świetlówka vs żarówka

11. Data: 2011-11-14 08:27:57

Temat: Re: świetlówka vs żarówka
Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M1SLQ" napisał

> O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie świeci_
> tak, jak zwykła żarówka.

Nie wszyscy , nie wszyscy :)))

pozdrawiam

Dziobak

ps. ... i precz z preczem !! ;)

12. Data: 2011-11-14 17:46:51

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

M1SLQ <m...@m...o2.pl> napisał(a):

> O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie świeci_
> tak, jak zwykła żarówka.
>

> Pozdrawiam

Nie tyle zapominają co nie wiedzą. Świetlówka ( znaczy się żarówka
energooszczędna) zapala się i gaśnie od 80 do 200 tysięcy razy na sekundę.
Gdyby nie czas poświaty luminoforu to może karaluch by coś zauważył. Głowa by
go mogła boleć albo oczy. Dla człowieka świetlówka z gwintem, wkręcona do
żyrandola, świeci tak jak by prądem stałym była zasilana.

13. Data: 2011-11-14 20:42:21

Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" napisał

> Gdyby nie czas poświaty luminoforu to może karaluch by coś zauważył. Głowa
> by
> go mogła boleć albo oczy.

I to już jest podstawa do interwencji "zielonych" ;)

pozdrawiam

Dziobak

14. Data: 2011-11-15 09:05:42

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_ąćęłńóśżź." <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Policz 6 godzin dziennie świecenia czyli około 2 tys. godzin rocznie.
> Energooszczędna zużyje przez ten rok 28 kWh czyli prądu za 14 złotych i
> jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).
> Zwykła zużyje przez ten rok 120 kWh + dodatkowe dwie żarówki czyli razem
> 64
> zł + plaster na oparzenia.

W zimie taka żarówka dogrzewa pomieszczenie, w którym świeci. :-)
Ponadto żarówka szybko osiaga maksymalną jasność, w świetlówce potrzeba
kilka minut.
Ja teraz widziałem żarówki halogenowe 53W w bańce jak zwykła żarówka,
odpowiadają 70W zwykłej żarówce.
Barwa światła bardzo przyjemna. :-)

15. Data: 2011-11-15 13:38:17

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Nov 2011 10:05:42 +0100, nom napisał(a):

> W zimie taka żarówka dogrzewa pomieszczenie, w którym świeci. :-)

Latem za to denerwuje

> Ponadto żarówka szybko osiaga maksymalną jasność, w świetlówce potrzeba
> kilka minut.

Są już cywilizowane świetlówki, poniżej minuty. Choć nadal to jest ich
spora wada.

> Ja teraz widziałem żarówki halogenowe 53W w bańce jak zwykła żarówka,
> odpowiadają 70W zwykłej żarówce.
> Barwa światła bardzo przyjemna. :-)

Też gorące i do tego delikatne. Do tego oświetlenie punktowe.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

16. Data: 2011-11-15 14:48:19

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.11.2011 14:38, Borys Pogoreło pisze:

> Też gorące

Rzekłbym - gorętsze.

> i do tego delikatne.

Eeetam.

> Do tego oświetlenie punktowe.

Nie tylko.

17. Data: 2011-11-15 18:00:09

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> Latem za to denerwuje

Latem dzień dłużej trwa i mniej się świeci. :-)

> Też gorące i do tego delikatne. Do tego oświetlenie punktowe.

Halogenowa delikatna? W samochodzie używa się halogenowych a trzęsie na
naszych drogach i jakoś nie przepalają się szybko.
Punktowe? A zwykłą żarówka daje punktowe światło?
http://image.ceneo.pl/data/products/1712715/f-osram-
zarowka-halogenowa-energy-saver-42w-e27.jpg

18. Data: 2011-11-16 01:03:35

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 15 Nov 2011 19:00:09 +0100, nom napisał(a):

> Latem dzień dłużej trwa i mniej się świeci. :-)

A ja lubię siedzieć nocami. ICMPTZ? ;)

> Halogenowa delikatna? W samochodzie używa się halogenowych a trzęsie na
> naszych drogach i jakoś nie przepalają się szybko.

Nie znam konstrukcji tych samochodowych, ale tam to musi być jakoś
sensownie rozwiązane. Domowe, tanie, ponoć można szybko wykończyć przez
zwykłe poruszanie.

> Punktowe? A zwykłą żarówka daje punktowe światło?
> http://image.ceneo.pl/data/products/1712715/f-osram-
zarowka-halogenowa-energy-saver-42w-e27.jpg

Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten
Osram kosztuje ok. 7zł, a ma żywotność raptem dwa razy dłuższą niż żarówka
za grosze.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

19. Data: 2011-11-16 06:19:20

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten
> Osram kosztuje ok. 7zł, a ma żywotność raptem dwa razy dłuższą niż żarówka
> za grosze.

Ja kupowałem 53W z Piły w Biedronce w promocji po 2,99zł/szt.
To nie jest reflektor tylko zwykła bańka. :-)

20. Data: 2011-11-16 07:33:33

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.11.2011 02:03, Borys Pogoreło pisze:

> Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten

Niehalogenowy reflektorek też będzie punktowy - twój argument jest
idiotyczny.

Wybór parowaru.
Cheap Moncler down Jacket Moncler Jacket men's women's www.buygoodgoods.com
Cheap ,D&G Shoes,Gucci Shoes,Dsquared2 Shoes,Prada shoes www.buygoodgoods.com