sprawdzanie zużywanego prądu

1. Data: 2007-08-17 12:38:20

Temat: sprawdzanie zużywanego prądu
Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

hej
na wstępie - nie znam się na elektryce ani elektronice.

zastanawiam się czy da się (pewnie się da) zrobić jakiś taki myk by
wiedzieć ile się dokładnie zużywa prądu. globalnie (cały dom) i lokalnie
- poszczególne gniazdka.

oczywiście nie chodzi mi o to by patrzeć na licznik i porównywać. chodzi
mi bardziej o rozwiązanie typu: biorę urządzenie, podłączam jakoś,
okresowo pobieram sobie z tego dane na kompa i mogę wyrysować np. wykres
zużycia prądu z dokładnością do minuty (nawet jeżli dane na kompa
pobieram rzadziej).

znacie tego typu urządzenia? a może potraficie coś takiego zrobić?
czego szukać na sieci? jakich słów kluczowych? na jakie rzędy wielkości
kosztów się przygotować?

depesz

--
quicksil1er: "postgres is excellent, but like any DB it requires a
highly paid DBA. here's my CV!" :)

2. Data: 2007-08-17 13:04:08

Temat: Re: sprawdzanie zużywanego prądu
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 8/17/2007 2:38 PM, hubert depesz lubaczewski napisał(a):
> [...]
>
> zastanawiam się czy da się (pewnie się da) zrobić jakiś taki myk by
> wiedzieć ile się dokładnie zużywa prądu. globalnie (cały dom) i lokalnie

Poguglaj, niedawno było tu takie pytanie.

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

3. Data: 2007-08-17 13:22:52

Od: "Julia F." <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> znacie tego typu urządzenia? a może potraficie coś takiego zrobić?
> czego szukać na sieci? jakich słów kluczowych? na jakie rzędy wielkości
> kosztów się przygotować?

widzialam niedawno w Lidl'u, ale sa takze na allegro
http://allegro.pl/search.php?string=miernik+energii

4. Data: 2007-08-17 15:44:17

Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 17.08.2007 Julia F. <j...@o...pl> napisał/a:
> widzialam niedawno w Lidl'u, ale sa takze na allegro
> http://allegro.pl/search.php?string=miernik+energii

te co tu są to takie urządzonka co podłączam do kontaktu, coś do tego i
to mi mierzy ile dane urządzenie ciągnie. i wyświetla.
ale żaden z tych mierników nie daje możliwości wysłania danych via sieć
do kompa.

są w ogóle takie?

depesz

5. Data: 2007-08-17 16:00:45

Od: Mirosław Aleksander Moczyróg <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hubert depesz lubaczewski wrote:

> [...]
> to mi mierzy ile dane urządzenie ciągnie. i wyświetla.
> ale żaden z tych mierników nie daje możliwości wysłania danych via sieć

Są. Ujawniają się w pierwszej sekundzie googlowania:

http://www.lumel.com.pl/pl/obszary_dzialalnosci/pomi
ar_mocy_energii_harmonicznyc/art60.html

pozdrawiam,

mirek

6. Data: 2007-08-17 16:37:13

Od: "Player" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to mi mierzy ile dane urządzenie ciągnie. i wyświetla.
> ale żaden z tych mierników nie daje możliwości wysłania danych via sieć

tak tak i jeszcze blutuf, kamera cyfrowa, gps i odtwarzacz mp3 ;)

takie urządzenie jak podała Julia ma wystarczaojąco funkcji , mierzy dobowe
zuzycie kWh, nawet koszty, nie wiem po co by mi była łącznośc z pecetem
tylko zeby jakis wykresik strzelić???

po 24h wiesz ile zużyło energii urządzenie podłączone do gniazdka, lodówka
TV komputer itp

7. Data: 2007-08-17 21:33:35

Od: Mariusz Wołek <z...@p...onet.usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...com> napisał w wiadomości
> [...]
> okresowo pobieram sobie z tego dane na kompa i mogę wyrysować np. wykres
> zużycia prądu z dokładnością do minuty (nawet jeżli dane na kompa

a za taki system zaplacisz wiecej niz za prad przez 10 lat :)

MaW

8. Data: 2007-08-17 22:48:58

Od: Adam Foton <usun_litery_k_adamkfotok1_@_gazetak.plk> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawiam się czy da się (pewnie się da) zrobić jakiś taki myk by
> wiedzieć ile się dokładnie zużywa prądu. globalnie (cały dom) i lokalnie
> - poszczególne gniazdka.

Da sie.

> [...]
> okresowo pobieram sobie z tego dane na kompa i mogę wyrysować np. wykres
> zużycia prądu z dokładnością do minuty (nawet jeżli dane na kompa

Tez sie da.

> znacie tego typu urządzenia? a może potraficie coś takiego zrobić?
> czego szukać na sieci? jakich słów kluczowych? na jakie rzędy wielkości
> kosztów się przygotować?

Przetwornik LEM - prad/napiecie. Okolo 40pln (AC/AC) do 100pln (AC/DC).
Za tym przetwornik A/D. Za nim mikrokontoler z zegarem RTC. Ladowanie
danych do pamieci szeregowej. Odczyt poprzez port RS232 co jakis czas
lub bezprzewodowo z uzyciem CC1000.

Czy drogo ? Najwiecej bedzie kosztowac praca czlowieka. Potem
podzespoly. Przy produkcji masowej proporcje moga sie zmienic.

Uklad mozna znacznie uproscic konczac na przetworniku A/D, a obrobke
danych powierzyc PC-towi.

AF

9. Data: 2007-08-18 07:22:01

Od: Legato <y...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Julia F. pisze:

> widzialam niedawno w Lidl'u, ale sa takze na allegro
> http://allegro.pl/search.php?string=miernik+energii

W Lidlu było po ok 24 zł.

Poczekaj może jescze będzie.

L.