spuchnięta ręka

1. Data: 2005-05-09 09:33:20

Temat: spuchnięta ręka
Od: CosMo <v...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

w weekend upadłem na swoją rękę. Zewnętrzna strona nadgarstka (troszkę
powyżej połączenia kciuka z nadgarstkiem) szybko zaczęła puchnąć. I
właściwie nieźle boli do tej pory. Ręką i palcami mogę ruszać we
wszystkich kierunkach. Smarowanie Altacetem i owinięcie bandażem
elastycznym przynosi sporą ulgę. Dziś zauważyłem, że skóra u ansady
kciuka zrobiłą się sina (właściwie wygląda to jak jeden wielki siniak).
I teraz moje pytanka.
- czy przy złamaniu można ruszać palcami, ręką (bo co kogoś zapytam to
inna opinia);
- czy ew. pęknięcie kości będzie skutkowało koniecznością zagipsowania?
(ręka prawa, więc b. przydatna u praworęcznego :) );
- czy wymagane jest skierowanie na wizytę u chirurga (zastanawiam sie
czy nie lepiej będzie iść wieczorem na pogotowie);

Z góry dzieki.

CosMo

2. Data: 2005-05-09 10:29:59

Temat: Re: spuchnięta ręka
Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 5/9/2005 11:33 AM,Użytkownik CosMo usiadł wygodnie i napisał:

> - czy wymagane jest skierowanie na wizytę u chirurga (zastanawiam sie
> czy nie lepiej będzie iść wieczorem na pogotowie);

Skierowanie do chirurga jest wymagane, bo to AOS, czyli ambulatoryjna
opieka specjalistyczna. Skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu.
A nie lepiej pojechać do szpitala, który ma akurat ostry dyżur i zrobić
zdjęcie RTG? Wyjaśni się, czy to złamanie, czy nie i będziesz wiedział,
co dalej robić. Bo znając czas oczekiwania na wizytę u specjalisty, to
ja nie sądzę, żeby to tak szybkościowo dało się załatwić.

Krusz.
--
Kruszyna
GG 3084947

3. Data: 2005-05-09 11:07:55

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamiast pisać posty śmigaj na izbę przyjęc i do RTG. Lepiej powiedz, że
stało się to dzisiaj, żeby cię chcieli przyjąć jak z wypadku,

4. Data: 2005-05-09 13:58:08

Od: CosMo <v...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek napisał(a):
> Zamiast pisać posty śmigaj na izbę przyjęc i do RTG. Lepiej powiedz, że
> stało się to dzisiaj, żeby cię chcieli przyjąć jak z wypadku,

:) thx
już byłem. Na ostrym dyżurze ambulatoryjnym czy jakoś tak... Złamania
nie ma, ale i tak chcieli walnąć w gips. Obiecałem się oszczędzać itp. i
na szczęście dali spokój :)

CosMo

postępowanie rehabilitacyjne po udarach mózgu
Okulista
Jak zgubić podbródek??
Dobry gastrolog w Dąbrowie Górniczej pilnie poszukiwany
biały nalot na jezyku - KANDIDA - kto zna temat ?