stare (i nie tylko stare) korzenie

1. Data: 2008-02-02 22:08:09

Temat: stare (i nie tylko stare) korzenie
Od: "Kazimierz" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na dzialce poprzedni wlasciciel zostawil mi kilka pniakow, ktore wystaja na
kilkanascie, kilkadziesiat cm nad ziemia.
Pniaki sa zarowno stare, (prawie) sprochniale, jak i w swieze (takie roczne
lub dwuletnie).
Chcialbym si tego pozbyc. Szpadel i siekiere traktuje jako ostatecznosc.
Gdzies slyszalem, ze jest preparat ktory wspomaga roklad korzeni i tych
pniakow.
Pomozecie?

2. Data: 2008-02-02 22:12:33

Temat: Re: stare (i nie tylko stare) korzenie
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kazimierz" zastał Polskę drewnianą:

> [...]
> Chcialbym si tego pozbyc. Szpadel i siekiere traktuje jako ostatecznosc.
> Gdzies slyszalem, ze jest preparat ktory wspomaga roklad korzeni i tych

Eeee tam! Średniowiecze panie! Zamów sobie usługe frezarką do pni i w pół
godziny masz spokój z pniakami.

zdroofka Johnny

3. Data: 2008-02-03 02:04:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kazimierz" <n...@i...pl> wrote in message
> [...]
> Chcialbym si tego pozbyc. Szpadel i siekiere traktuje jako ostatecznosc.
> Gdzies slyszalem, ze jest preparat ktory wspomaga roklad korzeni i tych

Jeżeli nie ma innych drzew to najszybciej i najtaniej wyjdzie grzybnia
boczniaka.

4. Data: 2008-02-03 10:06:23

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fo2pkm$fo8$1@news.interia.pl Kazimierz
<n...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> Chcialbym si tego pozbyc. Szpadel i siekiere traktuje jako
> ostatecznosc. Gdzies slyszalem, ze jest preparat ktory wspomaga

Hejka. Odkop ziemię wokół pni, zetnij je ponownie 5 -10cm poniżej
poziomu gruntu, nawierć grubym wiertłem kilka otworów, wsyp do nich granulki
saletry amonowej, zasyp ziemią, wyrównaj teren. :-)
Pozdrawiam pomocnie Ja...cki

5. Data: 2008-02-03 17:46:59

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
granulki
> saletry amonowej, zasyp ziemią, wyrównaj teren. :-)

Wiesz co Kazik, weź Ty szpadel i siekerę w rączęta
i kop.

Pozdrawiam odrębnie

6. Data: 2008-02-03 18:32:12

Od: "Kazimierz" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz co Kazik, weź Ty szpadel i siekerę w rączęta
> i kop.

Wiem, ze szpadlem kopac to sie da ale siekiera? Nigdy nie praktykowalem i
szczerze mowiac wydaje mi sie ze szkoda siekiery :)

7. Data: 2008-02-03 18:37:05

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kazimierz" wymięka:

> Wiem, ze szpadlem kopac to sie da ale siekiera? Nigdy nie praktykowalem i
> szczerze mowiac wydaje mi sie ze szkoda siekiery :)

Kazmirz! Ty nie pękaj tylko łap za ów ogrodowy hardware i wio! Wiesz jaka
fama we wsi się rozniesie?..... Kazmirz, Kazmirz.....hmmmmm....... aaaaaaa!
Ten co zostawił płuca na pnioczkach?!

Zdroofka Johnny

8. Data: 2008-02-03 19:39:35

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kazimierz" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> Wiem, ze szpadlem kopac to sie da ale siekiera? Nigdy nie praktykowalem i
> szczerze mowiac wydaje mi sie ze szkoda siekiery :)

Myślę, że bez siekiery będzie trudno.
Moja działka, mimo ze 20 letnia, ma tylko młode drzewka, bo od czasu do
czasu musiałam coś wyciąć,
a potem wykopać korzenie .
Aby lepiej mi się wykopywały zostawiałam metrowy pień, aby było czym
"kiwać".

Pozdrawiam Krycha

9. Data: 2008-02-03 21:08:10

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiem, ze szpadlem kopac to sie da ale siekiera? Nigdy nie praktykowalem i
> szczerze mowiac wydaje mi sie ze szkoda siekiery :)

No to spadaj.

10. Data: 2008-02-05 07:33:45

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kazimierz schrieb:
> [...]
> Chcialbym si tego pozbyc. Szpadel i siekiere traktuje jako ostatecznosc.
> Gdzies slyszalem, ze jest preparat ktory wspomaga roklad korzeni i tych

Te preparaty mozna o kant wiadomo czego rozbic. Albo masz czas i
pobawisz sie siekiera albo jak Johnny radzil zamowisz frezarke. Taka
frezarka potrafi w glab do 60 cm poharatac korzenie. Niestety w
zaleznosci od urzadzenia moga w ziemi pozostac wieksze kawalki, ktore
trzeba wybrac recznie. Sa tez frezarki, ktore miela doslownie na
trociny. Jesli pnie wystaja wystarczajaco wysoko, mozna czasami koparka
wyrwac i to jest w sumie najlepsze rozwiazanie. Niestety u mnie pien
starej czeresni byl tuz przy betonowym fundamencie i musialem
odlkopywac, czyscic z ziemi i pila motorowa nacinac. W innym miejscu
zamowilem frezarke i sladu nie ma. Praktycznie natychmiast po dodaniu
ziemi kompostowej moglem sadzic nowe rosliny.

Irek

Co to za larwy?
Jak znaleźć moją wiochę?
200 m2 ogrodek - ile ziemi nawiezc
Telenet nieuwsgroepen mededeling: nieuwsserver adres aanpassen/Attention: modification de l'adresse du serveur de newsgroup
w styczniu kwitną.........