świetlówka vs żarówka

41. Data: 2011-11-18 01:41:06

Temat: Re: świetlówka vs żarówka (OT)
Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Lawa"

> Nie ja niewidomy, tylko wy hipochondrycy.

Znanmy znamy : hipopotam Henryk

Nie , nie - to jest po to żebys zaczął leczyc oczy , to czym bedziesz leczył
oczy spowoduje skutki uboczne, które będziesz leczył czymś co spowoduje
... - grunt żeby się interes kręcił za Twoja (naszą) kasę.
Poza tym cała ta ideologia to nie z troski o matkę ziemię i z powodu braku
energii elektrycznej tylko , że na edisonowskich żarówkach się kiepsko
zarabia.
Poza tym jak będziemy mniej energii elektrycznej zużywać to niechybnie
podrożeje kilowatogodzina; dokładnie tak samo ludzie wyszli na poprawianiu
przenikalności cieplnej swoich domów, zaoszczędzili ,że płacą tyle samo - no
oczywiście płaciliby więcej ale jakby tak policzyc koszty inwestycji....

pozdrawiam

Dziobak

42. Data: 2011-11-18 01:48:46

Temat: Re: świetlówka vs żarówka
Od: "Dziobak" <d...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" napisał

> Może warto by było oświetlenie w domu
> zrobić na H7.

będzie trochę strat na trafo ale skoro dają dwa razy większy strumień...

pozdrawiam

dziobak

43. Data: 2011-11-18 03:32:04

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zlotowinfo wrote:

> co by bylo gdyby dodać do żarówki mostek gretza i kondensator?
> żyłaby dłużej? świeciła by trochę jaśniej?

spaliła by się :)

44. Data: 2011-11-18 20:36:47

Od: Czarek Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-13 23:09, _ąćęłńóśżź. pisze:
> [...]
> jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).
> Zwykła zużyje przez ten rok 120 kWh + dodatkowe dwie żarówki czyli razem 64
> zł + plaster na oparzenia.
> Weź pod uwagę, że jak tłuczesz energooszczedną (co się zdarza, w siatce z
> zakupami lub rakietką do badmintona) to masz bardziej w plecy i mniej zdrowo.
> I nie wierz w te przeliczniki mocy, co podają na pudełkach.
> Co "setka" to "setka" i żadna 20 W tego nie zastąpi.
> Może dlatego, że dużo światła jest emitowane "do środka", mimo coraz bardziej

te 28 do 120 to nie tak do końca.
Policzyłeś czyste zużycie energii według tego co jest podane na opakowaniu.
Pragnę zauważyć że to co podałeś zależy tylko i wyłącznie od tego ile
razy włączasz i wyłączasz źródła oświetlenia + od temperatury otoczenia.

Pozdrawiam !

45. Data: 2011-11-19 08:55:25

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 22:40, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:

> weź facet przestań zalewać. 200lm to ma żarówka halogenowa 10W. Dwie takie w
> budzie dla psa zrobią widno. Ale nie w pokoju. No chyba że dzieciak mały i jak
> jest ciemno to płacze jak się w nocy obudzi.

3 miesiące temu zmieniłam oświetlenie w aneksie i kuchni. Kubatura ok.
75m3.
Założone mam 7 sufitowych żarówek LED (oczka). Jest jasno jak w dzień.
Zupełnie nie męczą wzroku, choć dają białe światło. Ilość żarówek
dobierał mi fachowiec-oświetleniowiec, który zalecił jednak białe
światło, nie żółte. Przy żółtym potrzebowałabym jeszcze dodatkowo 3-4
punkty.
Dodam jeszcze, że łączna moc oświetlenia wynosi 28 W.
U syna w pokoju jest żarówka świetlówka-bańka. Okropność! Właśnie
miganie światła i jego poświata daje upiorne doznania.

46. Data: 2011-11-19 19:01:24

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

mal <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
> Zupe=B3nie nie m=EAcz=B1 wzroku, cho=E6 daj=B1 bia=B3e =B6wiat=B3o. Ilo=B6=
> =E6 =BFar=F3wek
> dobiera=B3 mi fachowiec-o=B6wietleniowiec, kt=F3ry zaleci=B3 jednak bia=B3e
> =B6wiat=B3o, nie =BF=F3=B3te. Przy =BF=F3=B3tym potrzebowa=B3abym jeszcze d=
> odatkowo 3-4
> punkty.
> Dodam jeszcze, =BFe =B3=B1czna moc o=B6wietlenia wynosi 28 W.
> U syna w pokoju jest =BFar=F3wka =B6wietl=F3wka-ba=F1ka. Okropno=B6=E6! W=
> =B3a=B6nie
> miganie =B6wiat=B3a i jego po=B6wiata daje upiorne doznania.
Jak świetlówka miga to znaczy że popsuta. Wymień na sprawną.

47. Data: 2011-11-20 10:08:55

Temat: Re: swietlowka vs zarowka
Od: zil0g <z...@m...prl> szukaj wiadomości tego autora

*kogutek* wdusil[a] knefle:

>W samochodowych drut jest gruby i krótki. To całą tajemnica że od wstrząsów
>się nie urywa. samochodowe specjalnie dużej żywotności nie mają. Pod tym
>względem według mnie są sporo gorsze od żyrandolowych. Na samochodach była
>dyskusja o trwałości żarówek. Ktoś dał linka do testów. Ciekawy wniosek z
>niego wynikał. Dobrej jakości samochodowy halogen dawał 1500lm z
>pięćdziesięciu wat. To jeszcze raz tyle co daje wkręcany żyrandolowy halogen w
>bańce żarówkowej o tej samej mocy. Może warto by było oświetlenie w domu
>zrobić na H7.

Ciekawe jak robili pomiar ze im 2x wiekszy strumien wyszedl.

48. Data: 2011-11-20 21:26:02

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zil0g <z...@m...prl> napisał(a):

> *kogutek* wdusil[a] knefle:

> Ciekawe jak robili pomiar ze im 2x wiekszy strumien wyszedl.
Znajdz sobie temat na samochodach. Otworzysz link i tam namiary na redakcję
znajdziesz. Spytasz i Ci odpiszą jak robili pomiary. Z artykułu wynikało że
jest norma i określa że żarówka samochodowa ma mieć 1500 lumenów +-15%. Były
takie co 800 miały ale kilka takich co się mieściło w normie też było. W sumie
nic dziwnego że niskonapięciowe żarówki dają więcej światła bo prąd pracuje a
nie napięcie. Miałem kiedyś Trabanta z 6 woltową instalacją i miał lepsze
światłą mijania od dużego fiata z żarówkami halogenowymi.

49. Data: 2012-02-27 16:34:40

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

M1SLQ wrote:

> O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie
> świeci_ tak, jak zwykła żarówka.

bylejakie "żarówki" energooszczędne świecą do dupy to prawda.

Dobre "żarówki" energooszczędnę daja dobre śwaitło tylko są drogie.

to jest kwestia ciągłości widma emisyjnego od współczynnika Ra.

50. Data: 2012-02-29 19:53:59

Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dobre" to pojęcie więcej, niż względne - może być dobra kaszanka i
beznadziejne krewetki.
Żarówki energooszczędne wkręcam z biedy (bo prąd drogi jak ch...), nie z
komfortu.
Markowe (Pollux Professional, Ikea, lepsze Philipsy i lepsze Osramy) od lat
się nie przepalają mimo braku szacunku (pstrykam kiedy mi przyjdzie ochota),
jedynie nieco przyciemniają się (ostatnio z tej przyczyny wymieniłem po
latach jakiegoś Philipsa serii pro na niemal identyczną).
Tanie markowe (przepalają się) lub niemarkowe (beznadziejne widmo prosto do
psychiatryka) to szajs.
Przy czym markowe też dają d...: Osramy brzęczą, a Philipsy mrugają przy
wyłącznikach z podświetlaniem neonówkami.

-----
> Dobre żarówki energooszczędne daja dobre światło tylko są drogie.

Wybór parowaru.
Cheap Moncler down Jacket Moncler Jacket men's women's www.buygoodgoods.com
Cheap ,D&G Shoes,Gucci Shoes,Dsquared2 Shoes,Prada shoes www.buygoodgoods.com
Cheap nike air max 2012 shoes wholesale www.buygoodgoods.com