sprzęt AGD do zabudowy

1. Data: 2004-02-13 18:43:20

Temat: sprzęt AGD do zabudowy
Od: "Profil1" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

proszę o pomoc - planuję kuchnię "do zabudowy"
i sprzęt: zmywarka, oddzielnie piekarnik, płyta elektryczna z okapem (raczej
80-90 cm szerokości) , mikrofalówka z grilem i opiekaczem.
Chciałbym kupić sprzęt najlepszy, niekoniecznie tani, w pełnych opcjach
wyposażenia i sprawdzony przez grupowiczów lub ich znajomych.
Po przeczytaniu kilkuset maili na ten temat w googlach do tej pory były
takie notowania:
-zmywaka Bosch
-piekarnik Amica (bo tani i dostatecznie wykonany)
-płyta el. różnie
-okap różnie
-mikrofalówka bardzo mało informacji.

Proszę o rady
pozdrawiam
Mietek

1. Data: 2004-02-13 21:31:54

Temat: Re: sprzęt AGD do zabudowy
Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13.02.2004 19:43, Użytkownik Profil1 napisał :

> mikrofalówka z grilem i opiekaczem.

Od 10 miesięcy używam kuchenki Whirlpool MT66 - jest to jedna z
największych mi znanych kuchenek mikrofalowych na polskim rynku
pojemność (z pamięci) 34 l - szklany talerz obrotowy ma średnicę ~35 cm.
Kuchenka ta jest moim podstawowym i jedynym sprzętem piekącym w kuchni -
piekłem w niej (na termoobiegu - zakres temperatur od 75-250 stopni
Celsjusza) różne ciasta i nie tylko. Posiada grill kwarcowy i funkcję
Crisp (pieczenie na chrupko na specjalnym talerzu - ma on 32 cm
średnicy). Więcej informacji znajdziesz na stronach Whirlpoola.
Spokojnie możesz pisać też do nich pytań - z doświadczenia wiem, że
odpowiadają w rozsądnym czasie.

Cena sugerowana to ok. 1 800 zł, ja kupiłem u lokalnego dystrybutora za
1500 - specjalnie dla mnie sprowadzali ją do Bydgoszczy z Gdańska (3 dni
robocze).

Kuchenkę tą możesz zabudować - Whirlpool oferuje do tego celu specjalną
ramkę - w cenie bodaj 300 zł.

Poprawiłbym w tej kuchence tylko jedno. Gdy działa jakakolwiek funkcja
grzejąco-piekąca - nie da się przełączyć na zegar by sprawdzić aktualną
godzinę.

W ciągu tego czasu w serwisie była raz - po przestawieniu na czas
remontu w inne miejsce (notabene kuchenka ta waży ok. 25 kilogramów)
przestał działać wyświetlacz. Mimo, że była przestawiana ostrożnie (to
wiem bo przeczytałem wewnętrzny protokół z naprawy) pękła płytka modułu
zasilania wyświetlacza - naprawili mi to w autoryzowanym serwisie w 4
dni robocze. Szkoda tylko, że na kuchenki Whirlpool daje tylko 12
miesięcy gwarancji :-(

Mogę spokojnie polecić Ci tą kuchenkę. Zastanów się czy nie wystarczy Ci
jednak kuchenka mniejsza a zarazem tańsza.

> Po przeczytaniu kilkuset maili na ten temat w googlach [...]

> -mikrofalówka bardzo mało informacji.
Nie przesadzaj ... Pamiętam kilka całkiem rzeczowych dyskusji na ten
temat - może nie o konkretnych modelach co raczej o przydatności
poszczególnych funkcji. Mikrofalówki były

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński
w...@N...prv.pl

1. Data: 2004-02-14 00:22:45

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawi mnie odprowadzanie ciepła w takich kuchenkach mikrofalowych z
grillem, czy jak się położy na nich cienką patelnię, to można smażyć
jajecznicę?? ;-)
JaC

1. Data: 2004-02-14 11:52:14

Od: "Profil1" <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temat - może nie o konkretnych modelach co raczej o przydatności
> poszczególnych funkcji. Mikrofalówki były

*** nie przesadzam - dzięki Bogu używam mikrofalówki od 15 lat - właśnie w
pełnej opcji i dyskusje o przydatności lub nie funkcji takiej kuchenki są mi
zbędne. Szukam informacji - jak napisałem - o konkretnych modelach.
Dzięki za pozostały tekst
Mietek

1. Data: 2004-02-14 13:40:35

Od: Izza <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Profil1 wrote:

> [...]
> takie notowania:
> -zmywaka Bosch
> -piekarnik Amica (bo tani i dostatecznie wykonany)

na razie mamy taki zestaw:
kuchenka siemens HF87950 -- piekarnik + mikrofala, mozna uzywac obu
jednoczesnie. Super piecze sie w nim i mieso i ciasta, ma specjalny program
na grilla, wg mnie wada jest to, ze jest dosc mala -- miesci sie
naksymalnie gar 35cm szerokosci, 16 cm wysokosci, ale bez przesady, kupilam
odpowiedni gar i golabki mi nawet wyszly:). Nie ma z nim najmniejszych
problemow (uzywam praktycznie ciagle 2 lata). A jakie ma opcje --
termoobieg, grzalki, termoobieg z grzalka, grill, programator czasowy max 2
godziny (mozna w trakcie pieczenenia zmieniac) programator mikrofali --
mozliwe ustawienie kilku mocy. Jako kura domowa goraco polecam.

Jesli chodzi o plyte ceramiczna, to mamy Amica typ PG4VQ234A model ps1220.
dosc szeroka wymiary: 770x505x48 mm, 4 miejsca grzewcze. Idealna do
kuchni:) I tez polecam. latwo ja czyscic, poniewaz nie ma zadnych pokretel,
tylko sensory. mozliwosc zablokowania wlaczania plyty przez niepowolane
stworzenia (kot, dzieci:) Wada jest taka (o ile mozna to nazwac wada), ze o
ile nie mozna podniesc temperatury, wlaczyc nowych pol grzewczych, to mozna
wylaczyc to co juz wlaczone (moja kicia lubi sie tak ze mna bawic:)). Ale z
czystym sumieniem moge ja polecic. Jako kura domowa duzo gotuje, na razie
(2 lata) nie ma z nia najmniejszych problemow.

Co do okapu, zaczelismy sie za nim rozgladac i doszlam do wniosku, ze
wszystkie maja mniej wiecej te same wlasciwosci, natomiast nie wszystkie
beda pasowac do konkretnej kuchni i poszukiwania raczej radzilabym
przeprowadzac pod tym katem:)

Pozdrawiam
Izza

1. Data: 2004-02-14 21:59:44

Od: "Alr" <a...@o...pl (zmien 7 na 6 - antyspam)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ciekawi mnie odprowadzanie ciepła w takich kuchenkach mikrofalowych z
> grillem, czy jak się położy na nich cienką patelnię, to można smażyć
> jajecznicę?? ;-)
> JaC

Witam!

Tez mam podobna kuchenke, jak kupowalem (tak ze 2-3 lata temu) byl to
najwiekszy model Whirpola - polecam.
Co do pytan- kuchenka jest chlodzona powietrzem - pomiedzy "bebechami" a
zew. obudowa poiwewa sobie wiaterek goniony taka turbinka i na koniec
wyrzuca toto z tylu u gory. Chlodzenie jest na tyle skuteczne, ze po
smazeniu frytek obudowa nad grillem jest jedynie lekko ciepla.

Co do patelni- :-) ja bym zaryzykowal wlaczenie mikrofal i grilla -
producenci nazywaja to crisp :-)

Pozdr.
Janusz

1. Data: 2004-02-16 11:46:25

Od: " 666" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli jedną fundamentalną: po paru latach filtry do konkretnego modelu są
nie do kupienia...
JaC

1. Data: 2004-02-19 17:52:14

Od: "Marek MANO" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wrote:
> [...]
>

> Poprawiłbym w tej kuchence tylko jedno. Gdy działa jakakolwiek funkcja
> grzejąco-piekąca - nie da się przełączyć na zegar by sprawdzić

Można podejrzeć godzinę naciskając guzik zegara w czasie smażenia kotleta :)

Marek MANO
"Jeżdzą tiry, robią wiry"
wytnijto z adresu

1. Data: 2004-02-19 21:21:40

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 19.02.2004 18:52, Użytkownik Marek MANO napisał :

> Można podejrzeć godzinę naciskając guzik zegara w czasie smażenia kotleta :)

Kotletów nie smażę. Dlaczego ? To raczej byłoby na news://pl.rec.kuchnia
;-)

Niestety wciskając przycisk zegara uruchamia się
nastawianie/wyświetlanie timera :-( Sprawdziłem to jeszcze przed chwilą
"własnołapnie".

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński