myślach czy np. widzisz obrazy o których myślisz... jak

Myśli na swój sposób każdy człowiek, który został przez ludzi wychowany.
:D Nie twierdzę, że Tarzan nie myślał. W jego umyśle zachodziło myślenie
zupełnie innego rodzaju a przede wszystkim była w nim cisza.

Od siebie mogę powiedzieć, że moje myśli (mniejsza o treść i kierunek:))
są pełne obrazów i muzyki.

Myśli są jak dziki koń. Chwała temu, kto go ujeździ.

Silvio Manuel

1. Data: 2003-04-24 22:09:25

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

patrycja.:

Jestem co prawda ignorantem jesli chodzi o myslenie, ale jak
dla mnie myslenie slowo jest jednym z mozliwych opakowan myslenia.
inaczje - sluzy wylacznie ekspresji mysli wg przyjetej konwencji,
nie odkrywa samego procesu tylko stanowi jakis jego opis.
Nie jest tez prawda ze mysli sie obrazami - to zbyt duze uproszczenie
mysli sa dynamiczne i wielowymiarowe, wiloskladnikowe - troche podobne
w stukturze do snu, gdzie jest miejsce nie tylko na obrazy
no chyba ze mam jakies schizy ;-)

A oczywiscie ze myslimy bardziej obrazowo jesli myslenie dotyczy
obrazu czy realcji przestrzenych, ale np. bardziej dzwiekowo jesli
dot. muzyki. Wwydaje mi sie ze myslenie to wiazanie wspomnien w nowe
wyobraznia i tyle. Stad np. trudnosc w wyobrazeniu sobie czegos
zupelnie co nie wieze sie z wlasnym doswiadczeniem.

--
Marsel

1. Data: 2003-04-24 22:22:01

Od: Marsel <Marselon@p_czta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marsel:
> patrycja.:
>
> Jestem co prawda ignorantem jesli chodzi o myslenie, ale jak
<...>

Zreszta widac te odrebnosc slowa i mysli na tym moim poscie - skupiam
sie na myslach zaniedbujac niechcacy sposb ich wyrazania i stad te
bledy i nadmiarowe slowa. To kwestia technicza wymagajaca jakiejs tam
wprawy.
Poprawniej wyglada jesli ktos pieknie mowi. Tyle ze nie jestemy
wstanie z zewnatrz ocenic czy wczesniej odbylo sie mylesenie wlasciwe,
a czy tylko jest to automatyczne odtworzenie zapisu. ;-)

--
Marsel

1. Data: 2003-04-24 22:44:09

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

patrycja. napisał:

> [...]
> czy jest to "rozmowa" czy widzicie obrazami czy to zależy od sytuacji...?

Za mnie myśli moje Ja, niestety nie mam z nim kontaktu werbalnego (poza
ziewaniem, bólem krzyża, migrenami i odrętwieniami karku, okresowym
tyciem, problemami z trawieniem, sennością, drżeniem rąk itd...) ;). Co
do myślenia językowego - przeważnie zajmuje się jakimiś schematycznymi
działaniami a "odkrycia" są importowane z Ja bez mojej świadomej
kontroli.

Flyer

1. Data: 2003-04-24 23:42:31

Od: "Annie" <C...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "patrycja." <p...@K...pl> napisał w
wiadomości news:b89jr0$90k$1@nemesis.news.tpi.pl
> to mnie zawsze intrygowało :] czy wszyscy myślimy w ten sam sposób?

A ja sie nigdy nad tym nie zastanawialam.

> chodzi o sprawy czysto (a może nie czysto;) techniczne.. jak wygląda
> Wasze myślenie? czy jest to "rozmowa" czy widzicie obrazami czy to
> zależy od sytuacji...? hmmm?

Wydaje mi sie, ze widze obrazy, raczej nie jest to rozmowa.

Ania
"Siejąc grzeczność, zmieniasz świat!"

Pisząc na priv usuń "CostaM" z adresu

1. Data: 2003-04-25 00:08:08

Od: "AntyPedofil" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Haos, strach, obrazy z życia, którego nie było, spojrzenia, szybkość,
migające słupy, przeszłość, ojciec, pasek, kabel, przyszłość, zabierają
mnie, jest lepiej gdy mnie nie ma, klawiatura, lecę, szkoła, lekcja,
matematyka z Majchrzak, strach przed tym co minęło, samotność, głupota,
bezsens, ignorancja, las, drzewa, trawa, ścieżki, Braveheart, wolność,
śmierć, samobójstwo, co by było gdyby, Monika, grupa dyskusyjna, działka,
mlecze, wredny sąsiad, papierosy, śmierć, głupota, niedojrzałość, ojciec,
"To twoja zachcianka, zaraz ci przejdzie", "To chhhhore, to nienorrrrmalne",
bezsens, "Po co to robisz jak ci się to nie przyda", "Jesteś podobny do
matki", strach, Sara, śmierć, samobójstwo, "Kotki zawsze uciekają pierwsze",
nie chcę, nauka, nieee, strach, matura, komisja, historia, szkoła,
oskarżenia, Ardnaks, bezsens, wstyd, brudna klawiatura, przyciski, prędkość,

Może być?

1. Data: 2003-04-25 01:28:03

Od: "Nikodem Dyzma" <n...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
myślenie?
> czy jest to "rozmowa" czy widzicie obrazami czy to zależy od sytuacji...?
to ja jeszcze jedno pytanie do watku
czy jesli wizualizujecie sobie w glowach jakis obraz..byle co..to czy
widzicie wtedy kolory?
ja mam tak ze nie potrafie w myslach widziec kolorow..tzn wiem gdzie jest
czerwone, gdzie zielone..ale generalnie obraz jest czarno-bialy..tzn wyglada
tak jak monochromatyczny..ale to nie ejst zadna barwa i trudno nawet
powiedziec ze taki obiekt w mojej glowie ma jakas barwe.
nik

Ostrosłup relacji społecznych
kurs NLP...
liteteraturka-zaslyszne
Pomoc społeczna - prośba o pomoc w pracy magisterskiej
Życiowe problemy pewnej kaczki ;)