[survival] sok marchwiowy i inne

11. Data: 2003-03-15 20:49:28

Temat: Re: [survival] sok marchwiowy i inne
Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:b4r11t$h4t$1@inews.gazeta.pl...
> produkty najtansze, co w przypadku sokow owocowych oznacza zazwyczaj
brak
> cukru i innych "polepszaczy" :)

Racze polemizowac. Cukier jest najtanszy i dlatego wszedzie go dodaja
(poprawia m.in. smak i gramature).

:-) Monika

12. Data: 2003-03-15 22:56:42

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika B-W" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

> Racze polemizowac. Cukier jest najtanszy i dlatego wszedzie go dodaja

Jeszcze taniej jest, jak sie go w ogole nie doda. Radze zapoznac sie ze
skladem wspomnianych sokow (przypomnialo mi sie jeszcze Eco+ z Leclerca).

> (poprawia m.in. smak

Jak komu. Mnie od slodzonych sztucznie sokow po prostu odrzuca, smakuja jak
jakis cukrowy ulepek.

Pozdro,
Cooler

13. Data: 2003-03-16 12:58:28

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika B-W" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> brak
>
> Racze polemizowac. Cukier jest najtanszy i dlatego wszedzie go dodaja
> (poprawia m.in. smak i gramature).

A także uzależnia, no i świetnie konserwuje, czyli chroni przed bakteriami,
bakterie
nie przepadają za cukrem. Kiedyś gdy nie było antybiotyków smarowano ranę
miodem, czyli bakterie miodu nie jedzą...

Krystyna

14. Data: 2003-03-16 13:26:15

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b51sei$5f$1@news.onet.pl...

> [...]
> nie przepadają za cukrem. Kiedyś gdy nie było antybiotyków smarowano ranę
> miodem, czyli bakterie miodu nie jedzą...

Jakbys troszke na ten temat poczytala, zamiast powtarzac za Kwasniewskim, to
wiedzialabys, ze miod zawiera wiele substancji o dzialaniu antybiotycznym,
takich jak oksydaza glukozowa, lizozym i apidycyna, rozne olejki eteryczne
oraz zwiazki flawonoidowe. W polaczeniu z kwasnym ph (srednio 4.1) daje to
substancje o dzialaniu bakterio- , wiruso- i grzybobojczym. Jednak pisanie o
tym, ze miod i cukier to jedno i to samo swiadczy po prostu o niewiedzy
piszacego. Widocznie nigdy w zyciu nie robilas przetworow z owocow skoro
uwazasz, ze niewielki dodatek cukru stosowany w produkcji sokow moze pelnic
funkcje konserwujaca.

15. Data: 2003-03-16 15:36:59

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:b51u3e$86i$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> piszacego. Widocznie nigdy w zyciu nie robilas przetworow z owocow skoro
> uwazasz, ze niewielki dodatek cukru stosowany w produkcji sokow moze

Pewnie bym wiedziała, jednak musisz przyznać, że wszystkie dżemy świetnie
konserwuje
się cukrem, bez tych dodatków bakteriobójczych.
Mięso bardzo szybko bakterie skonsumują, miodu i cukru nie ruszą, może stać
całymi latami bez dodatkowych zabezpieczeń.

16. Data: 2003-03-18 09:05:32

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:b525nt$iqu$1@news.onet.pl...

> [...]
stać
> całymi latami bez dodatkowych zabezpieczeń.

I uwazasz, ze cukier dodaje sie do sokow owocowych rowniez w podobnym celu?
Sprobuj zatem otworzyc i pozostawic w lodowce na kilkanascie dni jakis dzem
niskoslodzony. Mylisz sie piszac: "[cukier] świetnie konserwuje, czyli
chroni przed bakteriami, bakterie nie przepadają za cukrem." Chyba wiekszosc
bakterii jest w stanie odzywiac sie weglowodanami prostymi, jesli tylko sa w
stanie je przyswoic, czyli przetransportowac przez blone komorkowa. Problem
w tym, ze blony komorkowe sa blonami polprzepuszczalnymi - rozpuszczalnik (w
tym przypadku woda) przenika przez nie bez problemu w obie strony, natomiast
czasteczki cukru nie (musza byc transportowane w sposob aktywny, poprzez
otwierane na chwile "tunele"). Przy odpowiednio wysokim stezeniu cukru na
zewnatrz komorki nastepuje wzrost cisnienia osmotycznego i wyplyw wody z
wnetrza komorki (plazmoliza), czego nastepstwem jest jej smierc. Ot i cala
tajemnica: przy odpowiednio niskich stezeniach cukier jest doskonalym
pokarmem dla jednokomorkowcow, przy odpowiednio wysokich - wrecz przeciwnie.
Stezenie cukru w dosladzanych sokach owocowych nie przekracza kilkunastu %,
a wiec nie jest on w nich czynnikiem konserwujacym.

cholesterol
[survival] MM Krakow
sałatka MM po raz drugi
Citrosept - uwaga na oszustów w Czechach!!!
Citrosept - uwaga naoszustów w Czechach!!!