szklane dzrwi szafy - podklejenie?

1. Data: 2007-01-31 18:02:06

Temat: szklane dzrwi szafy - podklejenie?
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

wtam,

mam w domu szafy wnekowe ze "szklanymi" drzwiami (lustra)
poniewaz po domu biega dziecko, zastanawialem sie jak zabepieczyc te
drzwi tak, aby skutki stluczenia takiego duzego kawalka szkla byly
minialne.
pierwsza mysla bylo, zeby z tylu okleic te szyby jakas folia
samoprzylepna - czy ktos widzial cos takiego i moze mi podpowiedziec
gdzie takie cos mozna kupic?
poniewaz to jest lustro, wiec folia moze byc koloru dowolnego ;-)

ew. jak jeszcze mozna zabepieczyc te dzrwi, zeby dziecko ktore stlucze
takie lustro nie odnioslo obrazen.

pozdarwiam,
Cyb

2. Data: 2007-01-31 20:43:09

Temat: Re: szklane dzrwi szafy - podklejenie?
Od: "Kamil K." <kmail@wpp_bez_p.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jaka miejscowosc ale jesli masz niepodal castorame to tam chyba
jest firma O&W ( a moze u ciebie inna) i podklejaja drzwi folia.
Koszt (rozlozenie drzwi, podklejenie i zlozenie) dla drzwi o pow. ok 2m2 to
300 cos zlotych (chyba 340).

3. Data: 2007-01-31 21:14:50

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:
> [...]
> zabepieczyc te
> drzwi tak, aby skutki stluczenia takiego duzego kawalka szkla

Jesli te drzwi byly zamawiane w firmie wykonujacej takie rzeczy
porzadnie, z atestowanego i bezpiecznego szkla, to sa bardzo male
szanse, zeby dziecko bylo w stanie takie lustro stluc ot tak po
prostu. Oczywiscie, dzieci bywaja zdolne, ale na rozpedzonego
dwulatka z orezem w reku naklejki tez nie pomoga. Szklo
"bezpieczne" po stluczeniu powinno sie rozpasc na milion w miare
bezpiecznych kawalków.

J.

4. Data: 2007-01-31 21:55:47

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Jan 2007 22:14:50 +0100, "Jarek P."
<jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote:

> [...]
>dwulatka z orezem w reku naklejki tez nie pomoga. Szklo
>"bezpieczne" po stluczeniu powinno sie rozpasc na milion w miare

ale ja sie nie martwie o to szklo, tylko o czlowieka...

glownie sie martwie tym, ze jak ktos stlucze to szklo, to opadajacy
duzy kawal szyby moze solidnie uszkodzic - niewazne kto stlucze.

podklejenie powinno spowodowac, ze nie bedzie duzych kawalow ktore
beda spadac krawedzia w dol - jak upadnie "na plask" to spowoduje
tylko obrazenia powierzchowne.

pozdarwiam
Cyb

5. Data: 2007-01-31 22:24:49

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> opadajacy
> duzy kawal szyby moze solidnie uszkodzic - niewazne kto

Czytaj uważniej, piszę przecież, że w przypadku szkła
"bezpiecznego" coś takiego jak opadający duży kawał szyby jest
niemożliwe. Takie szkło jest baaardzo wytrzymałe, a jeśli się je
uda uszkodzić, to całe się momentalnie rozpada na drobne
kilkumilimetrowe tępokrawędziaste kawałki.

J.

6. Data: 2007-01-31 22:32:56

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 31 Jan 2007 23:24:49 +0100, "Jarek P."
> [...]

>uda uszkodzić, to całe się momentalnie rozpada na drobne
>kilkumilimetrowe tępokrawędziaste kawałki.

przeczytalem to, ale nie jestem pewien, czy w lustrach do szaf
stosowane jest tego typu szklo (czyli takie jak w samochodach -
klejone).
tak wiec jesli nie wiazaloby sie to z duzymi kosztami, chcialbym
dodatkowo zabezpieczyc - ot nazwijmy to "dla lepszego snu".

pozdarwiam,
Cyb

7. Data: 2007-01-31 22:43:30

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
w wiadomości news:7562s29aso718j6l5cpuf3m8ckifla7jvn@4ax.com...

> przeczytalem to, ale nie jestem pewien, czy w lustrach do szaf
> stosowane jest tego typu szklo (czyli takie jak w samochodach -
> klejone).

To nie jest kwestia klejenia, tylko hartowania.

Witek

8. Data: 2007-02-01 07:48:01

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"witek" <w...@e...com.pl> wrote in message

> To nie jest kwestia klejenia, tylko hartowania.

Technologia nie ma tu chyba nic do rzeczy:)
Ja kiedyś dawno szukałam takiej folii (nie skorzystałam, bo koniec końców
wymieniliśmy drzwi na take bez szyb), ale pamiętam, że udało mi się dotrzeć
do ludzi, którzy się tym zajmują. Nie była to horendalna suma. Na pewno nie
miała się nijak do zdrowia dziecka, a wypadków z dzieciakami wpadającymi w
szyby jest dużo za dużo, żeby sprawę lekceważyć.
Ja by zaczęła od firm oferujących folie wszelakie, przez szklarzy,
producentów okien itp, itd. A w ogóle zacznij od firmy, która wykonała
Twoje drzwi. Może coś Ci podpowiedzą, albo uspokoją...
Anka

9. Data: 2007-02-01 08:18:09

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

> przeczytalem to, ale nie jestem pewien, czy w lustrach do szaf
> stosowane jest tego typu szklo (czyli takie jak w samochodach -
> klejone).

Ono takie powinno być (bezpieczne, nie klejone) i na pewno jest,
jeśli tylko lustro nie jest "od pana Kazia".

> tak wiec jesli nie wiazaloby sie to z duzymi kosztami,
> chcialbym
> dodatkowo zabezpieczyc - ot nazwijmy to "dla lepszego snu".

OK.

J.

10. Data: 2007-02-01 10:13:35

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeczytalem to, ale nie jestem pewien, czy w lustrach do szaf
> stosowane jest tego typu szklo (czyli takie jak w samochodach -

Lustro w naszej szafie okazalo sie calkiem mocne, moja psinka wystraszyla
sie kiedys swojego odbicia i zaatakowala lustro z calym impetem, huknelo,
lustro sie wygielo w te i z powrotem, i nadal jest cale. Nie sadze, by
dziecko mialo wiecej sily, nawet jesli by w nie uderzylo w rozbiegu.

--
pozdr,
ewka

Wężyki przyłączeniowe kątowe?
dom "ocieplony" szlaka
Czym przeciac... wanne akrylowa ?
Ceny sprzetu AGD w roznych sklepach - spostrzezenia
Pralka Electrolux EWF16981W