szkla kontaktowe-zszokowalam sie:(

1. Data: 2004-12-09 18:03:28

Temat: szkla kontaktowe-zszokowalam sie:(
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzis bylam u wyjatkowo dociekliwego okulisty i dowiedzialam sie kilku rzecz,
ktore mnie zszokowaly. czy to na pewno prawda?

1/ soczewek absolutnie nie wolno nosic na basenie. jest jakas 1 bakteria
(nie zapamietalam lacinskiej nazwy), ktora jak juz "wpadnie" do oka, to
dramat - w zasadzie juz wiecej nie mozna w zyciu nosic szkiel, zle sie widzi
nawet w okularach, powiklania sa duze i leczenie zmudne.

2/ jakie soczewki sa najlepsze- chodzi mi nie tyle o marke, co rodzaj -
1-dniowe, mczne, albo te mcze noc & dzien?...ja nosilam 3-mczne i lekarz mi
powiedzial, ze mam naczynka wrosniete w rogowke, co swiadczy o
niedotlenieniu oka i jest to nieodwracalna zmiana... przerazilo mnie to, bo
regularnie chodzilam do okulistow, na badania oczu i I raz to slysze...
soczewki na moich oczach siwetnie sie nosily - zadnego szczypania,
pieczenia, zaczerwienienia...

3/ kolorowe soczewki mozna nosic gora 3-4 godziny dziennie - czy to prawda?
bo optycy zupelnie co innego mowia:(

4/ powinno sie robic przerwe w noszeniu soczewek - raz na pol roku 7-10
dni... nie wiedzialam o tym:(

2. Data: 2004-12-09 18:19:51

Temat: Re: szkla kontaktowe-zszokowalam sie:(
Od: z...@a...com (Zadaria) szukaj wiadomości tego autora

Jakis madry lekarz ci sie trafil ja bym wierzyla przedewszystkim jemu a nie
ptykom i innym niedouczonym. Przeciez on nie ma interesu cie straszyc. Nie
chcesz wierzyc bo ta wiedza jest ci nie na reke ale to sa oczy wiec badz
ostrozna

3. Data: 2004-12-09 18:22:27

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zadaria" <z...@a...com> napisał w wiadomości

> [...]
> chcesz wierzyc bo ta wiedza jest ci nie na reke ale to sa oczy wiec badz

wiem, chce sie stosowac do jego rad, ale chcialabym tez je zweryfikowac, bo
te fakty sa dla mnie nowoscia, a juz na roznych lekarzy w zyciu spotkalam:(

4. Data: 2004-12-09 18:30:29

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kolegę po przeszczepie rogówki.
Wcześniej nosił soczewki kontaktowe 12-14 godzin na dobę przez ładnych kilka
lat.
Zbieg okoliczności? nie sądzę

Jacek

5. Data: 2004-12-09 18:34:51

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mam kolegę po przeszczepie rogówki.
> Wcześniej nosił soczewki kontaktowe 12-14 godzin na dobę przez ładnych
kilka
> lat.
> Zbieg okoliczności? nie sądzę

ej, ale ten lekarz powiedzial mi, ze moge nosic szkla caly dzien, tylko
powinnam uzywac tych bardziej nowoczesnych (mcznych) i robic przerwy co pol
roku.

nie powiedzial nic takiego, ze szkla kont. sa zle i nie powinno sie ich
uzywac. a co kontretnie stalo sie twojemu koledze, ze musial miec operacje?

6. Data: 2004-12-09 18:56:31

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał

> uzywac. a co kontretnie stalo sie twojemu koledze, ze musial miec
operacje?

Nosił kontakty starszej generacji (8 godzinne) od rana aż do wieczora - 12
do 16 godzin. Rok temu miał przeszczep rogówki w obu oczach. W jednym się
przyjął, a na drugie niestety nie widzi. Nie mogę go pytać o powody, bo mi
nie wypada.

7. Data: 2004-12-09 19:21:49

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nosił kontakty starszej generacji (8 godzinne) od rana aż do wieczora - 12
> do 16 godzin.

no widzisz - ja nosze w/g wskazan, ale sa rozne soczewki na rynku i rozne
rzeczy opowiadaja optycy, zeby tylko sprzedac produkt:(

8. Data: 2004-12-09 20:04:09

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cpa419$14gg$...@m...aster.pl,
> [...]

> do oka, to dramat - w zasadzie juz wiecej nie mozna w zyciu nosic
> szkiel, zle sie widzi nawet w okularach, powiklania sa duze i

istotnie, nie powinno sie plywac w soczewkach bez dodatkowych szczelnych
gogli - bylo o tym juz dziesiatki razy na tej grupie

co do bakterii, to jest ich wiecej niz jedna, sa tez inne grozne patogeny,
np. Acanthamoeba

co do mozliwych powiklan, to i tak przedstawiono lagodnie, bywaja gorsze

> 2/ jakie soczewki sa najlepsze- chodzi mi nie tyle o marke, co rodzaj
> - 1-dniowe

generalnie 1-dniowe wyrzucane sa najbezpieczniejsze (z punktu widzenia
zagrozenia infekcja), ale najkosztowniejsze

> mczne, albo te mcze noc & dzien?...ja nosilam 3-mczne i
> lekarz mi powiedzial, ze mam naczynka wrosniete w rogowke, co

tego nie mozna potwierdzic przez internet, ani ocenic, jak zaawansowane sa
zmiany

> swiadczy o niedotlenieniu oka i jest to nieodwracalna zmiana...

tak; scisle, niedotlenieniu rogowki - to zagrozenie jest niezwiazane z tym
wyzej

> 3/ kolorowe soczewki mozna nosic gora 3-4 godziny dziennie - czy to
> prawda? bo optycy zupelnie co innego mowia:(

przy tendencji do wrastania naczyn w ogole bym te odradzal

Scisle zalecenia powinien podac Ci okulista po zbadaniu, aczkolwiek z
pewnoscia im krotsze okresy noszenia i rzadsze, tym mniejsze ryzyko
postepowania wrastania naczyn.

--
Robert

9. Data: 2004-12-09 20:18:46

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:cpab4s$les$1@opal.icpnet.pl...

> istotnie, nie powinno sie plywac w soczewkach bez dodatkowych szczelnych
> gogli - bylo o tym juz dziesiatki razy na tej grupie

a widzisz - lekarz powiedzial, ze absolutnie zadne okularki, gogle nie
chronia - polecil sprawic sobie okularki plywackie speedo z dioptriami, a
soczewek nie zakladac na basen...

> co do bakterii, to jest ich wiecej niz jedna, sa tez inne grozne patogeny,
> np. Acanthamoeba

lekarz chyba mowil wlasnie o tym - to nie jest bakteria? a czy ona zagraza
samym oczom, bez soczewek?

> generalnie 1-dniowe wyrzucane sa najbezpieczniejsze (z punktu widzenia
> zagrozenia infekcja), ale najkosztowniejsze

otoz to:( 150 zl za miesiac. dla porownania miesieczne kosztuja 38 zl

> [...]
> zmiany
> tak; scisle, niedotlenieniu rogowki - to zagrozenie jest niezwiazane z tym

lekarz nie zabronil mi nosic nadal soczewek, wiec chyba nie jest tak zle?...
co mi grozi na ten moment, kiedy zmiany sa juz widoczne, ale nie sa chyba
zbyt mocno zaawansowane?

> przy tendencji do wrastania naczyn w ogole bym te odradzal

to juz na pewno:(

10. Data: 2004-12-09 22:37:09

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cpabuv$16ca$...@m...aster.pl,
> [...]
> wiadomości news:cpab4s$les$1@opal.icpnet.pl...

> a widzisz - lekarz powiedzial, ze absolutnie zadne okularki, gogle nie

Jesli nie dopuszczaja do kontaktu oka z woda, to chronia.
Faktem jest jednak, ze moga spasc i soczewka sie zanieczysci. Wtedy nalezy
soczewki w miare szybko zdjac i wyrzucic.

> - polecil sprawic sobie okularki plywackie speedo z
> dioptriami, a soczewek nie zakladac na basen...

Tak, takie sa chyba najlepsze.

> lekarz chyba mowil wlasnie o tym - to nie jest bakteria?

Nie, to pełzak.

> a czy ona
> zagraza samym oczom, bez soczewek?

Tak, ja mialem zakazenie Acanthamoeba mimo nienoszenia soczewek, ale duza
czesc zakazen Acanthamoeba jest zwiazana wlasnie z noszeniem soczewek.

> otoz to:( 150 zl za miesiac. dla porownania miesieczne kosztuja 38 zl

Jesli nosisz codziennie, ale nie wszyscy potrzebuja nosic codziennie,
zamiennie z okularam.

> lekarz nie zabronil mi nosic nadal soczewek, wiec chyba nie jest tak
> zle?...

pewnie nie

> co mi grozi na ten moment, kiedy zmiany sa juz widoczne, ale
> nie sa chyba zbyt mocno zaawansowane?

Dopoki naczynia wrastaja tylko po samych brzegach, nie beda utrudniac
widzenia.

--
Robert

wynik biopsji
co na zaparcia?
soczewki kont.kolorowe-nie mozna ich dlugo nosic?
Staw biodrowy do wymiany
Soczewki kontaktowe i promien krzywizny