syfon do zlewozmywaka

1. Data: 2011-06-12 11:10:10

Temat: syfon do zlewozmywaka
Od: Michał <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam kłopot z syfonem do zlewozmywaka. Meble do kuchni były robione ponad
10 lat temu i za chińskiego boga nie mogę namierzyć obecnie sklepu z
takim wyrobem. Firma, która kuchnię robiła oczywiście już nie istnieje ;-).

Problem polega na tym iż totalnie zatarły sie mechanizmy automatycznych
korków, ostatnio przy probie użycia pokrętło pękło ale jeszcze jakoś
dałem radę skleić. A mechanizm był podwojny tzn obslugiwal 2 korki -
zlew jest stalowy 1,5 komorowy. Chciałbym uniknąc wymiany zlewu bo to
troche kosztowna impreza. Spotkał się ktoś z takim syfonem (orginal
syfonu ma nazwe STALA-4S a zlew Polmax Star 96), czy tez kombinować taka
konstrukcję z pojedynczych elementów syfonu i składać to jakoś do kupy?

2. Data: 2011-06-12 19:26:03

Temat: Re: syfon do zlewozmywaka
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 12 Jun 2011 13:10:10 +0200, Michał napisał(a):

> Chciałbym uniknąc wymiany zlewu bo to
> troche kosztowna impreza. Spotkał się ktoś z takim syfonem

A nie prościej byłoby kupić ZWYKŁY syfon i korki? Te automaty to jakiś cel
życiowy czy co? - jak widzę, tylko komplikacje i nic więcej. Moje zwykłe
syfony działają od ponad 20 lat i jest ok, jedyna sprawa to wymiana
uszczelek co kilka lat. I widzę, że miałam rację, ze nie uległam chętce
wymiany na jakieś "nowoczesne" badziewie... Takich jak produkowano kiedyś
to już nie ma, są nie do zdarcia. I baterie takoż. Aż strach, co będzie,
keidy przyjdzie w tym roku łązienkę remontować - gdzie ja porządne baterie
kupię? Aż mnie chętka bierze, żeby stare zostawić...
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

Prawda o GMO:
http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

3. Data: 2011-06-13 09:40:12

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości grup

[...]

Nie wiem, gdzie mieszkasz. Jak ja miałem problemy z dokupieniem czegoś z
hydrauliki- to po prostu wybierałem się w rajd po hurtowniach z hydrauliką-
tych w mieście Łodzi dostatek. Jak przyniesiesz ten mechanizm- to masz dużą
szansę, że w jakiejś hurtowni Ci coś dobiorą i zamówią. Może to i potrwa
kilka tygodni- ale będziesz miał. Ba! Ja się spotkałem z tym, że ta sama
firma zaczęła wypuszczać zupełnie inne syfony- przystosowane do młynka- i
nie pasowały do poprzednich (to znaczy: nawet średnice były inne- mniejsze)
do zlewozmywaka- choć sam zlewozmywak się nie zmienił.
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

4. Data: 2011-06-13 16:03:09

Od: Michał <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-12 21:26, Ikselka pisze:

> A nie prościej byłoby kupić ZWYKŁY syfon i korki? Te automaty to jakiś cel
> życiowy czy co? - jak widzę, tylko komplikacje i nic więcej.

Jakby tu powiedziec, w zlewozmywaku wycieto 2 dziury:
1 pod baterię, 2 pod pokrętło do sterowania automatycznych korków.
Tak więc raczej musze czymś tą dziurę zatkac :-) najlepiej nowym
pokrętłem do nowego korka, raczej nie zostawię otwartej bo się będzie
lało :-), a stare pokretło jak pisałem wcześniej jest już klejone i
trzyma sie bardziej na słowo honoru niż na pęknięty gwint.

5. Data: 2011-06-13 16:07:01

Od: Michał <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-13 11:40, Chiron pisze:

> [...]
> nie pasowały do poprzednich (to znaczy: nawet średnice były inne- mniejsze)
> do zlewozmywaka- choć sam zlewozmywak się nie zmienił.

Wariant z dostarczeniem mechanizmu do hurtowni odpada, bo nie zdemontuję
w używanym na bieżąco zlewie syfonu. Niestety w sklepach internetowych
jakie oglądałem, a obejrzałem dużo, nie ma syfonu z podwójnym
automatycznym korkiem. Może zdecyduję się tylko na jeden automat a drugą
komora bedzie bez ?...

6. Data: 2011-06-13 18:56:24

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Jun 2011 18:03:09 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
> lało :-), a stare pokretło jak pisałem wcześniej jest już klejone i
> trzyma sie bardziej na słowo honoru niż na pęknięty gwint.

Dzięki za wyjaśnienie - bo już wiem, czego sobie nie fundować ;-)

7. Data: 2011-06-13 20:59:33

Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-12 13:10, Michał pisze:
> [...]
> takim wyrobem. Firma, która kuchnię robiła oczywiście już nie istnieje ;-) ciach...
Caly zestaw automatycznego korka dokupisz w kazdym hipermarkecie (sa na
pewno w Liroju i Casto).
Wada - cena (100-150zl), dwa czasem wykonanie jest dalekie od oryginalu
(ale srednice otworow pasuja).
Nie spotkalem sie jeszcze z jakimis zestawami naprawczymi do w/w ;)
A co sie dokladnie zatarlo?
Bo rzadko sie psuje to tak zeby sie nie dalo naprawic.
Albo wylatuje ten bebenek co to napedza albo jakas przetyczka wylazi z
plastiku.
A co do oporow przy zamykaniu to niestety w tanszych wersjach pancerz a
raczej jego srodek jest do kitu.
Mozesz na jakis czas przedluzyc agonie wciskajac tam troche smaru np
silikonowego ze spray'a. Smaru a nie WD40 ;)
A i jezeli w srodku pancerza jest teflon to nie ma sensu smarowac bo to
nic nie da (teflon jest niesmarowalny).

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

8. Data: 2011-06-14 05:38:20

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

[...]

Zestaw automatycznego korka sterowanego linką i pokrętłem da się kupić
wszędzie gdzie handluje się armaturą. W sklepach/hurtowniach instalacyjnych
handlujących markowym sprzętem (kludi, grohe, deante itp) zazwyczaj można
zamówić pojedyncze elementy na warunkach serwisowych - drogo i długo się
czeka, ale można. Rozpoznaj ceny i zastanów się czy nie kupić lepiej całego
nowego syfonu z automatycznym korkiem w wydaniu marketowym. Może być taniej
ale jakość może też być trzykrotnie niższa.

Podgrzewanie lustra w łazience- dylemat
jaki material pod myszkę
Pompa Hydroforowa Omnigena
Kto produkuje lezaki JARDIN ?