sroda - 12 czerwca br. - Rozmowy w Toku - TVN - o jakaniu

1. Data: 2002-06-11 14:12:53

Temat: sroda - 12 czerwca br. - Rozmowy w Toku - TVN - o jakaniu
Od: "Andrzej Wójtowicz" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!

W srode 12 czerwca br w programie Ewy Drzyzgi - "Rozmowy w Toku" w telewizji
TVN o godzinie 18 wyemitowany zostanie program o jakaniu.

W programie tym udzial wziely takze osoby zwiazanie z PZJ (Polskim Zwiazkiem
Jakajacych sie) - Andrzej Wójtowicz, Robert Łącki, Rafał Hejnowicz. W roli
eksperta wystapił dr Krzystof Szamburski. W programie udzial wzieli takze
doskonale nam znani koledzy po terapii u p. Arutiunian (tez uczestniczyla w
programie) - Heniu Czich i Dawid Tomaszewski.

Zachecam do obejrzenia oraz do rozpowszechnienia tej informacji wsrod
zainteresowanych.

Pozdrawiam

Andrzej Wójtowicz
Wujek

PS.
Mam nadzieje, ze ten program bedzie kolejnym krokiem do zmiany wizerunku
osob jakajacych sie w spoleczenstwie Polskim.

2. Data: 2002-06-11 17:46:37

Temat: Re: sroda - 12 czerwca br. - Rozmowy w Toku - TVN - o jakaniu
Od: "NeoN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje za info. Czy ktoś może to nagrać i przywieźć do Ustonia.?

W.J.

3. Data: 2002-06-11 19:40:57

Temat: Odp: sroda - 12 czerwca br. - Rozmowy w Toku - TVN - o jakaniu
Od: "Andrzej Wójtowicz" <w...@d...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NeoN" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Dziękuje za info. Czy ktoś może to nagrać i przywieźć do Ustonia.?
>
> W.J.

Ja bede to mial nagrane i moge przywiezc.

Pozdrawiam.

Wujek

4. Data: 2002-06-13 10:33:53

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Obejrzałem sobie anonsowane "Rozmowy w toku" i trochę zdziwiłem się
ciszą po programie tu na grupie. Mniejsza z tym jednak.

O jąkaniu dowiedziałem się wiele. Ciekawe, że "nikt nie jąka się tak
samo" i że samo jąkanie ma podłoże przede wszystkim psychiczne. Tych
dwóch podstawowych faktów akurat nie znałem.

Zafrapował mnie jednak wydźwięk audycji. Wychodzi na to, że jąkanie
to tak naprawdę żaden problem, wystarczy dobra terapia by z nim
sobie poradzić lub przynajmniej skutecznie go zamarkować. Andrzeju,
czyżbym wyniósł mylne wrażenie?!

--
Pozdrowienia,
Robert

5. Data: 2002-06-13 11:47:09

Od: "Małgorzata Matejak" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Również obejrzałam program "Rozmowy w toku" i jestem trochę zawiedziona, nie
tego się spodziewałam, choć zdaję sobie sprawę z tego, że tak krótki program
nie rozwiąże problemu jąkania. Dziwi mnie to, że nikt z osób związanych z
PZJ (a było aż trzech reprezentantów, których bardzo serdecznie pozdrawiam i
gratuluję odwagi) nie wspomniał o działalności PZJ. Z własnego doświadczenia
wiem jak ważny jest kontakt z drugą osobą, która ma ten sam problem, a taką
możliwość daje uczestnictwo w PZJ. Z drugiej strony pani A (przepraszam nie
chcę przekręcić nazwiska, ale wiadomo o kogo mi chodzi) zrobiła sobie darmową
reklamę swojej terapii.
Pozdr.
Małgorzata Matejak

6. Data: 2002-06-14 17:13:24

Od: "NeoN" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Szymczak" <r...@t...pl> napisał w
wiadomości news:3D087511.2DD59D17@telepraca-polska.pl...

> [...]
> to tak naprawdę żaden problem, wystarczy dobra terapia by z nim
> sobie poradzić lub przynajmniej skutecznie go zamarkować. Andrzeju,

I tutaj, bym się trochę nie zgodził z Tobą Robert, faktycznie, nie ma 2
takich samych przypadków jąkania. Natomiast, że wszystkie przypadki można
wyleczyć tu się nie zgadzam. Można jedynie załagodzić i w pewnym stopniu
niektórym się to udaje.
Terapia w przypadku porażeń mózgowych i podobnych przyczyn nie wiele zmieni.
Program był zbyt krótki. W przeciągu godziny minus przerwy na reklamy
zarysowano tylko obraz problemu,np. nie mówili o tym co ja tu mówiłem.

- Wojtek

7. Data: 2002-06-14 17:31:41

Od: p...@p...onet.pl (Piotr M :-) szukaj wiadomości tego autora

Dziś jest 14 czerwca 2002 Miło mi że napisałeś(aś) na grupę Pl soc inwalidzi NeoN

W Twoim liście datowanym 14 czerwca 2002 (19:13:24)

posiadający identyfikator news: <aed87q$jqi$1@news.onet.pl> można przeczytać:

> [...]

N> Program był zbyt krótki. W przeciągu godziny minus przerwy na reklamy
N> zarysowano tylko obraz problemu,np. nie mówili o tym co ja tu mówiłem.

W Nawiązaniu do jego treści :

co do porażenia mózgowego faktycznie zgadzam się Wojtuś choć znam przypadek
kiedy nie wyraźna mowa bo o klasycznym jąkani nie można powiedzieć po
rozćwiczeniu większości mięśni ciała nieco ustąpiła choć nie można
faktycznie powiedzieć ze się wyleczyła z problemów z mówieniem :)

Pozdrowienia,
Piotr mailto:p...@p...onet.pl

8. Data: 2002-06-15 12:53:47

Od: Robert Szymczak <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

NeoN napisał(a):
> wyleczyć tu się nie zgadzam. Można jedynie załagodzić i w pewnym stopniu
> niektórym się to udaje.

O tym właśnie mówię. Tyle, że z przekąsem.
Gdyby nie było problemu, to nie byłoby PZJ, listy balbut i programu
Drzyzgi.

--
Pozdrowienia,
Robert