suszone maliny

1. Data: 2006-08-17 13:26:14

Temat: suszone maliny
Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Mam pytanie do szacownego grona.Co myślicie na temat suszenia malin?Czy
to sie opłaci robić i jak je potem używać?pozdrawiam maria

2. Data: 2006-08-17 13:46:34

Temat: Re: suszone maliny
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maria" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam! Mam pytanie do szacownego grona.Co myślicie na temat suszenia
> malin?Czy
> to sie opłaci robić i jak je potem używać?pozdrawiam maria

Jak masz bardzo duzo, to czemu nie. A potem herbate z tegoż. Zimą do
zabrania na narty itp.

Do domu raczej przecier na surowo, sok, dzem.

DJD

3. Data: 2006-08-17 13:50:13

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do domu raczej przecier na surowo, sok, dzem.
>
> DJD
Ten przecier to pewno z cukrem,tylko w jakich proporcjach i gdzie to
przetrzymać? a tak naprawde to nie wiem jak sie do tego zabrać? maria

4. Data: 2006-08-17 15:06:56

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

maria napisał(a):
> Witam! Mam pytanie do szacownego grona.Co myślicie na temat suszenia malin?Czy
> to sie opłaci robić i jak je potem używać?

Opłaci w jakim sensie?
Jeśli chcesz zachować surowy smak, lepiej zamrozić, jeśli wydobyć
aromat, zrób sok albo konfitury (pestki będą się plątać, ale niektórzy
to lubią), a suszone to chyba na jakieś herbatki zdrowotne?
--
pa, BBjk

5. Data: 2006-08-18 07:38:15

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aromat, zrób sok albo konfitury (pestki będą się plątać, ale niektórzy
> to lubią), a suszone to chyba na jakieś herbatki zdrowotne?
No właśnie,jestem ciekawa,w jakiej formie malina jest najwartościowsza i czy
przez suszenie nie pozbywamy sie jej wartosci odzywczych? pozdrawiam maria

6. Data: 2006-08-18 10:36:00

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten przecier to pewno z cukrem,tylko w jakich proporcjach i gdzie to
> przetrzymać? a tak naprawde to nie wiem jak sie do tego zabrać? maria

http://www.wikikuchnia.org/wiki/Galaretka_z_czarnych
_porzeczek_na_surowo

Robisz analogicznie. Tylko naprawdę, znie zmniejszac ilości cukru, i
czystość w każdym kawałku, bo nie jest pasteryzowane. Ale za to samo
zdrowie.

DJD

7. Data: 2006-08-18 12:32:33

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie,jestem ciekawa,w jakiej formie malina jest najwartościowsza i
czy
> przez suszenie nie pozbywamy sie jej wartosci odzywczych? pozdrawiam
maria

W zielarniach jest do nabycia susz z malin...jako składnik herbatek to sie
bardzo sprawdza...znacznie skuteczniej niz "aromat identyczny z
naturalnym"..ale co do techniki suszenia wypowiadać sie juz nie bede..

Marek

8. Data: 2006-08-18 12:46:10

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Robisz analogicznie. Tylko naprawdę, znie zmniejszac ilości cukru, i
> czystość w każdym kawałku, bo nie jest pasteryzowane. Ale za to samo

Robiłam w zeszłym roku cos takiego z czerwonej pożeczki i
przechowało się bez problemu.
Zrobie to samo z malinami a jedna porcja juz sie suszy w suszarce./na
próbę/Napisze co z nich bedzie .Dziekuje za rady. pozdrawiam maria

9. Data: 2006-08-18 16:02:09

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

maria napisał(a):
> No właśnie,jestem ciekawa,w jakiej formie malina jest najwartościowsza i czy
> przez suszenie nie pozbywamy sie jej wartosci odzywczych? pozdrawiam maria

Każde przetwarzanie wiąże się ze stratą czegoś.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-08-19 21:51:52

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardzo sprawdza...znacznie skuteczniej niz "aromat identyczny z
> naturalnym"..ale co do techniki suszenia wypowiadać sie juz nie bede..

Witam!Zrobiłam próbe, suszyłam w suszarce i wyszły bardzo dobre.Nie straciły
aromatu a po zaparzeniu lepiej smakuja jak kompot ze świeżych owoców.Zachecam do
suszenia malin. pozdrawiam maria

jak długo gotować kukurydzę...
gorzka oliwa z oliwek
co z selera naciowego