Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news2.icm.edu.pl!newsfeed.ga
zeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "patrycja." <p...@K...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: system kar i nagórd
Date: Wed, 9 Apr 2003 22:26:17 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 59
Message-ID: <b71voe$bnf$1@atlantis.news.tpi.pl>
References: <b71gpu$m3l$1@nemesis.news.tpi.pl>
<b71hgr$1a6$1@ultra60.mat.uni.torun.pl>
<b71j81$2rf$2@nemesis.news.tpi.pl> <b71jcf$3f3$1@nemesis.news.tpi.pl>
<b71k3n$691$1@nemesis.news.tpi.pl> <b71kab$6vu$2@nemesis.news.tpi.pl>
<b71m4g$e7t$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.244.58.202
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1049920083 12015 212.244.58.202 (9 Apr 2003 20:28:03
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Apr 2003 20:28:03 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:196488
Ukryj nagłówki
"Slawek [am-pm]"
> Skąd mam wiedzieć, czy inna? Nie napisałaś, z jakiej bajki sama
> się urwałaś. ;-)
może być z Pszczółki Mai... uwielbiam pszczoły a tam na dodatek cały czas
jest wiosna ;)
> No bo jeśli masz chęć trenować króliki, to moja sugestia jest całkiem
> na miejscu.
no fakt.. ale ja nie myślałam o "alicji z krainy czarów" więc nie o króliki
chodzi ;]
> Wiem, wiem, uważny czytelnik grupy doskonale powinien wiedzieć,
> co masz na myśli.
czy ja wiem... ;]
> Niemniej przyłączę się do prośby Pawła o jakieś
> szczegóły.
bosz.. wszyscy jacyś dziwni jesteście.. jak nie o konkrety to o szczegóły...
jej ;)
ta metoda dotyczy _gnie_ (więc nie tylko...grr) wychowywania dzieci...
chcesz "narzucić" im /myślę że to dośc trafne słowo/ pewne normy zachowań
etc.
wiadomo jak to z dziećmi bywa... jak im się coś opłaca.. to mogą to robić do
upadłego;) no więc jak sama nazwa wskazuje... trzeba dzieci wynagradzać za
dobre rzeczy (_zachęcać_je) i karać za złe (_zniechęcać_) pytanie tylko w
jaki sposób, bo ktoś powie "wielkie rzeczy.... od zawsze jak dzieciak
przeskrobał dostawał w skurę a jak dostał 5, miał kasę na nowe spodnie czy
coś.." tylko z mojego pktu widzenia meritum tkwi w szczegółach (bosz... znwu
te szczegóły!;) tzn.: trzeba wiedzieć _jak_ kary i nagrody dobierać aby
ozyskać odpowiedni efekt.
> Pisząc nieco poważniej
po co?;)
> wiele razy powoływałem się na strategie
> kija i marchewki
no więc właśnie! teraz Ty mi wyjaśnij jak rozumiesz tę metodę bo... no cóż,
spotkałam się z wieloma sposobami jej interpretowania /choć pewnie właściwy
jest tylko jeden/
> ale chyba bujamy w na tyle różnych obłokach
niebo wbrew pozorom jest naprawdę małe.. wiesz jak to mówią.. góra z górą
się nie zejdą a Polak z Polakiem nawet na niebie spowodują wypadek ;)
> że moje wydumane teorie mogą się Tobie do niczego nie przydać.
> Ale kto wie?
wszystko jest kwestią organizacji... /bosz,, bredzę! ;D/
|