szare mydelko

1. Data: 2003-07-16 08:17:18

Temat: szare mydelko
Od: "AnkA" <n...@p...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)
Jakis czas temu spotkalam sie z opinia, iz mycie twarzy szarym mydlem jest
wskazane do cery mieszanej badz tlustej.
Podobno pomaga ono w walce z pryszczami, ogranicza wydzielanie sebium itp?
Czy faktycznie jest to prawda?
Jakos trudno mi uwierzyc w to, caly czas mi sie wydawalo ze ono strasznie
wysusza skore, chociaz jeszcze nie mylam sie takim mydlekiem.
Co o tym sadziecie?

Pozdrawiam ;)
-AnKa

1. Data: 2003-07-16 13:24:34

Temat: Re: szare mydelko
Od: " aga" <n...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

AnkA <n...@p...pl.antyspam> napisał(a):

> [...]
> Jakos trudno mi uwierzyc w to, caly czas mi sie wydawalo ze ono strasznie
> wysusza skore, chociaz jeszcze nie mylam sie takim mydlekiem.

Wydaje mi się ze chodziło o mydło siarkowe.

1. Data: 2003-07-16 14:16:02

Od: "AnkA" <n...@p...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

hmm..raczej nie
chodzi mi o zwykle mydlo szare, tzw. mydlo gospodarcze, ktore mozna kupic
praktycznie w kazdym markecie itp.

1. Data: 2003-07-16 20:59:56

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jakos trudno mi uwierzyc w to, caly czas mi sie wydawalo ze ono strasznie
> wysusza skore, chociaz jeszcze nie mylam sie takim mydlekiem.

Z braku czasu zagladam tutaj rzadko i czytam wybiorczo, ale tytul watku
mnie sprowokowal, bo to ja pisalam kiedys o zaletach szarego mydla.
I podtrzymuje to, co napisalam. Kiedy czytam tutaj posty osob cierpiacych
na tradzik, katujacych się roznymi metodami (kwasy, zluszczanie, jakis
morderczy Roaccutan itp.) i wydajacych bez rezultatu kupe kasy, to wlos mi
się jezy na glowie. Ludzie, ja mam lojotok już kilkadziesiat (tak!) lat,
a cere zdrowa, gladka i mloda. Ale od dlugiego czasu uzywam szarego mydla.
Takiego do prania, np. Bialy Jelen (do niedawna bylo tez jeszcze ciemniejsze
i jeszcze lepsze, ale ostatnio go nie widze). Tanie, swietnie się mydli
i oczyszcza pory z zalegajacego loju, a zatem usuwa pozywke dla bakterii
ropnych. Niedawno córka kupiła mi w prezencie mydło do cery tłustej Clinique
i efekt dokladnie ten sam, tzn. tak samo pieknie usuwa tluszcz, tyle ze,
jak się potem dowiedzialam, za straszne pieniadze.
Niedawno rozmawialam ze starszym już dermatologiem o tym szarym mydle,
a on na to, ze oczywiście, ze to najlepsze, ale za lekarzami stoja wielkie
firmy, reklama, rzecz idzie o ogromne pieniadze. Poza tym to takie malo
efektowne i zbyt proste: szare mydlo i już. Przeciez pacjent musi przyjsc
(prywatnie) jeszcze raz, może inny specyfik itp.
Rozgadalam sie, ale to po lekturze tych wszystkich postow o krostach
i tradziku. Nie odzywalam się, bo to nic by nie dalo, raz napisalam i była
nieufnosc. W dodatku ten zadziwiajacy mnie wrecz obsesyjny lek na grupie
przed przesuszeniem skory. No i co jeśli nawet się na poczatku przesuszy?
Krosty lepsze?
Ale nie przesuszy, zreszta jeśli nawet, to po pewnym czasie, kiedy skora
się oczysci, można ja nawilzac kremem przeznaczonym do tlustej cery
(kiedys takich nie bylo). Ja bardzo chetnie bym przesuszyla...
Nie gniewajcie się za ton moze protekcjonalny (coz, niemal babciowaty wiek
ma swoje prawa:)) ), ale naprawde sa lepsze sposoby wydawania pieniedzy niz
na to wszystko, co i tak nie przynosi, jak tu czytam, wielkiego efektu.
Serdecznie pozdrawiam :)
gutta

1. Data: 2003-07-16 21:28:17

Od: "olka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

stosowałam, z zapisu dermatologa i powiem wyleczyłam tradzik, zasuszyłam go
i jednocześnie nie podrazniłam skóry jak to w przypadku stosowania innych
kosmetyków. "kuracja" jednak daje efekty dopiero po dłuższym stosowaniu.Aha
trzeba myć skórę tak długo az po umyciu bedzie "piszczała" pod palcami- to
znaczy ze jest czysta.( myjesz, zmywasz woda i sprawdzasz- az do
piszczenia)"kosmetyk" tani wiec spróbowac bez zbednych wydatków mozna,
jednak podkreslam- systematyczne stosowanie daje świetny efekt:)
pozdr

1. Data: 2003-07-17 07:42:15

Od: "AnkA" <n...@p...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

Byc moze czasy szarego mydelka znow nastana....lece do sklepu ;)))))

1. Data: 2003-07-17 07:58:38

Od: Kruszynka \(Wrocław\) <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
niz
> na to wszystko, co i tak nie przynosi, jak tu czytam, wielkiego efektu.

Eeeee tam, bez przesady :)))
A co do szarego mydla, to ja sprawdzilam jego skutecznosc w dziedzinie
ginekologicznej. No i skoro zachecasz do niego, to zastosuje tez do twarzy.
Jak mi sie skonczy zel do cery tlustej :)

Kruszyna

--
"Primum non stresere... "

1. Data: 2003-07-17 21:06:05

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> piszczenia)"kosmetyk" tani wiec spróbowac bez zbednych wydatków mozna,
> jednak podkreslam- systematyczne stosowanie daje świetny efekt:)

Rozumiem, ze piszesz o mydle siarkowym. Nie wiedzialam, ze jeszcze jest,
tez kiedys w zamierzchlych czasach uzywalam. Ale mnie wystarcza mydlo bez
dodatkow.
Co do sposobu mycia, z tym piszczeniem, to swietnie utrafilas:) Ja zwykle
namydlam nawet 3 razy, no i, jak to do tluszczu;), uzywam cieplej wody
(splukuje zimna). To czasem jest niewygodne w warunkach turystycznych:
prysznic moglam brac zimny, ale na twarz _musialam_ wode podgrzac. Teraz
jest latwiej, wszedzie ciepla woda to już standard, chyba ze jest sie pod
namiotem.
Oprocz mycia stosuje pare razy w tygodniu piling, a kiedy pilingow jeszcze
nie było, przez cale lata mylam codziennie(!), potem co drugi dzien, twarz
wlosiana okragla namydlona (szarym mydlem oczywiście:)) ) szczoteczka, dosc
miekka. I nic się skorze nie stalo (mimo ze mam z natury bardzo cienka),
wrecz przeciwnie, taki masaż ozywia skore, poprawia ukrwienie itd. Odwrotnie
niż tylko wklepywanie i smarowanie, które skore wedlug mnie rozleniwia.
Teraz (lepiej pozno niz wcale) chce podjac jakies dzialania usypiajace
gruczoly lojowe, moze po myciu jakis krem, zeby je oszukac, moze jakies
maseczki. Na razie za jakas tam rada kupilam Effidrate i smaruje tym strefe
T, ale nie wiem, czy to bedzie skuteczne.

Pozdrawiam :)
gutta

Jakie balsamy z Alg?
chwalę zabiegi