swiadomosc

1. Data: 2004-05-08 21:04:57

Temat: swiadomosc
Od: "boleslaw sliwicki" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

swiadomosc jest przestrzenia duchowa, utworzona dla aparatu zmyslow na
drodze zapisu w pamieci
bs

1. Data: 2004-05-08 21:11:27

Temat: Re: swiadomosc
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boleslaw sliwicki" <b...@p...onet.pl>

> swiadomosc jest przestrzenia duchowa, utworzona dla aparatu
> zmyslow na drodze zapisu w pamieci
> bs

Świadomość nie musi korzystać z pamięci.
Świadomość zewnętrza to postrzeganie.
przykład:
jestem świadomy widno/ciemno
nie muszę znać tych słów :-)
\|/ re:

1. Data: 2004-05-08 23:26:44

Od: "boleslaw sliwicki" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "boleslaw sliwicki" <b...@p...onet.pl>

> Świadomość nie musi korzystać z pamięci.
> [...]
nie widze sprzecznosci.
pozdrawiam
bs

1. Data: 2004-05-09 00:08:52

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> nie widze sprzecznosci.
> pozdrawiam
> bs

ta "droga zapisu w pamieci" warunkująca świadomość
nie bardzo koreluje z FAKTAMI.
\|/ re:

1. Data: 2004-05-09 02:57:25

Od: "boleslaw sliwicki" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "boleslaw sliwicki" <b...@p...onet.pl>

> ta "droga zapisu w pamieci" warunkująca świadomość
> nie bardzo koreluje z FAKTAMI.
> \|/ re:

no czekaj. ja to widze tak: swiadomosc jest na drodze pomiedzy pamiecia a
zmyslami. byc moze wskazales na jakas niescislosc w moim sformulowaniu.
bardzo prosze o wiecej szczegolow, bo fakt, ze swiadomosc nie korzysta z
pamieci jest mozliwy, ale czy jest faktem bezspornym?
bs

1. Data: 2004-05-09 07:24:30

Od: Marcin Maj <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

boleslaw sliwicki wrote:
> [...]
> bardzo prosze o wiecej szczegolow, bo fakt, ze swiadomosc nie korzysta z
> pamieci jest mozliwy, ale czy jest faktem bezspornym?

Panowie są niepoważni i prowadzą jałową dyskusje.
Świadomośc obejmuje czego jesteśmy świadomi. Chodzi tu zarówno o związki
przyczynowe, stany rzeczy, jak i spostrzeżenia zmysłowe, uswiadomione
emocje itd.

Po co zawężać tak szerokie pojecie?

--
_________________Linux_registred_user_#352462_______
_____________

1. Data: 2004-05-09 08:25:34

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Maj" <j...@o...pl>
> [...]

> Świadomośc obejmuje czego jesteśmy świadomi. Chodzi tu zarówno
> o związki przyczynowe, stany rzeczy, jak i spostrzeżenia zmysłowe,

Powaga/niepowaga
~~~~~~~~~~~~~~~~
Czy jesteś świadomy znaczenia tych słów??
Czy Twoja świadomość Kolego Marcin obejmuje świadomość treści??
\|/ re:

1. Data: 2004-05-09 08:25:37

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> bardzo prosze o wiecej szczegolow, bo fakt, ze swiadomosc nie
> korzysta z pamieci jest mozliwy, ale czy jest faktem bezspornym?

Doznanie zmysłowe może wywołać reakcję nieświadomą
(odruch bezwarunkowy) lub świadomą (odruch warunkowy)
Reakcja świadoma może wynikać z zasobów pamięci
(doświadczenie, wiedza), może być efektem dedukcji
(przemyślenie, uczenie się) może byś także spontaniczna (kaprys).
Jak widzisz pamięć nie jest nieodłącznym składnikiem
uświadomionych procesów zarówno biologicznych jak
i intelektualnych i mentalnych. :-)
Edward Robak \|/ re:

1. Data: 2004-05-09 09:04:36

Od: Marcin Maj <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak wrote:

> Powaga/niepowaga

Niepotrzebne skreślić?

> ~~~~~~~~~~~~~~~~
> Czy jesteś świadomy znaczenia tych słów??
> Czy Twoja świadomość Kolego Marcin obejmuje świadomość treści??

Jak najbardziej.
Zachawonia świadome to po prostu takie, których świafoma jest dana
osoba. Dostęp do świadomości odbywa się na drodze wniosowania.

I po co tyle pisać?

1. Data: 2004-05-09 09:08:06

Od: "Filip Sielimowicz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Maj" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> Świadomośc obejmuje czego jesteśmy świadomi. Chodzi tu zarówno o związki
> przyczynowe, stany rzeczy, jak i spostrzeżenia zmysłowe, uswiadomione

Jak szerokie ?
Każda dyskusja jest ograniczona.
W języku tybetańskim jest przynajmniej kilkanaście,
jeśli nie kilkadziesiąt określeń, które my, "ludzie
zachodu" sprowadzamy do zaledwie dwóch, trzech:
świadomość, umysł, mądrość (nie jako intelekt, wyuczenie,
ale właśnie jako głęboka świadomość rzeczywistości).
Ale czy to oznacza, że tu "na zachodzie" każda dyskusja
o świadomości jest jałowa ?

dudnienia binauralne
porada
Szok pourazowy policjanta
Odp: [ot] Jak dać się zastrzelić z ciężkiego karabinu maszynowego.
Co kto widzi :)