Re: swędząca wysypka

Data: 2003-09-09 08:51:56
Temat: Re: swędząca wysypka
Od: Limeryk <x...@n...wp.pl>

Dnia Mon, 8 Sep 2003 23:54:21 +0200, Kaja oznajmił/a/ publicznie na
pl.sci.medycyna co następuje:

> Rumianek to chyba nikomu nie zaszkodzi :-)))

No właśnie, że znam kilka osób z tak straszną alergią na rumianek, że
faktycznie mają problemy z zakupem kosmetyków, bo w kremach do rąk, do
twarzy i innych mydłach, to ten rumianek jest zaskakująco często. Nawet nie
wiedziałam jak, aż na gwiazdkę postanowiłam kupić pewnej nastoletniej
pannie jakiś kosmetyk. Uff, to było trudne...

> Co to jest?
> Żel do mycia?

Ja mam emulsję do kąpieli, ale są i inne żele i mydła, pewnie różnią się
podstawą, albo stanem skupienia, jako substancję czynną wymieniają parafinę
ciekłą. Nie wiem, kiedyś poleciła mi to dermatolog przy jakiejś wysypce,
jako środek pomocniczy, nawilżający, natłuszczający.
"Oilatum Emulsja jest skuteczna w leczeniu wspomagającym suchej, swędzącej
i podrażnionej skóry, łącznie ze zmianami w przebiegu wyprysku i łuszczycy.
Oilatum Emulsję można stosować bez ograniczeń wiekowych, równieżdo kąpieli
niemowląt".
To cytat z opakowania. Mi świetnie pomaga, a skórę mam wybitnie skłonną do
podrażnień, każda zmiana mydła, wody, proszku, a nawet płynu do mycia
naczyń to dla mnie wyzwanie. A teraz w ciąży, zrezygnowałam z wszelkich
maści i pigułek, i w razie czego ratuję się właśnie tym.

--
Połowa tego, co piszemy jest szkodliwa, druga połowa jest