suchy cien

1. Data: 2003-09-24 18:17:41

Temat: suchy cien
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zawsze mam problem jak obsadzic cieniste i suche, piaszczyste miejsce.
Z drzew i wysokich krzewow moga byc jarzebina, klon polny, swidosliwa. A z
mniejszych?

Macie jakis pomysl?

Elfir

2. Data: 2003-09-24 21:28:02

Temat: Re: suchy cien
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elfir" <e...@p...fm> wrote in message
> Zawsze mam problem jak obsadzic cieniste i suche, piaszczyste miejsce.
> Z drzew i wysokich krzewow moga byc jarzebina, klon polny, swidosliwa. A z
> mniejszych?
>
> Macie jakis pomysl?

Yyyyyy...Barwinek?Bergenia?Mahonia?

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-09-25 07:22:02

Od: "Jack" <w...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Elfir" <e...@p...fm> wrote in message

> Yyyyyy...Barwinek?Bergenia?Mahonia?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Bergenia - świetna propozycja...
dorzuciłbym - ligustr, śnieguliczka, trzmielina brodawkowata - ale nie sa to
krzewy uważane za specjalnie ozdobne
na gleby gdzie nie jest skrajnie sucho ( cień może być bardzo głęboki) dałbym -
bukszpan i cis

Pozdrawiam
Jack

4. Data: 2003-09-25 18:15:25

Temat: Odp: suchy cien
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bkt2i8$fso$...@a...news.tpi.pl...

> Yyyyyy...Barwinek?Bergenia?Mahonia?
Mahonia, jako krzew zimozielony dobrze sprawuje sie na suchym stanowisku?
Nigdy raczej tak z nia nie postepowalam.
Za Bergenie dziekuje, ale mimo wszystko nie jest to krzew.

Elfir

5. Data: 2003-09-25 18:26:41

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jack <w...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...

> dorzuciłbym - ligustr, śnieguliczka, trzmielina brodawkowata - ale nie sa
No wlasnie. Zadne z nich zbyt ozdobne nie jest. Moze do parku to jeszcze
znalazlo by sie jeszcze klika gatunkow, procz wymienionych - np. porzeczka
Ribes alpinum. A trzmielina na suchych stanowiskach jest czesto atakowana
przez namiotnice.

Problem mam zawsze z waskim pasem terenu miedzy granica dzialki a budynkiem
od strony polnocnej. Norma budowlana przewiduje bodajze odleglosc 4m od
sciany bez okien do ogrodzenia. Na dodatek zaraz po budowie, teren lezacy w
bezposredniej bliskosci budynku jest silnie zdegradowany. A tereny na wschod
od Poznania to glownie bielice.

Mialam nadzieje, ze podpowiecie mi moze cos oryginalnego, czym moglabym
wzbogacic "zelazny" sklad roslin na takie stanowisko.
Dzieki ze przynajmniej sie postaraliscie i zareagowaliscie na post ;-)))

Elfir

6. Data: 2003-09-25 19:57:08

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wzbogacic "zelazny" sklad roslin na takie stanowisko.
> Dzieki ze przynajmniej sie postaraliscie i zareagowaliscie na post ;-)))

Mam ten sam problem w nasdzeniach przy ścianie gdy dom ma szeroki okap
(zdarzaja się takie i 1,5 szerokości ) - ale bukszpan i cis sprawdzaja sie gdy
sa podlewane w okresach suszy...
Zawsze można jeszcze zaprojektowac system nawadniania...;)

Jack

7. Data: 2003-09-25 20:03:25

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jack <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:2...@n...onet.pl...

> Zawsze można jeszcze zaprojektowac system nawadniania...;)
To jest moja wstydliwa tajemnica - nie umiem....
Elfir

8. Data: 2003-09-25 20:17:08

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

(...)
> [...]
> sprawdzaja sie gdy
> sa podlewane w okresach suszy...
> Zawsze można jeszcze zaprojektowac system nawadniania...;)

Ja sadzę ze niejudaszowiec, lubi miejsca zacienione na suchych miejscach
ładniej sie przebarwia, doskonały na żywopłoty.
:-) Bogusław

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

9. Data: 2003-09-25 20:23:17

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <r...@o...pl> w
wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:AEELLCFPEPACHFAEFIBEMEPOEJAA.radzimierski@og
rod-botaniczny.pl...

> Ja sadzę ze niejudaszowiec, lubi miejsca zacienione na suchych miejscach
> ładniej sie przebarwia, doskonały na żywopłoty.
> :-) Bogusław

O! I to jest to o co mi chodzilo!

Elfir

10. Data: 2003-09-25 20:28:46

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ja sadzę ze niejudaszowiec, lubi miejsca zacienione na suchych miejscach
> ładniej sie przebarwia, doskonały na żywopłoty.

A czy czasem nie lubi gleb swiezych i najwyzej polcienia? Tak go polecaja
sadzic, ale moze skoro u ciebie dobrze rosnie w takim miejscu....

Elfir

program do prowadzenia sklepu
[NTG:] test
Rekinek odzwij sie