surówka z białej kapusty

1. Data: 2003-01-26 23:00:20

Temat: surówka z białej kapusty
Od: "Aga" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Macie moze jakis pomysl na taka surowke??
Aga

1. Data: 2003-01-26 23:17:53

Temat: Re: surówka z białej kapusty
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Aga" <a...@i...pl>

> Macie moze jakis pomysl na taka surowke??
> Aga

Prosze :-)
Posiekana drobno [w paski, nie w kostke!] biala kapusta
na grubej tarce starte 1-2 marchewki
mozna zetrzec lub wkroic takze jablko
pokrojona w cienkie piorka spora cebula
do tego duza lyzka cukru, soli do smaku i pieprzu do smaku

Wlozyc lapke w te mieszanine i wymieszac duszac skladniki lapka - kapusta musi bowiem
puscic sok -
na koniec dodac oliwe, posiekana zielenine...
mam nadzieje, ze salatka bedzie smaczna :-)
Barbara

---

1. Data: 2003-01-26 23:29:40

Od: b...@g...pl (Katarzyna Nowak) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-01-27 08:47:46

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik > Posiekana drobno [w paski, nie w kostke!] biala kapusta
> [...]
musi bowiem puscic sok -
> na koniec dodac oliwe, posiekana zielenine...

jak cukier i oliwa to ja jeszcze doradzam sok z cytryny

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2003-01-27 09:45:48

Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> Macie moze jakis pomysl na taka surowke??
> Aga

Hej!
Ja robię taką surówkę:
kapusta biała
kukurydza
ananas
majonez
cytryna
Kapustę zetrzeć na tarce skropić sokiem z cytryny do tego kukurydzę wsypać i
ananasa wkroić, wymieszać i majonezu dołożyć. Poczekać aż wszystko się
przegryzie i wcinać. Pychotka mówię Wam.
Pozdrawiam ze smakiem Asia M. z Olsztyna

1. Data: 2003-01-27 09:50:38

Od: "Jola S" <j...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Białą albo czerwoną kapustkę poszadkować w paski,posolić i odstawić na 1
godz.Jak puści sok odcedzić.Do szklanki wsypać cukier i trochę kwasku
cytrynowego dodać trochę gorącej wody i dobrze wymieszać dodać trochę oliwy
a następnie zalać kapustę i wymieszać.
Jeśli będzie za mało słodka albo kwaśna dosypać brakującego składnika i
wymieszać.Po paru minutach jest gotowa do spożycia
Jolka

1. Data: 2003-01-27 11:15:01

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Użytkownik > Posiekana drobno [w paski, nie w kostke!] biala kapusta

> musi bowiem puscic sok -
>
> jak cukier i oliwa to ja jeszcze doradzam sok z cytryny

A ja posiekany koperek - doskonale mi pasuje do kapusty.

Krycha

1. Data: 2003-01-27 11:59:30

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wymieszac duszac skladniki lapka - kapusta musi bowiem puscic sok
===========
Jezeli kapusta jest biala to nie trzeba nic dusic.
Na kapuste mowi sie biala, a w rzeczywistosci jest jej klka roznych gatunkow
rozniacych sie nieco wygladem!
Na surowke idealna jest kapusta, ktora ma mocno splaszczone glowki i kolor
rzeczywiscie calkowicie bialy. Ona od razu po
posiekaniu jest mieciutka i krucha. A jak postoi w sosie z pol godziny to nawet
innych dodatkow roslinnych jej nie
trzeba.

waldek
===========

1. Data: 2003-01-27 12:06:08

Od: "Aga" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli będzie za mało słodka albo kwaśna dosypać brakującego składnika i
> wymieszać.Po paru minutach jest gotowa do spożycia

Poszatkowalam, posolilam tylko nie wiem za bardzo ile tej soli:), a ile tego
cukru? (poszatkowalam polowe malej glowki kapusty).
Ag

1. Data: 2003-01-27 12:13:59

Od: "Jola S" <j...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Soli do smaku (nie za dużo),cukru ze 2 łyżeczki od herbaty a kwasku na
czubek łyżeczki.
Użytkownik "Aga" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
tego
> cukru? (poszatkowalam polowe malej glowki kapusty).

ciasto w 5 min
pieprzna salatka sledziowa- mniam:)
tlusty czwartek
kombiwar - czy można dokupić miskę?