swiadomosc - iluzje

1. Data: 2003-07-23 23:46:06

Temat: swiadomosc - iluzje
Od: "BRUCE" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

co to jest swiadomość?
co jest rzeczywistościa?
iluzje - znieksztalcenia rzeczywistości?
jak widziec rzeczy w ich pierwotnej prostocie?

Bruce

1. Data: 2003-07-24 05:11:11

Temat: Re: swiadomosc - iluzje
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BRUCE" <r...@b...pl>

> co to jest swiadomość?
> co jest rzeczywistościa?
> iluzje - znieksztalcenia rzeczywistości?
> jak widziec rzeczy w ich pierwotnej prostocie?
>
> Bruce

świadomość jest postrzeganiem "fizyczności" przez
"duchowość" - która jest w każdej osobie.

rzeczywistością jest świat który nas zawiera

iluzje są odbiciem oczywistości w wyobraźni

aby widzieć rzeczy w ich pierwotnej prostocie należy odrzucić
to wszystko co sprawia, że rzeczy nie wydają się proste :-)

na podstawie Teorii Czasu

re:

1. Data: 2003-07-24 08:27:04

Od: Gilbert <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czas: 24 lipiec (czwartek) godz. 7:11
Miejsce: pl.sci.psychologia
Osoba: ksRobak

> świadomość jest postrzeganiem "fizyczności" przez
> "duchowość" - która jest w każdej osobie.

Zdefiniuj "fizyczność" i "duchowość".

BTW - świadomość nie jest w stanie dostrzec "niefizyczności"?

> rzeczywistością jest świat który nas zawiera

A co ze światem, który zawieramy w sobie?

> iluzje są odbiciem oczywistości w wyobraźni

To oczywiste. :P

--
_ __,;;;/ Gilbert
,;( )_, )-\| ____________________________________________

1. Data: 2003-07-24 08:38:10

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-07-24 09:00:00

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

coś zeżarło tekst więc powtarzam :-|

Użytkownik "Gilbert" <g...@o...pl>
> Czas: 24 lipiec (czwartek) godz. 7:11
> Miejsce: pl.sci.psychologia
> Osoba: ksRobak

> Zdefiniuj "fizyczność" i "duchowość".
>
> BTW - świadomość nie jest w stanie dostrzec "niefizyczności"?

po co Ci to?

> A co ze światem, który zawieramy w sobie?

jeśli rzeczywistość zgodnie z definicją zawiera nas,
to skąd Twoje pytanie?

> To oczywiste. :P

nie pisał bym, gdyby nie było oczywiste :-)

re:

1. Data: 2003-07-24 12:09:41

Od: Gilbert <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czas: 24 lipiec (czwartek) godz. 11:00
Miejsce: pl.sci.psychologia
Osoba: ksRobak

> po co Ci to?

Żeby zrozumieć tę niejasną definicję.

> jeśli rzeczywistość zgodnie z definicją zawiera nas,
> to skąd Twoje pytanie?

Stąd, że IMHO rzeczywistość jest niejednorodna, a między nami jako
istotami świadomymi i resztą rzeczywistości istnieje jednak dość wyraźna
granica. Wniosek: wyróżniamy się. Kolejny wniosek: definicja
rzeczywistości jest zbyt ogólna.

> nie pisał bym, gdyby nie było oczywiste :-)

Czyli definicja iluzji jest iluzoryczna? ;)

--
_ __,;;;/ Gilbert
,;( )_, )-\| _____________________________________________

1. Data: 2003-07-24 12:30:00

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gilbert" <g...@o...pl>
> Czas: 24 lipiec (czwartek) godz. 11:00
> Miejsce: pl.sci.psychologia
> Osoba: ksRobak

> Żeby zrozumieć tę niejasną definicję.

więc podstaw sobie pod "fizyczność" np. CIAŁO
a pod "duchowość" np. DUCHA
może będzie Ci łatwiej zrozumieć?

> [...]
> dość wyraźna granica. Wniosek: wyróżniamy się. Kolejny
> wniosek: definicja rzeczywistości jest zbyt ogólna.

Definicja rzeczywistości musi być ogólna aby zawierała CAŁĄ
rzeczywistość. Ten Twój podział o którym piszesz jest sztucznym
podziałem, bowiem psa możesz nauczyć aby aportował, natomiast
kija nie nauczysz, żeby przyniósł psa. W skład rzeczywistości
wchodzi także ten fragment "duchowości" który uczestniczy
w manifestowaniu WOLI człowieka

każda definicja jest abstrakcyjna
słowo nie ma wpływu na formę :-)

re:

1. Data: 2003-07-24 12:53:21

Od: Gilbert <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czas: 24 lipiec (czwartek) godz. 14:30
Miejsce: pl.sci.psychologia
Osoba: ksRobak

> więc podstaw sobie pod "fizyczność" np. CIAŁO
> a pod "duchowość" np. DUCHA
> może będzie Ci łatwiej zrozumieć?

Wciąż zbyt ogólnie. "Duchowość" i "duch" to pojęcia zbyt wieloznaczne.
Dlatego prosiłem o ich definicję.

Kolejny problem byłby, jeśli jestem np. sceptykiem, dla którego
"duchowość" to zwykła nadinterpretacja procesów psychicznych
wynikających z fizjologii centralnego układu nerwowego.

> Definicja rzeczywistości musi być ogólna aby zawierała CAŁĄ
> rzeczywistość.

Ogólność nie oznacza jednak niejasności. Niech definicja będzie ogólna,
ale nie tautologiczna - rzeczywistość to wszystko co rzeczywiste np.

> Ten Twój podział o którym piszesz jest sztucznym
> podziałem, bowiem psa możesz nauczyć aby aportował, natomiast
> kija nie nauczysz, żeby przyniósł psa.

Jak to się ma do problematyki świadomości?

BTW - czy wg Twojej definicji świadomość jest stopniowalna? Czy człowiek
jest bardziej swiadomy od psa, a pies od kija?

> W skład rzeczywistości
> wchodzi także ten fragment "duchowości" który uczestniczy
> w manifestowaniu WOLI człowieka

Trudno mi to skomentować, skoro jeszcze nie wiem, jak w kontekście
definicji świadomości rozumieć "duchowość".

> każda definicja jest abstrakcyjna
> słowo nie ma wpływu na formę :-)

A co wg Ciebie ma wpływ na formę? ;)

--
_ __,;;;/ Gilbert
,;( )_, )-\| __________________________________________

1. Data: 2003-07-24 13:33:53

Od: "silvio_manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BRUCE" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> co to jest swiadomość?

Przeciwieństwo stanu obecnego

> co jest rzeczywistościa?

Gdybym chciał napisać co jest rzeczywistością to musiałbym posłużyć się
składnią i semantyką danego języka. Rzeczywistość poznać można wyłącznie w
jeden sposób - bezpośrednio.

> iluzje - znieksztalcenia rzeczywistości?

Czy w odbiorze rzeczywistości u człowieka udział biorą wyłącznie zmysły ?

> jak widziec rzeczy w ich pierwotnej prostocie?

Pozbyć się 'diabołów' i 'zniekształcaczy' :)

silvio

1. Data: 2003-07-24 14:08:00

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gilbert" <g...@o...pl>
> Czas: 24 lipiec (czwartek) godz. 14:30
> Miejsce: pl.sci.psychologia
> Osoba: ksRobak

> Wciąż zbyt ogólnie. "Duchowość" i "duch" to pojęcia zbyt
> wieloznaczne. Dlatego prosiłem o ich definicję.

duchowość jest sublimatem wirtualności cząstek elementarnych

rzeczywistość jest kompendium obiektów i zjawisk które docierają
do duchowości poprzez zmysły

> Jak to się ma do problematyki świadomości?

człowiek nieświadomy nie przyniesie kija

> BTW - czy wg Twojej definicji świadomość jest stopniowalna?
> Czy człowiek jest bardziej swiadomy od psa, a pies od kija?

poziomy świadomości są płynne i odnoszą się do określonych
stadiów poznania wewnętrznego i zewnętrznego jak również
zdolności regulacji fizjologi poprzez zamierzone decyzje.

> A co wg Ciebie ma wpływ na formę? ;)

akcja

re:

czy istnieja zli ludzie?