stos pomidorow

1. Data: 2004-07-27 21:36:09

Temat: stos pomidorow
Od: "puchatki" <p...@k...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio w moje rece dostala sie calkiem pokazna ilosc pomidorow
w zwiazku z tym mam pytanie co mozna z nich zrobic?
jak np zrobic przecier na zapas do sloikow?
a moze jakies inne propozycje spozytkowania tych pomidorow.
trzeci dzien z rzedu salatka z pomidorow juz mi sie przejadla, a szkoda
by sie zmarnowaly.
Darek.

1. Data: 2004-07-28 05:22:57

Temat: Re: stos pomidorow
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchatki" <p...@k...mm.pl> napisał w
wiadomości news:ce6j6m$l5c$1@news.mm.pl...
> Witam,
> ostatnio w moje rece dostala sie calkiem pokazna ilosc pomidorow
> w zwiazku z tym mam pytanie co mozna z nich zrobic?
> jak np zrobic przecier na zapas do sloikow?

pomidory pokroić w kawałki w wrzucić do gara i niech się pryczą na małym
ogniu , jak już zrobi się z nich papka to przecierasz je przez sito i tą
wode z nich też dajesz , jak już wszystko przetrzesz to znowu do gara na
większy ogień i odparować tą wode , gorący przecier wlewasz do słoików ,
zakręcasz i do góry dnem :)

pozdr Magda

1. Data: 2004-07-28 07:56:52

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a moze jakies inne propozycje spozytkowania tych pomidorow.
> trzeci dzien z rzedu salatka z pomidorow juz mi sie przejadla, a szkoda

A moze musztarda z pomidorow - pychotka, ktora zamierzam w tym roku zrobic w
duzej ilosci:
40 dużych czerwonych pomidorów
2 cebule
1 litr octu
1/2 kg cukru
1 mała filiżanka soli
1 łyżka pieprzu czarnego
1/2 łyżki pieprzu angielskiego
1/2 łyżki goździków
1 łyżka cynamonu
1 łyżka imbiru białego.
1/2 łyżki papryki czerwonej
2 gałki muszkatołowe
Pomidory sparzyć i obrać ze skórki.
Rozgotować z cebulami utartymi na tarce.
Po przestygnięciu przetrzeć przez sitko.
Dodać do masy resztę składników.
Gotować do gęstości.
Ciepłe wlać do wygotowanych małych słoików.
Po wystygnięciu szczelnie zamknąć.

Pozdrawiam.
Basiek.

1. Data: 2004-07-28 08:10:46

Od: "Eskarina" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wode z nich też dajesz , jak już wszystko przetrzesz to znowu do gara na
> większy ogień i odparować tą wode , gorący przecier wlewasz do słoików ,

Kiedys robilismy z moim chlopakiem takie cus jak ten przecier, tylko z
odrobina czosnku i z pomidorami w kawaly pokrojonymi wen wrzuconymi do
sloikow, zawekowac i zima do spagetti jak znalazl :))

Pozdrawiam.
Ustyna.

Pierogi ruskie zagranica
Wino malinowe - przepis