szczepionka WZW-B

1. Data: 2000-02-10 11:16:33

Temat: szczepionka WZW-B
Od: MD <d...@m...amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe do przedstawicieli swiata medycznego. Czy ktos z Was moglby
zweryfikowac informacje, ktora mi sie gdzies obila o uszy... potwierdzic
ja lub zanegowac.

Chodzi o szczepionke przeciw WZW-B, ale nie 'klasyczny' Engerix, ktory
trzeba wziac dosc wczesnie i w trzech dawkach. Podobno istnieje
szczepionka dzialajaca juz po tygodniu. Jesli tak rzeczywiscie jest, to
prosze chocby o jej nazwe, a naprawde szczesliwy bylbym, gdyby dodatkowo
padl komentarz dotyczacy jej skutecznosci.

Dlaczego o to pytam - ktos mi bliski musi isc do szpitala na operacje -
za mniej wiecej 2 tygodnie... czy jest szansa ochronic te osobe przed
niemilym WZW-B?

Pozdrawiam,

Mirek

2. Data: 2000-02-10 14:40:29

Temat: Re: szczepionka WZW-B
Od: m...@c...med.pl (Marek Wasilewski) szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@m...amu.edu.pl>, d...@m...amu.edu.pl wrote:
> [...]
>prosze chocby o jej nazwe, a naprawde szczesliwy bylbym, gdyby dodatkowo
>padl komentarz dotyczacy jej skutecznosci.
Ciach
Neguję. Niezależnie od nazwy szczepionki przeciwko wzwB schemat jest podobny
(dziœ- za miesišc- za 6 miesięcy). Dla skutecznoœci szczepienia kluczowe
znaczenie ma odstęp między 1 a 2 szczepieniem. Odpornoœć, jeżeli zostanie
wytworzona, pojawia się w 2-3 tygodnie po drugim szczepieniu. Nie jest
zalecany krótki schemat (bo krótszy on jest raptem o tydzień, nie jest on
też tak dobrze przebadany).
Skutecznym sposobem profilaktyki poekspozycyjnej jest jak najszybsze
rozpoczęcie szczepień po narażeniu (wynika to stšd, że odpornoœć nabywana jest
szybciej niż przeciętny okres wylegania choroby)- więc można szczepic i
operować, bez czekania.
I tyle.

BTW- pisałeœ w tej sprawie w zeszłym tygodniu. Gdybyœ podał prawdziwy adres to
miałbys już odpowiedŸ

Marek Wasilewski
Wojewódzki Szpital ZakaŸny
Warszawa

3. Data: 2000-02-11 21:28:55

Od: k...@p...onet.pl (Krzysztof P. Jasiutowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Feb 2000 14:40:29 GMT, Marek Wasilewski
<m...@c...med.pl> wrote:
> [...]
>I tyle.
>BTW- pisałeœ w tej sprawie w zeszłym tygodniu. Gdybyœ podał prawdziwy adres to
Odpowiedź:
szczepionka to nie jest ale zabezpiecza
hiperimmunizowana IG ( immunoglobulina ) anty-HBV.
--
Krzysztof P. Jasiutowicz, M.D | Strona o reformie służby zdrowia
k...@p...onet.pl | http://friko.onet.pl/cz/kpjas/rsz.html

4. Data: 2000-02-11 22:38:17

Temat: Reguły Usenetu !!! A było Re: szczepionka WZW-B
Od: "=DobeX=" <d...@f...med.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurcze ludzie,
przeczytajcie reguły usenetu. Tam jest dokładnie napisane, że CYTUJEMY JAK
NAJMNIEJ TO MOŻLIWE. Proszę więc wszystkich grupowiczów zastosujcie się do
tego.

Dariusz =DobeX= Dobosz

http://www.dobex.w.pl
mailto:d...@f...med.pl