stan alfa a stan hipnozy

1. Data: 2005-12-04 19:53:39

Temat: stan alfa a stan hipnozy
Od: Gippo <d...@U...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam..
czy stan alfa i stan hipnozy to stany umyslu do siebie podobne ( moze
identyczne ) czy moze zupelnie rozne ? jesli tak to jakie sa miedzy nimi
roznice ?
|Gippo gg:2364689 |
|www.gippo-art.xt.pl|

2. Data: 2005-12-05 13:19:58

Temat: Re: stan alfa a stan hipnozy
Od: "Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gippo" <d...@U...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> czy stan alfa i stan hipnozy to stany umyslu do siebie podobne (
> moze identyczne ) czy moze zupelnie rozne ? jesli tak to jakie sa

Stan alfa to, jak wnioskuję na podstawie kontekstu, taki stan mózgu, w
którym w zapisie EEG dominują fale alfa, tzn. fale o częstotliwościach
z zakresu 8Hz - 13Hz. Najłatwiej stwierdzić to po wykonaniu FFT
(szybkiej transformacji Fouriera) - można ją przeprowadzić w
standardowym programie do analizy EEG (np. Brainvision Analyzer) - i
obliczeniu procentowych proporcji poszczególnych obszarów widma fal.
Procent fal alfa znacznie zwiększa się nie tylko w hipnozie, ale także
w stanie relaksu, przed zaśnięciem etc.

O podstawach EEG można przeczytać np. na stronie
http://medtech.eti.pg.gda.pl/pakiet11/pakiet11.html .

3. Data: 2005-12-05 14:28:38

Temat: Odp: stan alfa a stan hipnozy
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy stan alfa i stan hipnozy to stany umyslu do siebie podobne ( moze
> identyczne ) czy moze zupelnie rozne ? jesli tak to jakie sa miedzy nimi
> roznice ?

- generalnie z tego co ja zdążyłem się połapać to stan alfa odpowiada
lekkiemu transowi hipnotycznemu. W hipnozie można uzyskiwać kilka jakby
głębokości transu i na każdej głębokości występują różne ciekawe zjawiska.
Na przykład w stanie Sichorta (głęboka hipnoza, stan comy) ma się całkowite
spontaniczne znieczulenie organizmu, że można przeprowadzić dowolną operację
(przy zachowaniu świadomości).
Jak się chce szybko osiągnąć somnambulizm to najlepiej zastosować indukcję
Dave Elman'a na początku. Krótka, efektywna, sprawdzona i konkretna.

4. Data: 2005-12-05 17:03:43

Od: "Andrzej Trzebiński" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
>głęboka hipnoza, stan comy