szczepienia przeciwko żółtaczce

1. Data: 2000-01-29 11:01:11

Temat: szczepienia przeciwko żółtaczce
Od: "Marta" <m...@a...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na ile czasu są ważne, w jakim odstępie należy je zrobić(przed operacją)?

Marta

2. Data: 2000-01-29 22:28:28

Temat: Odp: szczepienia przeciwko żółtaczce
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdaje sie, ze na dwa - trzy lata. Najlepiej zrobic nie krocej niz na miesiac
przed.
pozdrawiam,.
SG

Użytkownik Marta <m...@a...put.poznan.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86uh1m$6v2$...@m...amu.edu.pl...

3. Data: 2000-01-30 17:33:06

Od: "Marcin" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 szczepionka , po miesiacu 2 a po 6 miesiacach trzecia - jest
odpornosc

4. Data: 2000-01-30 21:04:56

Od: "Jerzy Zduleczny" <J...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po cyklu szczepień należy zawsze sprawdzić stężenie wytworzonych przeciwciał
bowiem u niektórych osób może nie dojść do wytworzenia odporności a w
konsekwencji ta osoba może ulec zakażeniu.

Jerzy Zduleczny
l...@m...pl
http://www.labmed.com.pl

Użytkownik Marcin <c...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:mB_k4.21555$H...@n...tpnet.pl...

5. Data: 2000-02-01 01:59:20

Temat: Re: szczepienia przeciwko żółtaczce
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 30 Jan 2000 17:33:06 GMT "Marcin" <c...@p...onet.pl> napisal:

>1 szczepionka , po miesiacu 2 a po 6 miesiacach trzecia - jest
> [...]

AFAIK, istnieje też przyspieszony schemat szczepienia, właśnie np. z
powodu planowanej operacji. Informacja o tym powinna być zapewne
dołączona do szczepionki i można chyba poprosić w aptece o jej
udostępnienie.

gr

PS nie jestem lekarzem, ale ponieważ nikt z lekarzy ne wspomniał o
"trybie przyspieszonym" uważałem, że należy to zrobić.

6. Data: 2000-02-13 11:26:45

Od: "Marek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dyskusyjnych napisał:86uh1m$6v2$...@m...amu.edu.pl...
> Na ile czasu są ważne, w jakim odstępie należy je zrobić(przed operacją)?

Witam.

Szczepienia to nie stempel w ksiazeczce ubezpieczeniowej i sformulowanie 'sa
wazne' niespecjalnie do tego zagadnienia pasuje.
Szczepienie ma za zadanie wytworzyc w organizmie odpornosc na dany patogen -
w przypadku szczepienia przeciw WZW chodzi tu o przeciwciala anty-HBs
(przeciw bialku powierzchniowemu wirusa). Szczepienie jest skuteczne tak
dlugo, jak dlugo poziom tych przeciwcial w surowicy jest odpowiednio wysoki,
a jest to sprawa indywidualna. Ja sam mialem poziom teoretycznie dajacy
odpornosc 1.5 roku po ostatniej dawce szczepionki, ale znam tez ludzi,
ktorzy doszczepiali sie po roku. Roznie to bywa.
W zasadzie celem sprawdzenia, czy szczepienie 'jest wazne' kazdorazowo
nalezalo by oznaczac poziom przeciwcial anty HBs. Statystycznie rzecz biorac
jednak u wiekszosci zaszczepionych poziom ten jest wystarczajaco wysoki
przez 1.5 do 2 lat.
Zreszta najlepiej byloby zapytac listowego specjaliste od chorob zakaznych
:)

Pozdrawiam

Marek Bieniek

stomatologia
DNR
Definicja narkotyku i narkomanii
Re: Homeopatia a działanie placebo...
Re: Wspolczesna homeopatia to taka sama chemia jak inne leki.