Re: stawy biodrowe niemowlaka-pomocy!

From: "Jerzy Żelichowski" <d...@m...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: stawy biodrowe niemowlaka-pomocy!
Date: Sun, 17 Feb 2002 17:22:27 +0100

Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4be7.00000281.3c6d97eb@newsgate.onet.pl...
> moj 4 mies synek ma problemy z prawym stawem biodrowym(podobno). usg nie
> pozdrawiam i przepraszam za taka dlugosc listu
> aga

Witam, jezeli wykonujacy usg (sp.Grafa) oraz rtg bioder dziecka są
normalnymi profesjonalistami dziecko jest zdrowe i nie wymaga leczenia tzn.
stosowania poduszki Frejki . Decydujaca jest ocena ortopedy czyli lekarza ,
ktory jak czytam jest niezdowolony (?) - nie znam takiej diagnozy - i jak
sie domyslam na wszelki wypadek stosuje leczenie - to blad. W wieku 16
tygodnia zycia dziecka na podstaweie usg (najlepiej wykonanego przez
ortopede osobiscie), badania rtg i klinicznego mozna prawie z calkowita
pewnosci stwierdzic czy jest dysplazja czy jej nie ma.16 tyg jest granica
bezpieczenstwa poza ktora leczenie nierozpoznanej dyspazji staje sie coraz
trudniejsze. Dlatego radzę zmienic ortopede i po ponownym badaniu
ortopedycznym prawdopodobnie poprzestac na stosowaniu zasad profilaktyki
tzw. preluksacyjnej.To pilne.
Prosze nie traktować mojego newsa jako porady lekarskiej.
Milego dnia. Jerzy Żelichowski M.D.