sulfamidy a antybiotyki

1. Data: 2004-02-23 11:44:17

Temat: sulfamidy a antybiotyki
Od: "IzabelaH." <izah@idea. net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, ma pytanie odnosnie tych pierwszych tj. sufamidow: czy rzeczywiscie
metody leczenia schorzen tymi specyfikami odeszly do lamusa razem z
pokoleniem lekarzy, ktorzy potrafili w leczeniu infekcji bakteryjnych,
zapalen stosowac cos innego jak abtybiotyki?
Chodzi o mojego ojca(60lat) cierpi na schorzenia drog oddechowych, przy czym
wsrod tych antybiotykow na ktore nie jest uczulony, wiekszosc- zdaniem
lekarza jest nieskuteczna w tym przypadku, jedynie podleczajac... Jakis inny
lekarz zasugerowal powrot do metod sprzed antybiotykow w strone sulfamidow i
tu lekarz prowadzacy przyznal, ze niestety nie zna metod leczenia tymi
preparatami.
Ile w tym prawdy? Jak znalezc takiego lekarza?
Pozdrawiam serdecznie z gory dziekujac za wypowiedzi
Izabela

2. Data: 2004-02-23 13:00:48

Temat: Re: sulfamidy a antybiotyki
Od: "kffiat" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niektore Sulfonamidy mają działanie podobne do działania antybiotyków. Ale
zapewne chodziło o to, że w dzisiejszych czasach roznorodnośc drobnoustrojów
zwieksza się co roku. Dodatkowo szczepy bakteryjne uodparniają sie na
antybiotyki, (zwlaszcza wtedy, kiedy przerywamy kurację antybiotykową
zleconą przez lekarza, nie zażyjemy ich pełnej dawki, bo stwierdzimy, że
czujemy się już lepiej). coraz trudniej jest wiec dobrac wlasciwy
antybioryk - czasem robi sie to metoda prób i bledów, a czasem wykonuje sie
antybiogram, aby określić, na ktory z leków nasze bakterie są wrażliwe.

Kffiat

3. Data: 2004-02-23 20:49:46

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pokoleniem lekarzy, ktorzy potrafili w leczeniu infekcji bakteryjnych,
> zapalen stosowac cos innego jak abtybiotyki?

bez przesady, Bactrim/Biseptol to chyba każdy potrafi zalecić (ostatnio
zreszta co raz więcej mam na niego recept)

4. Data: 2004-02-24 17:56:14

Od: "aspirynka " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

masz racje. u mnie tez zaczeło sie pojawiac wiecej recept na
Biseptol/Bactrim.
a na drogi oddechowe jest u nas teraz szał na Rovamycyne.

5. Data: 2004-02-24 17:56:36

Od: "aspirynka " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

masz racje. u mnie tez zaczeło sie pojawiac wiecej recept na
Biseptol/Bactrim.
a na drogi oddechowe jest u nas teraz szał na Rovamycyne, ale to juz
antybiotyk

6. Data: 2004-02-24 20:41:02

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy świnka w wieku 28lat jest niebezpieczna ?
Klucie w okolicy serca
dlaczego kadm jest toksyczny a miedz nie?
Złamany nos - HELP
Szukam dobrego okulisty