sushi

1. Data: 2002-01-08 09:34:21

Temat: sushi
Od: "Jacek Dyduch" <j...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jest tutaj ktoś kto bawił się w robienie sushi? Ja zacząłem troszkę
ostatnio eksperymentować z całkiem obiecującymi efektami. O dziwo zakup
odpowienich składników (ryż, glony nori, ryż wasabi) nie jest wielkim
problemem. W Wawie, w Geant'cie na Jubilerskiej można w takim sklepiku
orientalnym dostać wszystko.

Problemem są dla mnie ryby. Ciekawią mnie doświadczenia innych. Czego
używacie i gdzie to (w Warszawie) kupujecie?

Będę wdzięczny za ew. wskazówki.

Jacek

1. Data: 2002-01-08 09:54:44

Temat: Re: sushi
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Dyduch" <j...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> Czy jest tutaj ktoś kto bawił się w robienie sushi?

Owszem.

> ostatnio eksperymentować z całkiem obiecującymi efektami. O dziwo zakup
> odpowienich składników (ryż, glony nori, ryż wasabi)

hmmm, wasabi to pasta z zielonego chrzanu, a nie ryż.

> W Wawie, w Geant'cie na Jubilerskiej można w takim sklepiku
> orientalnym dostać wszystko.

I nie tylko tam. :-)

> Problemem są dla mnie ryby. Ciekawią mnie doświadczenia innych. Czego
> używacie i gdzie to (w Warszawie) kupujecie?

Ja tylko na łososia się kiedyś skusiłem, inne świeże ryby jakoś na
aż tak świeże, by je surowo jeść, mnie nie przekonały. Ale sushi
można robić też z wieloma innymi rzeczami, np. z zielonym ogórkiem.

--
Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
b...@w...pdi.net Stranded in my mind

1. Data: 2002-01-08 10:20:50

Od: "Jacek Dyduch" <j...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> hmmm, wasabi to pasta z zielonego chrzanu, a nie ryż.

...który w formie proszku miesza się z wodą lub alkoholem (sake, wytrawne
sherry)... wiem o tym, zwykły błąd przy pisaniu

> Ja tylko na łososia się kiedyś skusiłem, inne świeże ryby jakoś na
> aż tak świeże, by je surowo jeść, mnie nie przekonały. Ale sushi
> można robić też z wieloma innymi rzeczami, np. z zielonym ogórkiem.

A także z awokado, paluszkami krabowymi, a niektórzy używają też sardynek i
wędzonej makreli. Łosoś jest dość oczywisty, można też czasami dostać
tuńczyka (problem ze świeżością) i oczywiście krewetki, ale te są po prostu
drogie. Mnie raczej chodziło o eksperymenty z innymi składnikami
powszechniej dostępnymi na rynku, ew. gdzie można kupić ryby używane w sushi
barach.

1. Data: 2002-01-08 10:24:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>drogie. Mnie raczej chodziło o eksperymenty z innymi składnikami
>powszechniej dostępnymi na rynku, ew. gdzie można kupić ryby używane w sushi

a co Wy widzicie w tym sushi?

Krysia, kompletny prostak
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-08 10:35:52

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Dyduch wrote:
> [...]
> odpowienich składników (ryż, glony nori, ryż wasabi) nie jest wielkim
> problemem. W Wawie, w Geant'cie na Jubilerskiej można w takim sklepiku

o tak, bardzo fajny sklepik. dzieki niemu bardzo lubilam jezdzic do tamtego
geanta.

> Problemem są dla mnie ryby. Ciekawią mnie doświadczenia innych. Czego
> używacie i gdzie to (w Warszawie) kupujecie?
>
> Będę wdzięczny za ew. wskazówki.

sushi w przeciwienstwie do sushimi nie musi byc z miesem.
tutaj np. znajdziesz przepis (podany przez kasie sornat) na sushi bez ryb:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=675
moze cie zaciekawi :)

ja mam jedno pytanie: czy w polsce (no w w-wie scilej mowiac) mozna dostac
sliwki umeboshi? ciekawa jestem bardzo jak smakuja :)
nawiasem mowiac podobno bardzo dobrze wplywaja na trawienie.

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2002-01-08 10:37:45

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości
> sushi w przeciwienstwie do sushimi nie musi byc z miesem.

sashimi :-)

--
Konrad J. Brywczyński should it be implausible
b...@w...pdi.net that a man can supervise

1. Data: 2002-01-08 10:52:40

Od: "Konrad Brywczynski" <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal w wiadomosci
> a co Wy widzicie w tym sushi?

Jedzenie. :-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2002-01-08 11:43:14

Od: Piotr Kardaś <b...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@s...pl>, k...@s...pl says...
> [...]
> sliwki umeboshi? ciekawa jestem bardzo jak smakuja :)
> nawiasem mowiac podobno bardzo dobrze wplywaja na trawienie.

Czy to sa niby slodko kwasne wysuszone sliwki ?
Bo jesli to te to nie poleacm :) Kumpel przywiozl z US i nie znalazla sie
zadna znajoma osoba ktorej by sie udalo je zjesc... wszyscy wypluwali je
dosc szybko i mieli skwaszone miny.

Broda

1. Data: 2002-01-08 12:27:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Jedzenie. :-)

ale malo go...
Krysia, glodna jak piorun (czy pioruny bywaja glodne), gl.
dlatego ze proba letnich spodni wczoraj wypadla na moja
niekorzysc (w lutym pewnie bedzie Tajlandia...), wiec moze bym
zjadla jednego sushiego.... ;P
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-08 16:18:26

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 08 Jan 2002 10:24:36 +0000, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>a co Wy widzicie w tym sushi?
>
>Krysia, kompletny prostak
>K.T. - starannie opakowana

O tempora! O mores!

PS
Wiecej na ten temat za chwile....

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

Re: Pytanie o nalewkę miodową
Przepis na Nowy Rok
...co sądzę o Bulach Adioli i Cebulakach drożdżowych...
Pytanie o nalewkę miodową
...o jedzeniu i o ptakach...