swiadczenie rodzinne a praca?

1. Data: 2006-10-25 11:36:39

Temat: swiadczenie rodzinne a praca?
Od: nickt <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

jak to z tym jest - moze ktos z was wie?
osoba otrzymujaca nie moze podjac pracy ze wzgledu na to, iz sprawuje
opieke nad os. niepelnosprawna najwyzszy stopien niepelnosprawnosci -
przyznane na stale (niepeln. od urodzenia) a jak jest z ta osoba niepelnosprawna?
moze podjac jakas prace? w domu? w ZUSie niby powiedzieli, ze moze... i nie odbiora
tego swiadczenia ale z kolei w MOPSie juz tak pewni tego nie byli :]
(chodzi o to swiadczenie w wysokosci 420zl)

2. Data: 2006-10-25 14:50:46

Temat: Re: swiadczenie rodzinne a praca?
Od: "Sebastian Kowalski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

nickt wrote:
> [...]
> powiedzieli, ze moze... i nie odbiora tego swiadczenia ale z kolei w
> MOPSie juz tak pewni tego nie byli :] (chodzi o to swiadczenie w

Chodzi Ci o tzw zasiłek pielegnacyjny ?
jesli tak to moze bez problemu nie tylko w domu. jestem tego zywym
przykladem
Jesli chodzi natomiast o rente socjalna to juz inna bajka
pozdr Seba

3. Data: 2006-10-26 09:22:43

Od: "Jeanne" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nickt" <p...@g...com> napisał w wiadomości
7...
> [...]
> tego swiadczenia ale z kolei w MOPSie juz tak pewni tego nie byli :]
> (chodzi o to swiadczenie w wysokosci 420zl)

Rozumiem, że chodzi o świadczenie pielęgnacyjne (nie mylić z zasiłkiem
pielęgnacyjnym), kiedyś było wypłacane przez OPS-y i nazywało się to
"zasiłek stały z tytułu opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem". Pobierał je
rodzic, który rezygnował z zatrudnienia na rzecz opieki nad właśnie
niepełnosprawnym dzieckiem (jeśli dziecko dorosło to dalej również).
Świadczenie jest na rodzica, który je pobiera, nie na tę osobę
niepełnosprawną. Dlatego normalne jest, że np. rodzic pobiera świadczenie
pielęgnacyjne, a osoba niepełnosprawna rentę socjalną (już na siebie).
Niestety, w przepisach nie ma raczej niczego o tym, czy osoba
niepełnosprawna może pracować.

Zgodnie z art. 17 ust. 5 ustawy z dnia 28.11.2003r. o świadczeniach
rodzinnych (tj. Dz. U. z 2006r., Nr 139, poz. 992):
"Świadczenia pielęgnacyjne nie przysługują, jeżeli:
1) osoba sprawująca opiekę ma ustalone prawo do emerytury, renty, renty
socjalnej, zasiłku stałego, zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia
przedemerytalnego;
2) osoba wymagająca opieki:
a) pozostaje w związku małżeńskim,
b) została umieszczona w rodzinie zastępczej albo w związku z koniecznością
kształcenia, rewalidacji lub rehabilitacji, w placówce zapewniającej
całodobową opiekę przez co najmniej 5 dni w tygodniu z wyjątkiem zakładów
opieki zdrowotnej;
3) osoba w rodzinie ma ustalone prawo do wcześniejszej emerytury na to
dziecko;
4) osoba w rodzinie ma ustalone prawo do dodatku do zasiłku rodzinnego, o
którym mowa w art. 10, albo do świadczenia pielęgnacyjnego na to lub na inne
dziecko w rodzinie."

Jak widać, nie ma takiego zapisu zabraniającego osobie, nad którą sprawowana
jest opieka, pracować.

Jeanne

"Praca a nie renta"
czy istnieje jeszcze 3 grupa inwalidzka
samochod dla inwalidy
Arkusz kalkulacyjny dla niewidomych użytkowników komputerów
pomoc dla niepelnosprawnych wyborcow w Krakowie