szczelina wanna - ściana

1. Data: 2005-09-29 18:18:57

Temat: szczelina wanna - ściana
Od: Woo <w...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy,

od kilku dni zastanawiam się jak się łączy/wypełnia szczelinę między wanną
a ścianą.

- fuga - nieelastyczna, ale może wanna się tak bardzo nie odkształca,
grzybieje, a przynajmniej tak wygląda w kilkuletnich łazienkach

- silikon - elastyczny, ale nie wiem czy da się go idealnie gładko
położyć, odchodzi od wanny i czernieje...

- mały ćwierć-wałek + lakier ? to już mój wymysł z kosmosu :)

Jak to teraz wygląda przy fachowym montażu?

Przy okazji, dostawić wannę do ściany i dołożyć glazurę, czy najpierw
położyć glazurę i przytulić wanę do glazury?

--
pozdrawiam,
Woo

2. Data: 2005-09-29 18:37:22

Temat: Re: szczelina wanna - ściana
Od: d...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

witam

1. położyć glazurę i przytulić wanę do glazury.
2. z listwy narożnikowej wewnętrznej odciąć te część w którą wkładamy płytkę-
ostrym nożem,a z reszty otrzymujemy listwę maskującą,którą przyklejamy na
silikon pomiędzy wanną a ścianą /pochyloną/.
3.tak zrobiłem przy wannie i brodziku-zdaje egzamin,przemyśl mój sposób.
Zb.

3. Data: 2005-09-29 19:25:30

Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> silikon pomiędzy wanną a ścianą /pochyloną/.
> 3.tak zrobiłem przy wannie i brodziku-zdaje egzamin,przemyśl mój sposób.

tak zrobil mi fachowiec 5 lat temu i od ok. 2 lat przecieka (odrobine) -
poprawialem silikonem:(

W instrukcji montażu wanny masz napisane dokładnie jak zamontować wannę.
Wykafelkować, zamontować takie zaczepy dołączone do wanny
pomiędzy wannę i kafelki umiescic cieniutką wartwe silikonu i zawiesić na
zawiasy i opuscic - powinno sie docisną do sciany.
Na koniec miedzy kafelkami i rant wanny pasek silikonu - co jakis czas (ok.
2 lata) usunac stary silikon i zrobic pasek nowego.
Bedzie szczelne na zawsze

JerzyR

4. Data: 2005-09-29 19:40:36

Od: "Bonifacy" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja dużą szparę zasłoniłem białym matowym ćwierćwałkiem na przeźroczysty
silikon. Jeśli silikon jest dobrze położony na czystą powierzchnię to juz
mam tak 5 lat i nic nie czenieje ani nie przec ieka. I ładnie biało wygląda.
Oczywiście silikon nie może wystawać spod wałka.

5. Data: 2005-09-29 20:37:10

Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Bonifacy napisał(a):
> [...]
> mam tak 5 lat i nic nie czenieje ani nie przec ieka. I ładnie biało wygląda.
> Oczywiście silikon nie może wystawać spod wałka.

A co powiecie o taśmie silikownowej? Chyba bardziej trwała i ładniejsza
od samego silikonu?? Tylko trochę droższa (oglądałem wczoraj w sklepie
za 30zł).

Pozdrawiam
Marcin Lubojański
www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

6. Data: 2005-09-30 13:30:37

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Lubojański"
<marcin.lubojanski_usun_to@i_to_tez.gmail.com> napisał w wiadomości

> A co powiecie o taśmie silikownowej? Chyba bardziej trwała i
> ładniejsza od samego silikonu?? Tylko trochę droższa (oglądałem
> wczoraj w sklepie za 30zł).

Syf, malaria, zgroza i zemsta [niewiemkogo] na narodzie naszym. Było o
tych taśmach na grupie już parę razy, to strasznie parszywieje i to w
krótkim czasie od założenia, w dodatku kurczy się na długości.
Ja polecam wklejenie na silikon typowej glazurniczej listwy
wykończeniowej - są specjalne do wykańczania styku z wanną, ale bardzo
dobre efekty daje też użycie klasycznej listwy wklęsłej z obciętym
rantem mocującym.

J.

7. Data: 2005-10-03 08:40:12

Od: "kandiru" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

silikon+woda=czarny grzyb (po kilku latach)

Roznice
KRAKOW-solidna firma do prac wykonczeniowych poszukiwana
Jak pozbyć sie plastikowego posmaku z nowego czajnika?
Pytanie o syndyka
Jaki zestaw płyta gaz. plus piekarnik???