wredni ludzie

1. Data: 2003-07-23 23:49:39

Temat: wredni ludzie
Od: "BRUCE" <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak radzic sobie z upierdliwymi i wrednymi ludzmi ktorzy zycza nam zle i
tylko patrza sie zebysmy tylko popelnili jakijs blad,bo wtedy moga dzialac
przeciwko nam?

1. Data: 2003-07-24 05:17:17

Temat: Re: wredni ludzie
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BRUCE" <r...@b...pl>

> jak radzic sobie z upierdliwymi i wrednymi ludzmi ktorzy zycza
> nam zle i tylko patrza sie zebysmy tylko popelnili jakijs blad,bo
> wtedy moga dzialac przeciwko nam?

przede wszystkim nie brać do serca "szaleńczych ataków"
tak jak nie bierze się do serca szczekania wrednego psa
nie powinno się bać psychopaty/ów, bo wówczas bedą się czuć
bezkarni.

re:

1. Data: 2003-07-24 06:31:59

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> jak radzic sobie z upierdliwymi i wrednymi ludzmi ktorzy zycza nam zle i
> tylko patrza sie zebysmy tylko popelnili jakijs blad,bo wtedy moga dzialac
> przeciwko nam?

Ja mam taka szefowa - zlosliwa bestia! - zwraca mi uwage na krotkie spodniczki
na przyklad, czepia sie wszystkiego. paskudna zazdrosnica! najlepiej olewac
takich ludzi - to ich doprowadza do furii, az milo patrzec jak sie wkurzaja
kiedy nam cos wychodzi i odnosimy sukcesy.

Monika

1. Data: 2003-07-24 07:02:22

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...onet.pl>

> [...]
> zazdrosnica! najlepiej olewac takich ludzi - to ich doprowadza do
> furii, az milo patrzec jak sie wkurzaja kiedy nam cos wychodzi

zwróć uwagę na słowo "bestia" i podobieństwo naszych myśli
w tym samym czasie :-)

http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
ci.psychologia&aid=25695684

Ty wysłałaś swój 'post' chwilę przede mną, więc to ja
"wyłapywałem" Twoje MYŚLI ;)))

re:

1. Data: 2003-07-24 08:31:28

Od: "Finito" <f...@z...USUN-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BRUCE" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
> jak radzic sobie z upierdliwymi i wrednymi ludzmi ktorzy zycza nam zle i
> tylko patrza sie zebysmy tylko popelnili jakijs blad,bo wtedy moga dzialac
> przeciwko nam?

moim zdaniem - jeśli czujesz, że wyrządza Ci to krzywdę
reaguj stanowczo, "pokaż" im, że masz tego serdecznie dość,
że są wredni, nie pozwalaj im na powtórzenie tego
albo i sam(a) spróbuj im "dopiec" - w końcu najlepszą obroną
jest atak ;-) ośmiesz ich albo wytknij im ich błędy

czasem jednak nie warto się przejmować - jeśli możesz
potraktować ich zachowanie jako wybryki nieszkodliwych
"świrów" (szczególnie gdy są to tylko słowa) to po prostu
ignoruj ich z pobłażliwym uśmiechem ;-)

a w ogóle to polecam lekturę:
http://salve.slam.katowice.pl/Wredni.htm#Fragmenty
w inecie są też ciekawe artykuły o mobbingu - psychoterrorze
i sposobach radzenia sobie z nim (w google'ach znajdziesz
sporo na ten temat)

--
pozdrowienia
Adam

*** Nobody is perfect. So call me Nobody ***

1. Data: 2003-07-24 11:40:13

Od: "MAG" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak radzic sobie z upierdliwymi i wrednymi ludzmi ktorzy zycza nam zle i
> tylko patrza sie zebysmy tylko popelnili jakijs blad,bo wtedy moga dzialac
> przeciwko nam?

Ty życz im dla odmiany jaknajlepiej! Bo to w gruncie rzeczy smutne,
zakompleksione istoty, którym należy się współczucie.

Ja się do takich uśmiecham, życzę im miłego dnia itp... Złośliwości traktuję
jak komplementy dziękując za nie z szerokim, możliwie szczerym uśmiechem.
To osłabia "wroga". Pewnie nie zmieni odraz swojego stosunku do Ciebie...
Ale Ty poczujesz się pewniej! A jeśli to człowiek inteligentny, po pewnym
czasie zauważy absurdalność swojego zachowania, które w gruncie rzeczy jego
samego wyniszcza. A jeśli nie? Tym gorzej dla niego.

Pozdrawiam,
Magda C.

1. Data: 2003-07-24 15:15:50

Od: "Finito" <f...@z...USUN-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MAG" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ale Ty poczujesz się pewniej! A jeśli to człowiek inteligentny, po pewnym

a jeśli nie? jeśli to "bycie wrednym" to dla takiego typka "dobra zabawa" ?

> czasie zauważy absurdalność swojego zachowania, które w gruncie rzeczy
jego
> samego wyniszcza. A jeśli nie? Tym gorzej dla niego.

dlaczego tak uważasz? nie byłbym taki pewien co do tego... ci 'źli' czasem

też inteligentni (choć niekoniecznie), ale mimo to wredni - inteligentny
wcale
nie znaczy dobry dla innych

jestem przekonany, że życzliwością można naprawdę dużo osiągnąć, nawet
przekonać do siebie najwięszkego tępaka i uparciucha ;-) sprawdziłem to
kiedyś i zadziałało:-) ale do tego zwykle potrzeba anielskiej
cierpliwości...
i chyba jednak nie każdego tą metodą uda Ci się "nawrócić"

możesz (i wydaje się, że ze względów psychologicznych wręcz powinno się?:-)
wierzyć w słuszność takiej postawy i w to, że w końcu to co słuszne
zwycięży,
ale... życzliwość może być niewystarczająca, a w pewnym przypadkach
w połączeniu z brakiem stanowczej reakcji wręcz szkodliwa

to co proponujesz niestety ma dużo wspólnego ze zwykłą uległością,
stanowiącą dla innych tylko sygnał, że mogą być jeszcze bardziej wredni
bo nie spotka się to z najmniejszym oporem z Twojej strony! i tym samym
umożliwiasz tym wrednym by dalej tak postępowali, wręcz ich do tego
- być może nieświadomie - zachęcasz...

moim zdaniem powinno się raczej pomyśleć o asertywności, nauczyć się mówić
"stop" w pewnym momencie gdy dokuczliwości zaczną być nieprzyjemne lub
zaczną nieść ze sobą konsekwencje w przypadku poważnych spraw np. pracy

jeśli są to błahe sprawy ("kawały") to obrócić je w żart (kto się czubi ten
się lubi ;-),
jeśli to nic poważnego ani osobistego (przykład: kretyńskie wypowiedzi
tzw. "czepianie się" niektórych nawiedzonych trolli na newsach) to
zignorować,
ale jeśli takie sytuacje powtarzają się, dotykają Cię osobiście albo ktoś
naprawdę
wyrządza Ci krzywdę to należy dać mu porządną nauczkę! po co? by na
przyszłość
wiedział(a) co go czeka jeśli ośmieli się jeszcze raz spróbować

1. Data: 2003-07-25 07:41:22

Od: "MAG" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie znam fachowych teorii, ale znam własne doświadczenia. I ta metoda jest
skuteczna! I co ważne, nie daje podstaw do rozterek moralnych...
Wredny lubi jak się złościsz. Jeśli nie okażesz złości, nie dajesz podstaw
do odczuwania satysfakcji i taki typ po pewnym czasie rezygnuje z Ciebie.

Nie było mowy o szczegółach... Może nie spotkałam prawdziwie wrednych
ludzi... Ja mówię o drobnych złośliwościach... Ale jak ktoś nieustannie
celowo negatywnie wpływałby na ważne elementy mojego życia to nie wiem co...
Może to pod jakiś paragraf podchodzi... Czasem z pewnościa...

Pozdrawiam,
Magda C.

1. Data: 2003-07-26 08:56:01

Od: "someone" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
co...
> Może to pod jakiś paragraf podchodzi... Czasem z pewnościa...

nie nazywa się to znęcanie psychiczne? jest to spokojnie karalne...

Pozdrawiam
sam1

swiadomosc - iluzje
czy istnieja zli ludzie?