świetlówka vs żarówka

31. Data: 2011-11-16 21:31:13

Temat: Re: świetlówka vs żarówka
Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):

> A ja lubię siedzieć nocami. ICMPTZ? ;)

> Nie znam konstrukcji tych samochodowych, ale tam to musi być jakoś
> sensownie rozwiązane. Domowe, tanie, ponoć można szybko wykończyć przez
> zwykłe poruszanie.

zarowka-halogenowa-energy
> -saver-42w-e27.jpg
>
> Większość popularnych reflektorków daje światło punktowe. Poza tym ten
> Osram kosztuje ok. 7zł, a ma żywotność raptem dwa razy dłuższą niż żarówka
> za grosze.

W samochodowych drut jest gruby i krótki. To całą tajemnica że od wstrząsów
się nie urywa. samochodowe specjalnie dużej żywotności nie mają. Pod tym
względem według mnie są sporo gorsze od żyrandolowych. Na samochodach była
dyskusja o trwałości żarówek. Ktoś dał linka do testów. Ciekawy wniosek z
niego wynikał. Dobrej jakości samochodowy halogen dawał 1500lm z
pięćdziesięciu wat. To jeszcze raz tyle co daje wkręcany żyrandolowy halogen w
bańce żarówkowej o tej samej mocy. Może warto by było oświetlenie w domu
zrobić na H7.

32. Data: 2011-11-16 21:40:28

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czarek Daniluk <c...@n...com> napisał(a):

> [...]
Ĺ&#65533;wiatĹ&#65533;a) tylko jego jakoĹ&#65533;Ä&#65533;
> . I
ciÄ&#65533;gĹ&#65533;oĹ&#65533;Ä&#65533;. ĹťarĂłw
> ka
energooszczÄ&#65533;dnych" (z wyjÄ&#65533;tkiem bard
> zo
LED, ale to juĹź OT.

> KupiĹ&#65533;em ostatnio w Ikei 2 E14 Led 200lumenĂłw i powiem Ĺźe jestem z nich
> bardzo zadowolony - z barwy i iloĹ&#65533;ci Ĺ&#65533;wiatĹ&#65533;a.
KosztowaĹ&#65533;y po 30zĹ&#65533; za
> sztukÄ&#65533; i 2 sztuki bardzo Ĺ&#65533;adnie oĹ&#65533;wietlajÄ&#65533; pokĂłj
syna.

> Pozdrawiam !
weź facet przestań zalewać. 200lm to ma żarówka halogenowa 10W. Dwie takie w
budzie dla psa zrobią widno. Ale nie w pokoju. No chyba że dzieciak mały i jak
jest ciemno to płacze jak się w nocy obudzi.

33. Data: 2011-11-17 03:00:39

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> jak sądzę, nie chodzi o ilość (natężenie światła) tylko jego jakość. I
> też nie o "mruganie" tylko o widmo, a konkretniej jego ciągłość. Żarówka
> emituje widmo ciągłe, do którego jesteśmy ewolucyjnie dostosowani.

Tere mere, żarówka miga, żarówka nie świeci widmem ciągłym - i to miga z
częstotliwością 50 Hz, ale ze względu na opóźniony czas reakcji nie
widzimy tego, jak np w ekranie LCD.

34. Data: 2011-11-17 09:09:36

Temat: Re: świetlówka vs żarówka (OT)
Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Tarczewski" napisał

.. daj spokój , niewidomego nie nawrócisz ;)

pozdrawiam

Dziobak

35. Data: 2011-11-17 10:22:45

Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-11-2011 04:00, BQB rzecze:

> Tere mere, żarówka miga, żarówka nie świeci widmem ciągłym - i to miga z
> częstotliwością 50 Hz, ale ze względu na opóźniony czas reakcji nie
> widzimy tego, jak np w ekranie LCD.

ZUS prawda (pomijając już mylenie ciągłości widma (rozkładu
częstotliwości albo długości fali jak kto woli) ze zmianą
jasności w czasie). Zwykła żarówka nie mruga, bo nie zdąży po prostu
w czasie przejścia napięcia przez zero ostygnąć na tyle,
by zauważalnie ściemnieć.
Świetlówki (w tym kompaktowe, zwane przez ignorantów "żarówkami
energooszędnymi") owszem, mrugają. Z tym, że nie zawsze mruganie
będzie zauważalne.

--
Dominik (& kąpany)

36. Data: 2011-11-17 10:40:05

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-17 11:22, Dominik & Co pisze:
> [...]
> Świetlówki (w tym kompaktowe, zwane przez ignorantów "żarówkami
> energooszędnymi") owszem, mrugają. Z tym, że nie zawsze mruganie

Do tego, nawet jak mrugaja, to czestotliwosc mrugniec jest troche
wieksza niz 50 Hz...

Co nie zmienia faktu, ze widmo maja i tak malo ciekawe...

Pozdro

Maseł

37. Data: 2011-11-17 10:57:02

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.11.2011 10:09, Dziobak pisze:

> Użytkownik "Jakub Tarczewski" napisał
>
> .. daj spokój , niewidomego nie nawrócisz ;)

Nie ja niewidomy, tylko wy hipochondrycy.

38. Data: 2011-11-17 11:21:06

Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-11-2011 11:40, Maseł rzecze:

> Co nie zmienia faktu, ze widmo maja i tak malo ciekawe...

I tak, i nie...

Sprawa nie jest tak prosta i czarno-biała (żarówki są
cool, świetlówki be albo na odwrót). Zwłaszcza,
że są świetlówki i świetlówki- w przypadku żarówek
bardzo ciężko coś schrzanić przy produkcji ;-)

A w szczególności widmo nie jest jedynym parametrem
oceny jakości źródła światła. Jako ciekawostkę warto
dla wielbicieli "ciągłości" dodać, że żadne źródło
światła nie ma ciągłego widma- kłania się niejaki pan Planck.

--
Dominik (& kąpany)

39. Data: 2011-11-17 11:48:19

Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
wiadomości news:ja2n9m$bak$1@news.onet.pl...
> [...]
> jasności w czasie). Zwykła żarówka nie mruga, bo nie zdąży po prostu
> w czasie przejścia napięcia przez zero ostygnąć na tyle,
co by bylo gdyby dodać do żarówki mostek gretza i kondensator?
żyłaby dłużej? świeciła by trochę jaśniej?

erator/

40. Data: 2011-11-17 12:22:33

Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17-11-2011 12:48, zlotowinfo rzecze:

> co by bylo gdyby dodać do żarówki mostek gretza i kondensator?

Zastanów się. Hint: wartość skuteczna.

> żyłaby dłużej? świeciła by trochę jaśniej?

Nie. Nie.

--
Dominik (& kąpany)

Wybór parowaru.