srodki usprawniajace pamiec - uzaleznienie ogranizmu

1. Data: 2002-02-19 21:13:42

Temat: srodki usprawniajace pamiec - uzaleznienie ogranizmu
Od: "Huxley" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Czy prawda jest, ze przyjmowanie lecytyny moze spowodowac, przyzwyczajenie
oraganizmu, czego nastepstwem moze byc jescze gorsze jego funkcjonowanie po
zaprzestaniu kuracji lecytynowej.
Jak jest z pozstalymi specyfiami poprawiajaca prace mozgu np. zen szen,
ginsana?

Huxley

2. Data: 2002-02-20 12:52:35

Od: "Illinois" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja proobowalem ginkofar i Tyrozyne oba sa OKI

3. Data: 2002-02-20 15:48:06

Od: Canoe <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

polecam do poczytania taka www (dosyc sporo informacji o
"polepszaczach" pamieci)

http://www.damicon.fi/sd/

i moze tez : http://www.fema.krakow.pl/~platan/vetulani/memtoc.ht

co do wiarygodnosci medycznej tych www to moze sie juz ktos z branzy
lekarskiej wypowie ;))

CanoE

4. Data: 2002-02-20 18:35:13

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Canoe wrote:

> [...]
>
> i moze tez : http://www.fema.krakow.pl/~platan/vetulani/memtoc.ht
>
> co do wiarygodnosci medycznej tych www to moze sie juz ktos z branzy

Ten drugi link to chyba jest spis tresci przyszlego artykulu
ale wracajac do modelu pamieci

Ponad 10 lat temu opracowalem teorie nauczania bezpamieciowego
i skutecznie ja wdrozylem wspoltworzac Globewide Network Academy,
czyli jedna z pierwszych na swiecie akademii internetowych,
umozliwiajaca studentow z calego swiata studiowanie za posrednictwem
internetu. Drugim projektem dla ktorego pracowalem byl Global
University. Czyli taka forma globalizacji, ktora umozliwi studiowanie w
dowolnym punkcie swiata, za posrednictwem laczy satelitarnych,
internetu i innych srodkow interaktywnej komunikacji.

Nauczanie bezpamieciowe stanowi obecnie najbardziej efektywna metoda
nauczania studentow na swiecie i jest zwane "genem wiedzy".
Czyli istota nowoczesnego nauczania nie jest juz przekazywanie
tysiecy informacji, wiedzy, tresci, ktore sa dostepne w takim samym
czasie jaki mozg uzyskuje dostep do pamieci, ale przekazywanie
struktury wiedzy i organizacji wiedzy w formie syntetycznej.
Dzieki metodzie nauczania bezpamieciowego jest mozliwe jednoczesne
studiowanie na kilku kierunkach i jeszcze w kilku miejscach na swiecie.

I wlasnie taka mozliwosc udostepnila Globewide Network Academy.
Zdolni, bogaci studenci studiuja jednoczesnie w RPA, Australii, na MIT i
w Europie i koncza program, ktory obejmuje w starozytnej Europie
3-4 kierunki studiow.
Studiujac metoda bezpamieciowa, interakcyjna, ucza sie organizacji i
wykorzystywania wiedzy a nie zapamietuja tresci o charakterze
uporzadkowanej w formie encyklopedii czy skladu bibliotecznego.

Zatem idea dr Takeshi Utsumi, prezesa Global University Inc, NY,
zostala wdrozona i upowszechniona na swiecie.
Model globalnej sali wykladowej Global Lecture Hall, zostal
urzeczywistniony przez Globewide Network Academy.

Obecnie osoby z wadami pamieci, slaba pamiecia, moga sprawnie studiow
bez obciazania swojej pamieci, gdyz wiedzy jest udostepniana w formie
"genu wiedzy" a nie "biblioteki wiedzy" typu encyplopedia.

W tym kierunku poszedl prof. Mann z MIT, budujac swoje slynne
woreable computers, czyli komputery noszone ze soba, m.in. te z
wbudowanym monitorem w okulary .
Dzieki zdalnemu dostepowi do bazy wiedzy, uzytkownicy tych komputerow
uzyskali dostep on-line do nieograniczonych zasobow wiedzy przebywajac w
dowolnym miejscu na swiecie, gdzie mozliwe jest lacze bezprzewodowe
z dostepem do szybkiego internetu.

Czekajac na cudowna pigulke pamieci, nie nalezy zapominac o tym,
ze mozna doskonale zyc i osiagac niebywale sukcesy zawodowe
charakteryzujac sie calkowitym brakiem pamieci, a jedynie komunikujac
sie z baza wiedzy .
Czyli sukces geniuszy nauki to nie niezwykla pamiec, a bardzo slaba
pamiec, ale szybki dostep do wiedzy i zdolnosc organizacji wiedzy i jej
interaktywnego uzytkowania, czyli "gen pamieci"

Aby taki "gen pamieci" mogl zostac zbudowany pracowalem z wieloma
kolegami na swiecie na globalnym modelem wiedzy, czyli budowalismy
model i centra wiedzy specjalistycznej w kilku osrodkach na swiecie,
gdzie za posrednictwem internetu mogliby sie komunikowac i spotykac
ci naukowcy, studenci, zainteresowani, ktorzy wiedze tworza.
I tak na Uniw. Weizmanna powstalo centrum spotkan biologow, na MIT
centrum technologii medialnych, w Holandii kolejny zespol,
Genewa grupa WWW Consortium i Princetown - centrum wiedzy o Japonii i
tak swiat wiedzy zostal zglobalizowany i podzielony na strefy wplywow.

Potem byla budowa modelu sztucznej jazni, czyli systemu
charakteryzujacego sie samoswiadomoscia, swiadomoscia i zdolnoscia do
budowania wlasnego wirtualnego bytu pod nazwa Self(EGO).

I po integracji tych osiagniec doszlismy do modelu istoty bez pamieci
ale ze zdolnoscia do blyskawicznego organizowania swiatowej wiedzy i jej
przetwarzania i komunikowania sie z bazami wiedzy na calym swiecie.
I wlasnie internet , a potem World-Wide-Web, stworzony w Genewie
stanowiacej miejsce pierwszej swiatowej konferencji nt. WWW
stworzyl wirtualny byt internetu, jako globalnej struktury
komunikowania i przekazywania interakcyjnej wiedzy.
A skoro globalna wiedzy moze byc zgromadzona w odleglym miejscu,
dostepnym interakcyjnie z dowolnego innego miejsca na swiecie,
to opracowanie modelu "genu pamieci" zostalo pomyslnie zakonczone.

I kazdy uczac sie i wyposazajac sie w "gen pamieci" uzyskuje interfejs
komunikacyjny pomiedzy zasobami globalnej wiedzy a swoim mozgiem,
ktory wiedzy jedynie selekcjonuje i opracowuje, a ta czesc pamieci
mozgu, ktora byla zasmiecana wiedza encyplopedyczna, informacjami,
ktore mozna przechowywac na zewnatrz, zostala wykorzystywana
do strukturalizacji wiedzy i optymalizacji dostepu do niej.

Czyli zbudowana zostala podstawa tworzenia super elitarnych szkol dla
geniuszy, ktorzy po przekazaniu im "genu pamieci" beda jednoczesnie
studiowac u wybitnych profesorow w wielu instytutach, uczelniach na
swiecie i w ciagu roku przetwarzac, organizowac i zapoznawac sie z
wiedza porownywalna z ukonczeniem kilku fakultetow.

Czyli proces nauczania i edukacji prowadzony on-line czy zdalnie,
pozwoli na 10-100 kompresje wiedzy i uzyskanie nawet 100 krotnego
wzrostu efektywnosci przyswajania wiedzy.

Teraz powstaje wlasnie centrum ksztalcenia supergeniuszy, ktorzy
w ciagu miesiaca beda przyswajali wiedzy obejmujaca standardowo rok
studiow.
Wykorzystujac interakcyjne systemu komunikowania sie i przyswajania,
przekazywania wiedzy np. te opracowane przez prof. Manna woreable
computers, beda mogli kierowac miedzynarodowymi korpracjami, duzymi
zespolami ludzi na calym swiecie i pracowac z nieograniczona
efektywnoscia.

Taki model przekazywania wiedzy, przekazywania informacji
zostal juz wdrozony w wiekszosci stacji telewizyjnych, dla dziennikarzy,
ochroniarzy, sluzb specjalnych,
ktorzy komunikujac sie ze swiatem glosem ale rowniez za pomoca sluchawki
w uchu.
A model prof. Manna, to wybitny specjalista, finansista, biznesmen
z monitorem komputera w okularach, majacy blyskawiczny interaktywny
dostep do zasobow calej dostepnej i potrzebnej wiedzy ze swiata.

A na poczatku ok. ponad 30 late temu prekursorem nauczania
bezpamieciowego byl prez. Reagan z systemem do wyglaszania przemowien
bez kartki, wdrozonym przez jego sekretariat.

Tekst przemowien byl wyswietlany na monitorze umieszczonym plasko w
mownicy i patrzac sie jedynie w przeroczysta szybe
mogl wyglaszac bez angazowania pamieci, bardzo dlugie przemowienia, gdy
jednoczesnie jego wspolpracownicy regulowali tempo przewijania sie
tekstu na bebnie, na ktory byla skierowana kamera i przekazywala obraz
na monitor, aby ten byl widoczny na polprzepuszczalnej szybie.

Zatem "pigulka pamieci" bedzie ok, ale mamy juz "gen pamieci"
i nauczania bezpamieciowe i model sztucznej jazni "Self(EGO)"
i pamieci z urazami mozgu, uszkodzona pamiecia, moga doskonale
funkcjonowac zyciu zawodowym, prywatnym, gdyz zewnetrzny modul pamieci,
wyposazony w system sztucznej jazni "Self(EGO)", doskonale
zastepuje utracona wlasna pamiec.

Co wiecej, czym pamiec pacjenta jest gorsza, slabsza, tym latwiej
nastepuje komunikacja z zewnetrzna pamiecia i modulem sztucznej jazni
Self(EGO, gdyz mozg w jednym cyklu obsluguje jedynie
komunikacje zewnetrzna, bez obslugi i wyszukiwania informacji w pamieci
mozgu.

Ten model budowania interaktywnej wiedzy, opartej na zewnetrznej
jazni jest tak efektywny, ze mozna oczekiwac przeciwnego zjawiska,
uzywania preparatow, ktore pogarszaja wlasna pamiec, utrudniaja do niej
dostep, utrudniaja zapamietywania, aby zasoby intelektualne czlowieka
byly niezapelnione i ich utrzymywanie w gotowosci nie bylo potrzebne a
ten czas pracy mozgu (procesora) mogl zostac wykorzystywany do
komunikacji zewnetrznej.

W oparciu o teorie sztucznej jazni Self(EGO) powstal film o wybitnie
zdolnym studencie, studencie=internet.
Ktory zdolal zintegrowac swoj mozg z globalnymi zasobami wiedzy.

I kilka lat temu byl to fantastyczny film, a dzisiaj to jest
rzeczywistosc.
Czyli interakcyjna integracja mozgu z zewnetrznym swiatem i globalnymi
zasobami wiedzy.

Jacek

5. Data: 2002-02-20 20:23:26

Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <g...@p...onet.pl> wrote in message

A co bedzie, jak nie bedzie dostepu do tego calego "genu"?. Co jak bedzie
trzeba zaczerpnac informacje ze swojej mozgownicy, oczywiscie przy
proponowanej metocie, mozgownicy pustej. No moze za wyjatkiem latajacego w
tym pustym pudelku "genu", rozpaczliwie szukajacego wtyczki do internetu...
Co wtedy?

Pozdrawiam
Radek

6. Data: 2002-02-20 21:37:36

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@p...onet.pl>
napisał w wiadomości

> [...]
> trzeba zaczerpnac informacje ze swojej
mozgownicy, oczywiscie przy
> proponowanej metocie, mozgownicy pustej. No moze

ROTFL :-)))

Sark

Eter dietytowy
lep