szarpanie się z sałatą jaki ma sens?

71. Data: 2006-06-22 12:24:57

Temat: Re: szarpanie się z sałatą jaki ma sens?
Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e7e19k$7rv$1@nemesis.news.tpi.pl, Misiek wrote:

> Przeciezx jesli chce niech kroi i w bawelnianych/welnianych czy jakich
> chce...
> ja zaznaczylem jedynie ze to... niezbyt normalne jest, a nastepnie
> wytlumaczylem (albo usilowalem) czemu tak postepowal... Chyba
> niedoczytalas...
> ja go przez to z tak robil nie dyskwalifikuje jako kucharza...

Ja nie do ciebie, ja do kolegi JackOssa, który go z tego powodu
dyskwalifikuje. Powinnam była odpowiedzieć pod jego postem, twój
zacytowałam, bo był też na temat, faktycznie niejasno wyszło.

Hania

--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

72. Data: 2006-06-22 12:26:12

Temat: Re: Kuron [By3o: Re: szarpanie sie z sa3at? jaki ma sens?]
Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <k...@k...net> napisał w wiadomości

> A zdrowym?

Zależy każdemu, tylko sęk w tym, komu na czym bardziej.

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

73. Data: 2006-06-22 12:26:45

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** flower wrote:

> "Wypowiadanie się o żywieniu" a pokazywanie jak przygotować różne
> potrawy to jednak nie ta sama kategoria.

A czy ja się gdzieś upieram, że to ta sama?

(...)

> Być może.

Dlatego poruszyłem ten temat bo może ktoś pamięta o co dokładnie
chodziło.

> Ale wiesz co? Największy chyba polski teoretyk brydżowy, Z. Szurig
> (również matematyk i szachista), napisał kiedyś, że gdy stoimy za
> jakimś znakomitym brydżystą, i widzimy jego bezsensowne i wprost
> głupie zagranie, to większa jest szansa na to, że to my się mylimy i
> czegoś nie dostrzegamy, niż to że on się pomylił. Więc jeśli Kuroń co
> tydzień (czy kiedy tam ma te swoje programy) mięso smaży jak biały
> człowiek, a nagle jeden raz najpierw je ugotował, to dopóki nie
> dowiem się co robił i co przy tym mówił, to jednak będę obstawiał w
> ciemno, że wiedział co robi.

Problem w tym, że Kuroń nie jest żadnym największym kucharzem.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

74. Data: 2006-06-22 12:29:10

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Misiek wrote:

> ZYCIE jest niezdrowe... bo sie zyje zyje a na koncu sie umiera ;-)
> Powtorze... jesli chcez ogladac programy o ZDROWYM zywieniu
> powinienes chyba zmenic kanal... albo wybierac tylo te programy ktore
> dietetycy prowadza... Ani Kuron ani Maklowicz ani Okrasa (tuziez
> wielu innych) nie sa DIETETYKAMI...

No i po Kuroniu to bardzo widać.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

75. Data: 2006-06-22 12:29:45

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e7e1fa$gs1$1@atlantis.news.tpi.pl, Konrad Kosmowski wrote:

> A zdrowym?

Zdrowym też. Niektórzy wolą pozwalać sobie na niezdrowe przyjemności, choć
doskonale wiedzą, że będą przez to żyć krócej.

> W czekoladzie nic złego nie widzę, czipsy to świństwo.

> I miej zdrowa. :P

No właśnie! I dlatego programy o gotowaniu nie mają wiele wspólnego z
programami o dietetyce, a szefowie kuchni z dietetykami. Kucharz ma
gotować smacznie. Kucharz nie ma gotować zdrowo. Kucharz ma używać masła,
tłustej śmietany i pszennego chleba, choć wszyscy wiedzą, że oliwa z
oliwek, chuda śmietana i chleb z pełnego przemiału są zdrowsze.

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

76. Data: 2006-06-22 12:33:48

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:e7e1t3$ie9$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> dyskwalifikuje. Powinnam była odpowiedzieć pod jego postem, twój
> zacytowałam, bo był też na temat, faktycznie niejasno wyszło.

Ok "rozgrzeszam Cie" heh

77. Data: 2006-06-22 12:36:59

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:e7e262$jlg$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> tłustej śmietany i pszennego chleba, choć wszyscy wiedzą, że oliwa z
> oliwek, chuda śmietana i chleb z pełnego przemiału są zdrowsze.

O toto wlasnie :-)
Tyle ze z maslem akurat sie nie zgoze. Udowodniono np. ze dzieciom powinno
sie podawac wlasnie maslo a nie jakies erzace... tak samo starszym osobom
zaleca sie jesc maslo (rzecz jasna nie w nadmiarze)

78. Data: 2006-06-22 12:37:47

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e7e226$gs1$2@atlantis.news.tpi.pl, Konrad Kosmowski wrote:
> Program o zdrowym gotowaniu nie jest programem kulinarnym? W każdym
> razie chcę oglądać programy kulinarne gdzie przy okazji się zdrowo
> gotuje.

Program o zdrowym gotowaniu jest rodzajem programu kulinarnego. Ale to nie
znaczy, że każdy program kulinarny musi pokazywać, jak zdrowo gotować. Ba,
można sobie wyobrazić program kulinarny, pokazujący wyłącznie
przygotowywanie potraw bardzo niezdrowych, do spożycia raz w roku od
wielkiego święta.

> [...]
> mieszania jakiś tradycyjnych przepisów w taką papkę... Nie wiem jak to
> do końca wytłumaczyć. :) O np. określenie "chińszczyzna" na pierś z
> kurczaka z sosem z torebki +mrożone warzywa china-mix. To jest dla
> mnie taka profanacja i z tego co oglądałem to Kuroń się podobnych
> występków (choć nieco łagodniejszych) dopuszczał wielokrotnie.
>
> Mi to nie odpowiada. Jak już robię jakąś potrawę to staram się ją
> zrobić zgodnie z pierwowzorem i ew. jak mi wyjdzie/nauczę się to potem
> dodawać jakieś modyfikacje ale zgodnie z charakterem danej kuchni.

Właśnie "charakter danej kuchni" jest tym problematycznym pojęciem - może
to, co ty nazywasz "udziwnianiem na polską modłę", dla Kuronia jest
"modyfikowaniem zgodnie z charakterem polskiej kuchni"?

> U Kuronia wiadomo w sumie z czego to wynika - to nie jest program o
> żadnej wykwintnej kuchni, czy nawet ciekawej kuchni, ani zdrowej jak
> się dowiedziałem - to program gdzie pokazuje się proste przepisy aby
> sieknąć gar kotletów i wykarmić kilka głodnych gęb. :) Wiadomo kto
> jest targetem takiego programu itp.

Cała kupa ludzi dzień w dzień musi ugotować obiad dla całej rodziny. To
taki grzech, zrobić program kulinarny przeznaczony właśnie dla nich?

(Zaznaczam, że nie wiem, czy twoja ocena programów Kuronia jest słuszna,
bo ich nigdy nie widziałam, pojawił się w TV już po moim wyjeździe z
Polski. Znam trochę jego przepisów z gazet. Rzeczywiście zdrowe nie są,
ale wyglądają smakowicie.)

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

79. Data: 2006-06-22 12:39:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Hanna Burdon wrote:

> [...]
> gotować. Ba, można sobie wyobrazić program kulinarny, pokazujący
> wyłącznie przygotowywanie potraw bardzo niezdrowych, do spożycia raz

OK.

(...)

> Właśnie "charakter danej kuchni" jest tym problematycznym pojęciem -
> może to, co ty nazywasz "udziwnianiem na polską modłę", dla Kuronia
> jest "modyfikowaniem zgodnie z charakterem polskiej kuchni"?

Spaghetti Bolognese z pietruszką np. :)

> Cała kupa ludzi dzień w dzień musi ugotować obiad dla całej rodziny.
> To taki grzech, zrobić program kulinarny przeznaczony właśnie dla
> nich?

Ja nie napisałem, że to grzech. Napisałem, że "Mi się to nie podoba tak
samo jak nie podobają mi się opery mydlane, seriale typu Klan itp."

*Mi* - słowo klucz.

--
+ ' .-. .
. http://kosmosik.net/ * ) )

80. Data: 2006-06-22 12:40:25

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e7e2b8$gs1$4@atlantis.news.tpi.pl, Konrad Kosmowski wrote:

> A czy ja się gdzieś upieram, że to ta sama?

Owszem, od początku tej dyskusji. W tym parę linijek powyżej. Jeśli nie to
masz na myśli, to udało ci się całą grupę w błąd wprowadzić.

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

[przepis]sałatka z pistacjami
Wysyp kalarep...
Pasteryzacja zakupionej kiełbasy
Przechowanie sera