szarpanie się z sałatą jaki ma sens?

61. Data: 2006-06-22 12:07:17

Temat: Re: szarpanie się z sałatą jaki ma sens?
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:e7e00k$9o8$1@inews.gazeta.pl...
> <ciach>
>
> A ja uważam, że skreślanie kogoś dlatego, że kroi bądź nie kroi w
> rękawiczkach, to lekka pomyłka. Nie można fenomenalnego posiłku ugotować w
> gumowych rękawiczkach?

Przeciezx jesli chce niech kroi i w bawelnianych/welnianych czy jakich
chce...
ja zaznaczylem jedynie ze to... niezbyt normalne jest, a nastepnie
wytlumaczylem (albo usilowalem) czemu tak postepowal... Chyba
niedoczytalas...
ja go przez to z tak robil nie dyskwalifikuje jako kucharza...

62. Data: 2006-06-22 12:10:46

Temat: Re: Kuron [By3o: Re: szarpanie sie z sa3at? jaki ma sens?]
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> Nie napisałem nigdzie, że nie lubię grubasów. Coś nadinterpretujesz. To
> raz - napisałem MOJĄ OPINIĘ (nie musisz się z nią absolutnie zgadzać),
> że to dziwnie wygląda jak ktoś chorobliwie otyły wypowiada się o
> żywieniu (które z automatu jakby oczekuję, aby było zdrowe).

ZYCIE jest niezdrowe... bo sie zyje zyje a na koncu sie umiera ;-)
Powtorze... jesli chcez ogladac programy o ZDROWYM zywieniu powinienes chyba
zmenic kanal... albo wybierac tylo te programy ktore dietetycy prowadza...
Ani Kuron ani Maklowicz ani Okrasa (tuziez wielu innych) nie sa
DIETETYKAMI...
a nawet czesto z wyksztalcenia nie sa kucharzami (no nmie wszyscy przezemnie
wymienieni...)

> O w końcu na temat.

Tyle ze sa pzepisy gdzie wlasnie sie tak robi... (nie pamietam teraz jakie
ale wiem ze sa...)

63. Data: 2006-06-22 12:11:51

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Hanna Burdon wrote:

> Nigdy ci nie przyszło do głowy, że komuś nie zależy na tym, żeby być
> szczupłym?

A zdrowym?

> Ja też przy każdej paczce chipsów i przy każdym kawałku czekolady mam
> świadomość, że gdybym ich nie zjadła, byłabym szczuplejsza.

W czekoladzie nic złego nie widzę, czipsy to świństwo.

> Ale wolę być grubsza i najedzona.

I miej zdrowa. :P

Słuchaj mi nie chodzi o czyste, puste odchudzanie się w imię tego aby
mieć ładny tyłek. :) Chodzi mi o skrajne/chorobliwe przypadki
otyłości (Mr. Kuroń hellow) - bywa, że jest to choroba (w sensie
uwarunkowanie niezależne od osoby), ale często podkręcana samym
żywieniem.

Makłowicza chudym bym nie określił, ale nie jest on chorobliwie otyły i
nie łapie zadyszki przy jakiś prostych czynnościach.

Ergo: mówiłem o otyłości nie w sensie urody ale zdrowia (co z resztą i
tak idzie w parze).

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

64. Data: 2006-06-22 12:13:02

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I gotowanie z dietą Twoim zdaniem nie ma nic wspólnego? Gotowanie w
> sensie OGÓLNYM - jak stoisz w kuchni i robisz jedzenie to można
> powiedzieć, że gotujesz - chociaż być może wcale niczego tam nie
> gotujesz (w sensie obróbki cieplnej) tylko aktualnie smażysz, albo w
> ogóle robisz na surowo.

> Mające zalążek diety, żywienia, stylu życia itp.

ZALAZEK... Malutki fragment!!! Wiec nie wszystko co sie gotuje jest ZDROWE
!!!!!!!!!!!!!!
Pozwol ludziom wybierac to na co maja ochote!!!
A sam jedz kielki sojowe, tofu i inne swinstwa popijajac mlekiem.. tez
sojowym bo w krowim jest za duzo tluszczu itp...

Wymiekam... nic do niego nie dociera...

65. Data: 2006-06-22 12:13:52

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> Kuronia kojarzę z zasapanym spoconym grubasem

Czego w ogóle nie można powiedzieć o Makłowiczu... LOL

Mi po prostu taki image nie pasuje do kogoś kto
> prowadzi program o tym jak się powinno gotować, bo moim zdaniem
> gotować się powinno tak, aby nie wyglądać tak jak Kuroń.

> Ty teraz idziesz w kierunku, że on doskonale wie jak należy się
> odżywiać, ale ma to gdzieś i jest tłusty bo się opycha.

Z tego co pamiętam, to program Kuronia nie był o tym jak się zdrowo odżywiać
i zachować idealną sylwetkę na wieki, a o tym jak gotować żeby było
smacznie - i widać jest smacznie skoro Kuroń wygląda jak wygląda... ;)

Ania
P.S. Żeby nie było - lubię oglądać program Makłowicza:)
--
******e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ *******gg:1737648*******
***** www.madej.master.pl **************** http://skocz.pl/bmhh *****

66. Data: 2006-06-22 12:17:49

Od: "@nn" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Kosmowski wrote:

> I pijak/palacz będzie dla mnie podejrzany w roli osoby prowadzącej
> program o zdrowym trybie życia.

Kiedy Kuroń prowadził program o zdrowym trybie życia O_o
Ania
P.S. Czyzbym coś przegapiła?

Z tego co pamiętam on coś w tym guscie w którymś z programów sam powiedział
;)

Dlaczego miałby tak wyglądać?

Ania

67. Data: 2006-06-22 12:21:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> wrote in message

> Krojenie czuszki w rekawiczkach jednorazowych to faktycznie jakis farmazon
> kompleny... jednak zapewne chozilo mu o to zeby pozniej nie zatrzec sobie
> oczu pozostalosciami na rekach/palcach...

To wcale nie jest głupie. kiedyś kroiłem zwykłą ostrą Bronowicką - wymyłem
ręce, ale w nocy zatarłem sobie oczy, ileż do rana się wycierpiałem. Żona
okłady z rumianku robiła, jak po spawaniu z pekniętym szklem w masce... Ból
jakby pod powiekami szczotkami druciamymi jeździl.

68. Data: 2006-06-22 12:21:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Misiek wrote:

> Czlowiek ograniczony = czlowiek zdrowy???

W tym kontekście tak.

> heh to taka dygresja... nie majaca nic wspolnego z tematem "rozmowy"

A. :) No chyba zdrowie i wszystko w ogóle wiąże się z jakimiś
ograniczeniami.

> To chcesz ogladac programy kulinarne czy o zdrowym gotowaniu???

Program o zdrowym gotowaniu nie jest programem kulinarnym? W każdym
razie chcę oglądać programy kulinarne gdzie przy okazji się zdrowo
gotuje.

> bo to jednak NIE TO AMO czesto gesto !!!

No niestety. A jeszcze wracając do Kuronia to z tego co pamiętam jak
widziałem kilka jego programów to te jego potrawy mi nie odpowiadały z
tego względu, że to było coś przełożone na polską kuchnię - w sensie
cokolwiek by to nie było to upolszczone - udziwnione na polską modłe.

Nie żebym miał coś do polskiej kuchni ale nie podoba mi się pomysł
mieszania jakiś tradycyjnych przepisów w taką papkę... Nie wiem jak to
do końca wytłumaczyć. :) O np. określenie "chińszczyzna" na pierś z
kurczaka z sosem z torebki +mrożone warzywa china-mix. To jest dla mnie
taka profanacja i z tego co oglądałem to Kuroń się podobnych występków
(choć nieco łagodniejszych) dopuszczał wielokrotnie.

Mi to nie odpowiada. Jak już robię jakąś potrawę to staram się ją
zrobić zgodnie z pierwowzorem i ew. jak mi wyjdzie/nauczę się to potem
dodawać jakieś modyfikacje ale zgodnie z charakterem danej kuchni.

U Kuronia wiadomo w sumie z czego to wynika - to nie jest program o
żadnej wykwintnej kuchni, czy nawet ciekawej kuchni, ani zdrowej jak
się dowiedziałem - to program gdzie pokazuje się proste przepisy aby
sieknąć gar kotletów i wykarmić kilka głodnych gęb. :) Wiadomo kto jest
targetem takiego programu itp.

Mi się to nie podoba tak samo jak nie podobają mi się opery mydlane,
seriale typu Klan itp. - Kuronia stawiam (ja) na równi z tym dobytkiem.

> No wg Ciebie nie jest 9je to co gotuje a wyglada jak wyglada....
> wnioski?? )

Możesz podkręcić jasność?

> Jak dotychczas absurdalne jest twoje twoerdzenie ze
> jedzenie/gotowanie/(inne dowolne nazwy) MUSI byc zdrowe.........

POWINNO być. Nigdzie nie napisałem, że musi.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

69. Data: 2006-06-22 12:23:34

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Misiek wrote:

> [...]
> A sam jedz kielki sojowe, tofu i inne swinstwa popijajac mlekiem..
> tez sojowym bo w krowim jest za duzo tluszczu itp...

Wymiękam. Jaka bogata argumentacja... Fiu, fiu.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

70. Data: 2006-06-22 12:24:35

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> Nie napisałem nigdzie, że nie lubię grubasów. Coś nadinterpretujesz.

No może trochę.

> raz - napisałem MOJĄ OPINIĘ (nie musisz się z nią absolutnie zgadzać),
> że to dziwnie wygląda jak ktoś chorobliwie otyły wypowiada się o
> żywieniu (które z automatu jakby oczekuję, aby było zdrowe).

"Wypowiadanie się o żywieniu" a pokazywanie jak przygotować różne potrawy to
jednak nie ta sama kategoria.

> O w końcu na temat.

> Ale on robił OIDP kotlety, nie pamiętam już dokładnie tego programu,
> ale widziałem to i stwierdziłem, że wygaduje straszne bzdury.

Być może. Ale wiesz co? Największy chyba polski teoretyk brydżowy, Z. Szurig
(również matematyk i szachista), napisał kiedyś, że gdy stoimy za jakimś
znakomitym brydżystą, i widzimy jego bezsensowne i wprost głupie zagranie,
to większa jest szansa na to, że to my się mylimy i czegoś nie dostrzegamy,
niż to że on się pomylił.
Więc jeśli Kuroń co tydzień (czy kiedy tam ma te swoje programy) mięso smaży
jak biały człowiek, a nagle jeden raz najpierw je ugotował, to dopóki nie
dowiem się co robił i co przy tym mówił, to jednak będę obstawiał w ciemno,
że wiedział co robi.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII