swędzenie miejsc intymnyh a zielnina

61. Data: 2011-01-27 21:52:42

Temat: Odp: swędzenie miejsc intymnyh a zielnina
Od: "f" <f...@c...gh> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
news:6r28yrav8o6t.1nd7kqbth9jgw$.dlg@40tude.net...
> Googlach, kartotekach itp. Z tego i powyższych powodów jestem, mimo
> wewnętrznych rozterek, za utrzymaniem dotychczasowych reguł.

Język się zmieniał i zmienia\
Po co komu dziś h i ch ?
Ilu wymawia inaczej w w herbata chleb?
Dlaczego w słowniku chuj a na płocie huj ?
Wymawia to ktoś inaczej?

Dlaczego pszczoła a nie przczoła ?
Dlaczego przepiórka a nie pszepiórka ?
Dlaczego klient a nie klijent
Dlaczego pacjent a nie pacient?
Czemu komputer a kompjuter albo computer?
Jak sie pisze słowo biznes dziś a jak sie pisało 20 lat temu?

Pomysł http://reforma.ortografi.w.interia.pl/ jest wart zastanowienia wg
mnie.

62. Data: 2011-01-27 22:08:35

Temat: Re: swędzenie miejsc intymnyh a zielnina
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"f" <f...@c...gh> wrote in message news:ihspfg$pbv$1@news.onet.pl...

Dlatego, że "g" wymienia się na "h", a nie na "ch".

gołota = hołota, a jednak znaczenia trochę inne

63. Data: 2011-01-27 22:08:46

Temat: Re: Odp: swędzenie miejsc intymnyh a zielnina
Od: Marek <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 27 Jan 2011 22:52:42 +0100, f napisał(a):

> Użytkownik "Marek" <b...@e...com> napisał w wiadomości
>
> Język się zmieniał i zmienia\
> Po co komu dziś h i ch ?
> Ilu wymawia inaczej w w herbata chleb?

Z tym się zgadzam i stąd moje rozterki. Jednakże omawiasz tylko pół tematu
- argumenty "za". A co z wszelkimi kartotekami? Wyszukiwarki w internecie,
nawigacje samochodowe, co z nazwiskami, miejscowościami, wymianami dowodów
osobistych, zmianami adresów firm, pieczątek itd itp. Załóżmy, że
wyszukiwania jakoś się da ogarnąć ale kto te zmiany sfinansuje? Bo ja nie
dam ani złotówki na to. Jest dużo istotniejszych problemów w tym kraju niż
takie duperele.

64. Data: 2011-01-27 22:23:20

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-27 22:52, f pisze:

> Po co komu
> Ilu wymawia inaczej w w herbata chleb?
> Dlaczego
>
> Dlaczego
> Dlaczego
> Dlaczego
> Dlaczego
> Czemu
> Jak sie pisze

Następne z trudnościami w nauce.

--
Pozdrawiam - Aicha

65. Data: 2011-01-27 22:28:10

Od: "f" <f...@c...gh> szukaj wiadomości tego autora

> Następne z trudnościami w nauce.

Nie ma to jak odpowiedź na temat

66. Data: 2011-01-27 23:28:34

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-27 23:28, f pisze:

> Nie ma to jak odpowiedź na temat

Na temat na pl.hum.polszczyzna.

--
Pozdrawiam - Aicha

67. Data: 2011-01-28 07:46:20

Od: "jagr" <j...@W...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "f" <f...@c...gh> napisał w wiadomości
> [...]
> Dlaczego pacjent a nie pacient?
> Czemu komputer a kompjuter albo computer?
> Jak sie pisze słowo biznes dziś a jak sie pisało 20 lat temu?

Odpowiedziami na takie pytania zajmuje się odpowiednia gałąź wiedzy.
Właśnie te wszystkie zasady zmieniają się w czasie, bo język się zmienia.
A Wy ze Stokrotką chcecie iść pod prąd tych zmian.
Wynika to z braku zainteresowania tematem (niby pozorny absurd).
To tak, jakby ktoś kompletnie niezorientowany w temacie chciał wymusić na
producentach samochodów, aby zaczęli produkować pojazdy z kwadratowymi,
drewnianymi kołami, bo takie łatwiej wyprodukować.

68. Data: 2011-02-01 19:15:14

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha - czyli z RZ już nie mamy problemu - ustalilaś reguły "nowomowy".
> Teraz ę i en bedziesz ustalać?

Masz taki pomysł?
To zaproponuj konkretne reguły nie będące spszeczne z obecnie obowiązującą
wymową.

69. Data: 2011-02-01 19:24:43

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odpowiedziami na takie pytania zajmuje się odpowiednia gałąź wiedzy.
> Właśnie ___te wszystkie zasady zmieniają się w czasie___, bo język się
> zmienia.
Jesteś pewien?

> A Wy ze Stokrotką chcecie iść pod prąd tych zmian.
Pszeciwnie, to zatwardziali, wsteczni, twardogłowi,
egoistycznie nastawieni do pszyszłego pokolenia tyrani
idą wstecz, zatszymując reguły zapisu,
podczas gdy wymowa znikła już na horyzoncie.

> Wynika to z braku zainteresowania tematem (niby pozorny absurd).
Prawda!!!!!!!!!!!!!! jw.

> To tak, jakby ktoś kompletnie niezorientowany w temacie chciał wymusić na
> producentach samochodów, aby zaczęli produkować pojazdy z kwadratowymi,
> drewnianymi kołami, bo takie łatwiej wyprodukować.
To raczej pszeciwnicy reformy upierają się
pszy tradzycyjnym wozie z drewnianymi kołami,
ale nie powiem, okutymi.

70. Data: 2011-02-01 19:56:17

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>...omawiasz tylko pół tematu - argumenty "za".
> A co z wszelkimi kartotekami?
>Wyszukiwarki w internecie,
zostaw problem informatykom,

> nawigacje samochodowe, co z nazwiskami, miejscowościami, wymianami dowodów
> osobistych, zmianami adresów firm, pieczątek itd itp.
nie dotyczy nazw własnyh,

> Załóżmy, że
> wyszukiwania jakoś się da ogarnąć ale kto te zmiany sfinansuje?
jw.,

> Bo ja nie
> dam ani złotówki na to. Jest dużo istotniejszych problemów w tym kraju niż
> takie duperele.
Zdrowy rozsądek każe pszypuszczać , że pszyniesie to szybki zysk dla
społeczeństwa:
Mniejsze nakłady na poradnie psyhologiczne zajmujące sie tysiącami dys-...
Ci sami ludzie zajmą sie dzieci faktycznie potszebującymi pomocy,
w efekcie zmniejszy się pszestępczości dzieci i młodzieży,
bo dzieci potrafiąc lepiej czytać i pisać, będąc lepiej zadbanymi
(psyhologowie zajmą sie "trudną młodzieżą"), dłużej będą lubić szkołę.

Na spadku pszestępczości zyskuje od razu całe społeczeństwo.
Zyskają też rodzice dzieci: na nerwah, na czasie.
Stracą nauczyciele, będą mieli jeden wyćwiczony już sposub szykan mniej.

W czasie gdy dzieci uczyły by się ortografi,
będą albo dokłądniej rosnąć, dojżewać = będą zdrowsi,
albo nauczą się czegoś nowego,
co w pszyszłości zaowocuje lekarstwem na pszysłowiowego raka,
albo szklarniami na Marsie.

Całe społeczeństwo zyska też na czasie:
nie będzie tracić czasu na sprawdzanie pisowni w słowniku,
bo będzie oczywista.

I inne drobne "zyski": mniej papieru, mniej tuszu, ...

Z czego piecze się chleb?
Spec od pieczenia chleba potrzebny
Zdrowe pieczywo...
Czy jest taki program....