sałatka śledziowa,szarlotka i lazania ze szpinakiem:)

1. Data: 2005-02-14 19:08:57

Temat: sałatka śledziowa,szarlotka i lazania ze szpinakiem:)
Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
wkrotce moje okragle urodziny:) i wiem, ze bede miala ok 10 osob na kolacji.
Chcialabym zrobic lazanie ze szpinakiem. Zawsze robilam tylko z mieskiem
mielonym. Do tej nie wiem,jak podejsc..tzn,jak zrobic ten farsz..

Druga prosba..moze ktos mi wskaze link do przepisu na sałatke sledziowa,
ktora sie przeklada m.in. buraczkami gotowanymi i wieloma innymi
składnikami...

Trzecia--to ciasto. Pierwszy raz w życiu bede piekla szarlotke:).
Chcialabym, zeby wyszla dobra. Zaznaczam, ze zrobienie ciasta, to dla mnie
bardzo trudny temat. Nigdy nie pielam, wiec nie wiem jakie ma byc w dotyku
np kruche ciasto do szarlotki. Jesli moglibyscie pomoc mi, to bede dozgonnie
wdzięczna..

Z reszta przygotowan dam rade:), najlatwiej bedzie kupic alkohol;)
bardzo dziekuje z gory, jesli komus zachce sie poswiecic mi kilka linijek..
pozdr
magda

1. Data: 2005-02-14 19:21:07

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 20:08:57 +0100, Waćpanna lub Waćpan *madzia*, w
wiadomości news:<news:cuqt8k$821$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> wkrotce moje okragle urodziny:) i wiem, ze bede miala ok 10 osob na kolacji.
> Chcialabym zrobic lazanie ze szpinakiem. Zawsze robilam tylko z mieskiem
> mielonym. Do tej nie wiem,jak podejsc..tzn,jak zrobic ten farsz..

Czy ta lasagne ma z założenia zawierać tylko szpinak? Bo jak dla mnie
genialnym pomysłem jest połączenie szpinaku i mięsa, jedna warstwa taka,
druga taka. Mięso (kurczak pokrojony w drobną kostkę, IMO delikatniejszy od
mielonego i bardziej pasujący do całości) wtedy duszę z pieczrkami i
pomidorami z puszki (bo zima), przyprawiając wedle uznania, zaś szpinak
duszę tylko z czosnkiem i solą na maśle. Sos do tej lasagne tylko
beszamelowy. I efekt jest całkiem całkiem.
Jeśli chcesz użyć samego szpinaku, proponuje w jednej warstwie dać szpinak
duszony tylko z czosnkiem i solą, zaś w drugiej szpinak z serem pleśniowym
np. lazurem - IMO dobra kombinacja smakowa.

> Druga prosba..moze ktos mi wskaze link do przepisu na sałatke sledziowa,
> ktora sie przeklada m.in. buraczkami gotowanymi i wieloma innymi
> składnikami...

Śledź w szubie :) Najładniejszy w szklanej misce

Śledzie solone płuczesz, żeby nie były za słone, kroisz na kawałki, układasz
na spodzie miski, na to cienka warstwa majonezu. Na to starte na tarce
buraczki (ugotowane wcześniej w skórkach, ja do gotowania dodaję listek
laurowy i ziele angielskie), sól i pieprz. Znowu warstwa majonezu. Na to
ugotowane ziemniaki, starte na tarce, sol i pieprz, znowu majonez. Na to
gotowana marchewka starta razem z kwaśnym jabłkiem (ja lubię dużo jabłka) i
znowu majonez. Na wierzch starte ugotowane jajka, żeby utworzyły śliczną,
puchatą pierzynkę.

> [...]
> np kruche ciasto do szarlotki. Jesli moglibyscie pomoc mi, to bede dozgonnie

Ja piekę szarlotkę na cieście do skubańca/pleśniaka, bo jakoś mi bardziej
odpowiada od kruchego, jeśli chcesz, mogę dać szczegóły.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-02-14 19:54:27

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"madzia" <m...@o...pl> wrote in message news:cuqt8k$821$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Chcialabym zrobic lazanie ze szpinakiem. Zawsze robilam tylko z mieskiem mielonym.
> Do tej nie wiem,jak podejsc..tzn,jak zrobic ten farsz..

Np. tak:
Proporcej na ok 8 osob tak, ze pomnoz ...

Szpinak (ok. 1 kg - mrozonego albo odpowiednia ilosc swiezego, dobrze oczyszczonego
bez lodyzek, same liscie)
4 duze zabki czosnku przez praske
3 lyzki stolowej oliwy z oliwek
1 1/2 szklanki pokruszonego sera Ricotta
3/4 szklanki sera Parmesan drobno utartego.
sol i pieprz do smaku no i pare platkow czerwonego pieprzu w platkach albo troszeczke

pieprzu kajenskiego czy ostrej papryki dla "ostrosci."
Opcjonalnie mozna tez dodac do szpinaku pol szklanki drobno posiekanego szczypiorku
albo pietruszki. Mozna tez dodac drobno pokrojone zielone oliwki (1/2 szklanki
wystarczy) a nawet podduszone pieczarki. Lasagna to taki "przeglad lodowki" :-)))

No i potrzebny sos pomidorowy wg uznania (ok 3-4 szklanek)

Szpinak lekko uparowac lub obgotowac (1-2 minuty, nie wiecej: szpinak powinien byc
"padniety" ale twardawy) po czym wymieszac ww skladniki (mieszac ostroznie, coby
ricotta sie nie zrobila na maziaje) i przekladac kluchy polewajac kazda warstwe
odrobina sosu pomidorowego. Polac sosem pomidorowym no i posypac przed pieczeniem
dodatkowo grubo utartym serem Mozzarella wg/uznania jak w kazdej innej lasagna.
Niektorzy ukladaja warstwami
kluch-sos-ser-szpinak-ser-sos-kluch-sos-ser-szpinak-
sos-kluch i da capo al fine, ale
ja wole cale nadzienie wymieszane i dopiero polane sosem pomidorowym

1. Data: 2005-02-14 19:56:07

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ta lasagne ma z założenia zawierać tylko szpinak?

zrobie mieszany,raz szpinak raz miesko, tylko zdecyduje jeszcze jakie. Ze
szpinakiem jest tak, ze nie wszyscy go lubia w duzych ilosciach:). Ja lubie,

> [...]
> znowu majonez. Na wierzch starte ugotowane jajka, żeby utworzyły śliczną,
mniam:), wlasnie o to mi chodzilo. Z jablkiem?..a bez jablka? nie straci
najwazniejszego? I jeszcze brakuje mi chyba cebuli?nie ma jej w tym
przepisie?

> Ja piekę szarlotkę na cieście do skubańca/pleśniaka, bo jakoś mi bardziej
> odpowiada od kruchego, jeśli chcesz, mogę dać szczegóły.
poprosze:), nie wiem,jak sie do ciasta zabrac nawet..
bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz
pozdr.cieplo
magda

1. Data: 2005-02-14 20:06:05

Temat: Re: szarlotka(P)
Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madzia" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bardzo trudny temat. Nigdy nie pielam, wiec nie wiem jakie ma byc w dotyku
> np kruche ciasto do szarlotki. Jesli moglibyscie pomoc mi, to bede

Witam!
Najlepsza i najłatwiejsza szarlotka to Szarlotka mojej Mamy :-))

1/2 kostki masła (tej 250g)
2 jajka
3 szkl. mąki
3/4 szkl. cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
1 kg jabłek + cynamon (ze dwie łyżki? ja daję dużo, bo lubię) +cukier
(ok.1/2 szkl.) najlepiej spróbować :-)

Mąkę przesiać, dodać jajka, cukier, miękkie masło, proszek. Dobrze wygnieść.
Jabłka zetrzeć na tarce (grube oczka), dodać cukier i cynamon.
Ciasto podzielić na dwie części. Jedną wylepić tortownicę (24-26 cm),
wysypać jabłka, na wierzch zetrzeć na tarce (grube oczka) drugą część
ciasta. Piec w 180 stopniach ok 30-40 minut.
Smacznego!
Agnieszka

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

1. Data: 2005-02-14 20:06:41

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 20:56:07 +0100, Waćpanna lub Waćpan *madzia*, w
wiadomości news:<news:cur00s$ksu$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:
> mniam:), wlasnie o to mi chodzilo. Z jablkiem?..a bez jablka? nie straci
> najwazniejszego? I jeszcze brakuje mi chyba cebuli?nie ma jej w tym
> przepisie?

u mnie nie ma, ale żaden problem pokroić drobno cebulę i dodać do śledzia
a jabłko jak dla mnie jest niezbędne, ten kwasem w połączeniu ze słodkością
marchewki daje świetny efekt

> poprosze:), nie wiem,jak sie do ciasta zabrac nawet..
> bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz

ciasto na dużą blachę (25*40) robi się tak:
5żółtek ucierasz z 5 dużymi łyżkami cukru i jednym waniliowym
do tego miękki tłuszcz (kostka kasi) i miksujesz
do tego 300g mąki + jeden proszek do pieczenia i miksujesz
następne 200g mąki wrabiasz już ręcznie, rozkruszając ciasto
i gotowe, ma się ładnie połączyć
IMO najlepsze jest jak trochę odpocznie w lodówce, lepiej się wykleja blachę
i kruszy na jabłka
ano tak, no bo kładę ciasto (1/2), na to jabłka i na to kruszę resztę ciasta
I piekę w 175 stopnich na termoobiegu na oko, szczerze mówiąc.

1. Data: 2005-02-14 20:25:30

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agusia D." <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> wysypać jabłka, na wierzch zetrzeć na tarce (grube oczka) drugą część
> ciasta. Piec w 180 stopniach ok 30-40 minut.
Agnieszko,
jaka odmiana jablek sa najlepsza? dajesz surowe jablka?ciasto nie nasiaknie
sokiem?
moze to proste pytania:),ale wybacz:)
dzieki i pozdrawiam
magda

1. Data: 2005-02-14 20:27:36

Od: "madzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w >
> [...]
> ciasta
> I piekę w 175 stopnich na termoobiegu na oko, szczerze mówiąc.
powiesz mi jezscze,jak zrobic jablka?:)
i juz bede wszystko wiedziala. Zrobie to ciasto w najblizszy weekend, na
probe:)
bardzo dziekuje
magda

1. Data: 2005-02-14 20:30:30

Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> jaka odmiana jablek sa najlepsza? dajesz surowe jablka?ciasto nie
nasiaknie
> sokiem?
> moze to proste pytania:),ale wybacz:)

Jak odmiana to nie powiem, bo nie wiem. Najlepsze są twarde i raczej kwaśne.
Jabłka są surowe. I dlatego tę szarlotkę lubię, bo naprawdę jest przy niej
mało pracy. Ciasto nie nasiąka sokiem.
Jeśli jeszcze masz jakieś pytania to z przyjemnością odpowiem. Ja też lubię
wiedzieć dokładnie :-)
Pozdrawiam!
Agnieszka

--
____________________________

1. Data: 2005-02-14 20:40:24

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tatiana" wrote in message news:1gyur9fr3xnqs$.dlg@czarodziejka.net...
> [...]
| znowu majonez. Na wierzch starte ugotowane jajka, żeby utworzyły śliczną,

U nas to sie nazywa z rosyjskiego "Sledz pod szuboj" :)
Pyszny jest... w Wigilie wciagnelam caly ogromniasty talerz ;)

Tylko moja mama robi inaczej... wszystko kroi w kosteczke i nic nie sciera,
przez co salatka trzyma ksztalt i nie jest paciajowata (kwestia gustu
oczywiscie) a takze nie dodaje jablka, a tylko cebule i majonez miesza ze
smietana... i na koniec nie robi tego w misce, a na plaskim dlugim talerzu,
co ostatecznie wyglada jak taka podluzna gorka i mozna sobie "odkrawac"
kawalki ladnie je zsuwajac na talerz... "krojone" przez mame nie rozpadaja
sie i na talerzu dalej wygladaja jak warstwowa piramida np. jak lazania
(chodzi o widoczne warstwy), po moim krojeniu na talerzu znajduje sie blizej
nieokreslona kolorowa ruina ;) ale na szczescie to nie zmienia smaku ;))

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

szumowanie zup...
co jadl "Zakochany kundel"