kolano [dlugie]

1. Data: 2004-12-09 19:48:17

Temat: kolano [dlugie]
Od: "adik" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam serdecznie,

[wspinam sie regularnie 3 razy w tyg.
i duzo cwicze tak wogole - mozna
powiedziec ze codziennie: rower
ewent. bieganie 3-6km + gimnastyka.
wiek: lat 31]
od jakiegos czasu mam klopoty z kolanem.
[i nie rezygnuje ze sportu]
po pierwsze:
objawia sie to bolem w okolicy szpary miedzystawowej
(tak to sie chyba nazywa) podczas rozciagania
w siadzie tureckim zeby kolana dotykaly podlogi
- wlasnie ten bol to uniemozliwia ...
po drugie: czasem podczas wysilku duzego a niekiedy i
malego boli mnie cholernie pod kolanem
- nie moge dociagnac do posladka stojac
- ale tylko podczas bolu.
po trzecie
czasem miewam uczucie jakby mi ktos probowal
rozerwac staw wczesniej - czuje bol dokola
w szczegolnosci z tylu - taki sredni - na pewno
ta noga jest slabsza ....

kilku lekarzy nic nie widzialo w kolanie
nie raczyli zrobic podstawowych testow m.in. lakotkowych
stwierdzili:
taka uroda (!), odlozyc sport :)
wynik RM (z opisu)
: podjerzenie czesciowego rozerwania
lekotki przysrodkowej (pisze z glowy teraz),
wszystkie wiezadla sa ok.
- po konsultacji
lekarza z "dr" spec. "od kolan"
za bardzo nie chcial z braku czasu
wniknac w wynik RM (130 slajdow
na CD-ROM-ie z preinstalowana przegladarka
- sadze ze kilkanascie jest tych istotnych]
zdecydowalem sie na artroskopie i dalem sobie
zastrzyk - diprophos. wspomniany "dr" powiedzial
ze 1 iniekcja i ten steryd jak sadze moga pomoc
a nie powinny zaszkodzic - bo dawka mala.

jesli mozna to mam kilka pytan:
1.czy na RM mozna to stwierdzic ze mam
dodatkowo przewlekle zapalenia jakis
przyczepow ?
2. czy steryd cos pomoze
wiem ze bol moze zniknac ale mechanika
ukladu sie nie zmieni - wiec podczas
duzych obciazen ze skreceniem (podczas
wspinania) moze kontujza sie poglebiac ?
3. ktos zna blizej diprophos - troche czytalem
- jego wady i zalety ?
4 ...wasze sugestie - tej skomplikowanej materii
jaka jest kolano
dzieki za wnikniecie w temat - sluze szczegolami

adik
ps. kolano jest mi potrzebne do czego poza
wstawaniem z lozka po pilota do tiwi :)))

--
adik
izyrajder(malpa)o2.pl