stawy biodrowe niemowlaka-pomocy!

1. Data: 2002-02-15 23:21:16

Temat: stawy biodrowe niemowlaka-pomocy!
Od: <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

moj 4 mies synek ma problemy z prawym stawem biodrowym(podobno). usg nie
wykazalo dysplazji ale ortopeda nie byl zadowolony uwaza ze noga jest gorzej
ruchoma od lewej.zrobilam rtg.w opisie bylo:panewki stawow biodrowych
wykszt. prawidlowo, kat nachylenia panewek i ustawienie kosci
udowych prawidl., jadra kostnienia glow kosci udowych
niewidoczne-nieuwapnione.zdjecie rtg znow sie nie podobalo mimo ze nie ma
dysplazji zalecila poduszke frejki. nie podoba mi sie ani ona ,ani jej pomysly.
nie wiem czy jest kompetentna skoro ma klopoty z odczytywaniem zdjec.
oczywiscie moze ma racje. chodze z synkiem na gimnastyke i cwicze w domu. moze
to jest sprawa neurologiczna?skoro zdjecia nie wykazaly dysplazji to po co
poduszka.jestem skolowana i nie wiem co o tym wszystkim mam sadzic. wiem ze
wybiore sie jeszcze do jednego ortopedy bo nauczylam sie aby posluchac roznych
opinii.prosze jesli wiecie cos na ten temat napiszcie albo gdzie najlepiej sie
zglosic tzn.do jakiego ortopedy lub szpitala(jestem z wawy)
pozdrawiam i przepraszam za taka dlugosc listu
aga

2. Data: 2002-02-17 16:22:27

Temat: Re: stawy biodrowe niemowlaka-pomocy!
Od: "Jerzy Żelichowski" <d...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> moj 4 mies synek ma problemy z prawym stawem biodrowym(podobno). usg nie
> pozdrawiam i przepraszam za taka dlugosc listu
> aga

Witam, jezeli wykonujacy usg (sp.Grafa) oraz rtg bioder dziecka są
normalnymi profesjonalistami dziecko jest zdrowe i nie wymaga leczenia tzn.
stosowania poduszki Frejki . Decydujaca jest ocena ortopedy czyli lekarza ,
ktory jak czytam jest niezdowolony (?) - nie znam takiej diagnozy - i jak
sie domyslam na wszelki wypadek stosuje leczenie - to blad. W wieku 16
tygodnia zycia dziecka na podstaweie usg (najlepiej wykonanego przez
ortopede osobiscie), badania rtg i klinicznego mozna prawie z calkowita
pewnosci stwierdzic czy jest dysplazja czy jej nie ma.16 tyg jest granica
bezpieczenstwa poza ktora leczenie nierozpoznanej dyspazji staje sie coraz
trudniejsze. Dlatego radzę zmienic ortopede i po ponownym badaniu
ortopedycznym prawdopodobnie poprzestac na stosowaniu zasad profilaktyki
tzw. preluksacyjnej.To pilne.
Prosze nie traktować mojego newsa jako porady lekarskiej.
Milego dnia. Jerzy Żelichowski M.D.

Atopowe zapalenie skóry
Objawy
Zbyt częste oddawanie moczu ?