Re: sumienie

1. Data: 1999-12-22 22:27:19

Temat: Re: sumienie
Od: "bozenakp" <b...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Tarasiuk napisał(a) w wiadomości: ...
Zeby np.
> zdiagnozowac APD, musza byc 3 cechy lub wiecej z 7
> (i brak wyrzutow sumienia jest jedna z tych 7), i do
> tego pare innych spraw, np. brak schizofrenii...

Troche pozno przeczytalam, ale ciekawi mnie to z przyczyn osobistych.
Jest w bliskiej rodzinie postac, ktora okreslam jako psychopate - pozbawiony
zasad i jakiejkolwiek moralnosci osobnik. Pozbawiony praw ojcowskich i
wydalony (jak paczka - bez paszportu) z pewnego europejskiego kraju. Z kilku
powodow m. in. kradzieze.
Alkoholik. Za granica "utrzymywaly" go dzieci - troje maluchow, na ktore
rodzice dostawali zasilek.
Tutaj z powodzeniem manipuluje bliska rodzina i znajomymi. Czasem mam
wrazenie, ze ktos zwariowal - albo ja , bo wszystko widze inaczej, albo oni,
bo traktuja powaznie wszystkie jego zagrania.
Np. - powiedzial, ze juz nie pije (po raz milionowy przez ok. 20 lat) -
bedzie potrzebowal samochodu.
Kupiono mu.
Rozbil po tygodniu , po pijanemu.
Takie historie sa ciagle od wielu lat. Najgorsze, ze wszyscy jego bliscy
ciagle szukaja dla niego usprawiedliwien typu - zdenerwowal sie , bo siostra
cos tam powiedziala nie tak i wypil.
Niszczy te swoje male dzieci - bo je rowniez na interwencje rodziny
przyslano do Polski razem z matka , tez pijaca. Oczywiscie on wymogl na
rodzinie obietnice w tamtejszym sadzie, ze podejma sie kurateli nad
caloscia. "Moglby sie zalamac " - uslyszalam - gdyby mu zabrali dzieci
(dzieci=zabawki=wlasnosc prywatna, niezbywalna).
No i kto tu zwariowal?
Jesli mozesz mi polecic jakas literature, to bardzo prosze.
Chcialabym dojsc sedna jego postepowania (poza niedorozwojem emocjonalnym -
a moze to jest sedno?).
Pozdrawiam.
Bozena